Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Durban Poison 72Dagar | 600w | 12/12 från frö. Skörd?

  • franke

    Member
    2010-05-23 at 11:31

    25 dagar ovan jord. 6 st honor (hoppas inte på fler hannar nu) Inte så stora men får se hur mycket de kommer växa nu när de börjar att blomma.
    Ändrade även om ljustimmarna till 14/10 (tänt/släkt).
    Bladmatade med vatten utspätt med pyttelite sirap och maskrosvattnet jag tillagar (bara stått i 5 dagar, vet inte hur länge det ska dra).
    Måste lösa problemet med en vegg/blom kammare (72watt lysrör)
    Har de placerade under hyllan i blomrummet.
    Men har inte material till att ljustäta så måste nog dra igång min lilla vegglåda igen.


    Och hannen som får dela plats i fönstret (någon som kan gissa vad den lever granne med? :) )

    Och här har vi ett bad med Maskrosor, nässlor, mörk sirap och minimal mängd med Fertogen. Se om någon blomma dör på det? :P Kanske ska testa på hannen.

    Må väl /Franke

  • distorted

    Member
    2010-05-23 at 18:17

    vilket avstånd från topparna på plantorna till lampan har du? Undrar för jag själv har 600w hps nu

  • franke

    Member
    2010-05-23 at 20:03

    distorted: Jag har så nära jag vågar egentligen. men har höjt den nu uppåt kanske 60cm från topparna så de får sträcka lite på sig.
    Annars så nära att de inte bränns och tempen vid topparna inte skenar iväg.

  • cthullu

    Member
    2010-05-25 at 18:27

    Angående kompost te
    sirap eller motsvarande (saker som innehåller mycket socker, t.ex. honung eller melass) brukar man främst ha för att kraftigt boosta bakterietillväxten av sin mikrokobkultur även om det säkert innehåller en del NPK också.
    (vet att många kommersiella organiska näringar för vanliga krukväxter är starkt baserade på melass)

    Sedan har man ofta annat organiskt godis de äter och bryter ned som näring åt växterna. (någon sorts kompost i sig räcker, men ofta tillsätts annat, t.ex. bovetemjöl, majsmjöl, sojamjöl, alfalfa, ….

    för en extremt lat variant kolla in eco-juicen jag beskriver i min Durbantopia tråd någonstans på sida två.

    Angående “nässelvatten” – googla på just det ordet för hur man tillreder det, gammalt och välbeprövat. Bra vegnäring, inte lika optimalt för blom.

    Att toppdressa med allehanda växter funkar också och sedan vattna genom ovanifrån, men blir mer långsamverkande så kombinera gärna i så fall, iaf till en början. (dessutom är i allmänhet också mjöler mer snabbverkande än stora bitar oavsett hur det appliceras)

    /ps varit bortrest, ska få ändan ur och skicka bönorna snart /ds

  • franke

    Member
    2010-05-26 at 07:38

    cthullu: Tack för infon och tipset gällande din tråd. Kollade och ska djupforska lite till. Måste nog boosta på mina små liv med någonting som är bättre än den kemiska näringen jag har.
    Vet inte om man kanske skulle köpa en PK13/14 flaska nu när de blommar :)

    Märks att du varit bortrest ;) Fråga mig itne varför haha
    Ingen stress med bönorna:)

  • franke

    Member
    2010-05-26 at 07:40

    28:a dagar:


    Bladmatar med mitt kompost-te liknande sörja.
    Ger näring en gång i veckan.

  • franke

    Member
    2010-05-29 at 09:44

    31 dagar ovan jord. Börjar ta fart. Lite tidigt för en update men så tråkigt väder ger mig inget val ;)

    Först en rolig sak. Tittade upp 13/5 16 dagar och har nu visat han och hon kön ;) Ser rolig ut. Synd att det blev en hermis. hade pollinerats med hannen som också blommade tidigt annars.

    Toppdressats med lite KoGödsel, lite gula blad och hoppas på förbättring.

    Ser lite tanig ut men 12/12 från frö (14/10 nyligen) vad kan man förvänta sig?

    /Franke

  • franke

    Member
    2010-06-07 at 20:04

    Ungefär 6.v. Växt ganska bra med tanke på 12/12 från frö.
    En har fått planteras om i 10l Hink med egen jordblandning.

    Hoppas att de bygger på lite nu när blomningen sätter fart =)
    Funderar på att pollinera en Hona med en fin och ståtlig Hane jag har stående. Eller iaf. en gren :)

  • franke

    Member
    2010-06-12 at 22:11

    48 Dagar ovan jord.




    Annan vinkel:



  • mranonymius

    Member
    2010-06-12 at 22:15

    fan dom har fetat på sig lite :D! nice

  • franke

    Member
    2010-06-13 at 20:19

    @MrAnonymius: Ja lite händer det :) Testar med lite näring och tänkte feta på nu nästa vattning :) Hoppas det händer lite mer nu framöver :D

  • mranonymius

    Member
    2010-06-30 at 10:49

    dags för en uppdatering =)?

  • muskelcan

    Member
    2010-06-30 at 18:19

    Nu är det inte långt kvar… :? 38 dagar sedan dom visade kön eller?

    Update!

  • weedloco

    Member
    2010-06-30 at 21:28

    Intressant detdär med palynologi(Läran om pollen) och vad en gnutta kunskapstörst kan göra att man snurrar in på för grejor 😯

    Gör en egen tråd istället :P

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=672583#672583

  • franke

    Member
    2010-07-04 at 16:33

    70 dagar från frö. Om jag räknat rätt nu. 28 april tittade de upp iaf.
    Slänger med en bild på den som är bland de fetaste.
    Pinsamt att visa bilden med tanke på hur den ser ut. . .
    Blir en jäkla skillnad med 10 liters hinkar.
    Tänkte på de första jag odlade blev inte ens så här stora.
    Man kanske lär sig lite mer och med allt man försöker läsa om organisk odling kanske inte gör en klokare. men roligare blir det iaf :D

    Men men va inte så seriös nu då allt blev startat utan planering.
    Bättre nästa gång kanske :)

    Men här kommer ett par bilder =)

Page 2 of 3

Log in to reply.