Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Durban Poison 72Dagar | 600w | 12/12 från frö. Skörd?

  • Durban Poison 72Dagar | 600w | 12/12 från frö. Skörd?

    Posted by franke on 2010-05-07 at 16:51

    Så tredje försöket!!!
    Fått skörda en gång, omständigheter gjorde att den andra odlingen (som började en bit in i den första odlingen) fick avbrytas,
    men nu hoppas jag på att detta ska blir klart.

    Tittade upp den 28:e april.

    Frön: Egna frön korsade med ett antal plantor från Admiral Ganjas Durban Poison.
    Hoppas man inte har gjort någonting fel så alla blir hermisar eller liknande.
    Jord: Växa såjord (kommer inte ihåg vart jag köpte det)

    600W hps (skänktes av min egenutnämnda mentor ;) )
    Diamond Star reflektor
    Utsug från Biltema (värmeförflyttare ~98cm3/h om jag minns rätt)

    Som ni ser har jag testat segelmetoden och har även en dekorativ ”dimma” (någon skål med lampa)
    Har inte så mycket koll på Rh för jag tror min barometer är trasig, står iaf runt 60%

    Växterna är på onsdag ca 2 veckor. Kört 12/12 från frö direkt under hps:n.
    Satte nu in 18x4W lysrör (warmwhite) men tänkte köra på med några extra när jag planterat om stackarna, och när man ser hur många damer man får.
    Största problemet för mig är det ”passiva” insuget som består av att jag öppnar dörren till utrymmet, har lite problem över hur jag ska lösa detta men blir nog till att bygga en egen dörr med insug i botten helt enkelt.
    Kommer inte uppdatera så ofta utan visa hur det går med mina egna frön, om det är någonting speciellt som händer eller om jag ska testa någonting udda.
    Kom gärna med synpunkter eller tips.
    Lev väl/Franke



    Har planer på att sätta några lysrör under själva bänken och har som mamma/klonskåp. Funderar lite på hur många watt det kan tänkas behöva till det och även hur jag ska ljustäta. .

    replied 13 years, 2 months ago 11 Members · 39 Replies
  • 39 Replies
  • billball420

    Member
    2010-05-07 at 17:15

    Jag håller tummarna franke.

    En del har sträckt lite på sig. Tänker du plantera om, eller fortsätter du i små krukor? Kul med egna frön. Du vet ju aldrig vad det blir. Hoppas du hittar åtminstone en mamma och en pappa, som kan ge vackra barn.:wink:

    bill

  • franke

    Member
    2010-05-07 at 17:49

    Tjenare Billball!
    Hoppas det blir bra jag också, de har sträckt lite på sig men har experimenterat lite med glasskivor som värmeskydd o så :)
    Alla mina odlingar har de sträckt lite på sig men har löst sig när jag planterat om, nu är det bara små “grokubkrukor”.
    Va lite svårt att börja med 600watt hps :P

    Får se hur könsfördelningen är :D 9/10 grodde iaf (säkert alla med lite mer tålamod)

  • billball420

    Member
    2010-05-07 at 20:48

    Jag sådde en DP i början av mars och kapade den i förrgår. Den doftar underbart, men 12/12 från frö av den sortens strain ger inte stora plantor.

    bill

  • franke

    Member
    2010-05-08 at 02:20

    Det va snabbt gjort måste jag säga =)
    Hur mycket fick du ut? körde du 12/12 från start eller hur länge veggade du?

    Kanske borde köra 24/0 med lysrören och 12/12 med Hps:en men kanske blir helt fel att köra så för de små?

    För stora watt skillnader att det ställer till problem? Tips?
    :D
    /Franke

  • franke

    Member
    2010-05-09 at 09:33

    om man kör 12/12 från frö, när tror ni att själva blomstadiet börjar räknas ifrån? tänkte som denna strain ska ha 7-9v blomtid.

  • billball420

    Member
    2010-05-09 at 10:57

    Jag lurades. När jag kontrollerade mina anteckningar ser jag att den såddes den 3 februari. Den har stått i vulkansten med leca i botten. Vattnet har i stort sett runnit rakt igenom, men vulkanstenen har en fantastisk förmåga att magasinera fukt. Trots att jag glömt att vattna just den plantan, har den aldrig visat tecken på att den vill ha vatten. Den har heller aldrig visat tecken på övervattning. Det enda negativa är att det verkar ta tid för fröna att börja gro i vulkanstenen. Kanske de behöver förgros för att snabba upp det hela.

    Det blev en liten kolv på 12 cm varav buden blev 8 cm. Bilder finns i min bildtråd, om du vill se. Igår tog jag en nypa från den inteheltkurerade buden och vappade. Smakade fortfarande lite klorofyll, men var lite rundare o kraftigare än mina DSD, som smakar menthol. Den slog till nästan med en gång och, tillsammans med ett nyp från en TOCD, var den nog det mest potenta jag vappat hittills. (Vilket inte säger mycket). Tyvärr blev det bara 4 g av den plantan. Jag tror inte man kan få så mycket mer utan att vegga någon vecka först, men jag tycker mig ha läst att de kan bli ganska höga om de får en chans att härja fritt.

    bill

  • franke

    Member
    2010-05-09 at 13:10

    spännande att se hur stor skillnad det blir att köra olika strains med 12/12 från frö. Körde några “thai stick” frön (finns i bildbanken) och de honorna blev så otroligt stora om man tittar på DP :)

  • franke

    Member
    2010-05-13 at 10:02

    ~2v

    Slopat lysrören då de sitter som ljus i vegg/mamma rummet.
    Håller på att samla lite information om Organisk Kompost-Te.
    Tänkte försöka slopa Kemikalier.
    Väntar fortfarande på att få bestämma kön innan jag planterar om.

  • franke

    Member
    2010-05-17 at 14:41

    ville bara visa att det händer saker :)

  • buddah

    Member
    2010-05-17 at 20:02

    Lookin good! 12/12 från tidig ålder är alltid trevligt att följa.

    Tänk på att dra ner på luftfuktigheten när dom börjar bygga buds, ner till 35-40 är inte fel!

    Lycka till!

  • franke

    Member
    2010-05-18 at 13:12

    Buddah: Jo det är spännande att se hur det blir, tror jag hittat några hannar men väntar lite till för att vara säker, lite svårt att se.
    Stänger nog av foggern sen för att sänka fuktigheten :)

    blir nog totalt 20 Durbaner att sålla mellan. :D

  • franke

    Member
    2010-05-20 at 10:18

    3v uppdate: 2/10 hannar än så länge. Ena slaktad och 1 st kvar för pollinering. Får växa i fönstret sålänge.
    några har börjat ge indikation på honkön men väntar lite till så får vi se.
    Hannarna har fina kulor som syns rejält.

    4st till durbaner har börjat utveckla fler bladpar och 4st till har idag tittat upp ur jorden.

    Har även börjat hälla lite mörk sirap i vattnet vid varje vattning och kör med VitaGro som näring (kemiskt :( ) NPK: 5.8 – 2 – 7.1

    Ska senare idag plocka på mig lite Maskroros och lägga i en hink i någon vecka + sirap för bladmatning.

    Någon mer som har lite koll på vad man kan plocka ute för organisk gödning, vattning + bladmatning?
    Gärna någonting som kan boosta på nu när de börjar blomma :)

  • billball420

    Member
    2010-05-20 at 11:07

    Späda nässlor kanske? Plocka ett lass och gör soppa åt dig på hälften och dressa med klippet från resten.

    bill

  • franke

    Member
    2010-05-20 at 23:38

    billball420: Ja nässlor hade jag helt glömt bort!
    Är det bara att låta nässlorna dra i vatten i någon vecka och sedan spä med 1:10 vatten kanske?

  • billball420

    Member
    2010-05-21 at 09:49

    Jag skulle hacka upp nässlorna och topdressa runt plantorna och sedan vattna ner det. Det kan säkert finnas andra lösningar också.

    bill

Page 1 of 3

Log in to reply.