Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Duckfoots Typhoon 250w LE *SKÖRDAT

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-11 at 17:17

    Haha det kan man ju också göra!

    Inte några andra planer än att elda upp dom, i små omgångar.
    Tänkte du på något särskilt?

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-19 at 18:47

    Dag 83, 60 dagar under 12/12

    Nu kommer det en liten bildupdate.

    Har aldrig sett något liknande! Min ena hermis ser helt enkelt inte ut som CB längre. Nu har jag aldrig varit drabbad av hermisar så jag tror det beror på det.
    Ser precis ut som konstiga fanleaves har tagit över hela plantan, inga klassiska cb blad kvar på någon av plantorna.

    Den värsta ryker i morgon för att ge plats åt de tre PPP plantorna som växer så det knakar (Kommer en ny bilddagbok till helgen)

    Här kommer lite bilder på avkomman från mars :D




    Och här kommer en liten bud..

    Lite inblick i utrymmet..


  • Nomiar

    Member
    2011-04-19 at 19:22

    Kan den gått in i vegg igen kanske? 😮

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-19 at 19:26

    Det kan jag inte tänka mig, timern fungerar iallafall klockrent och håller 12/12.
    Men vad vet jag? Jag är ju ingen hempmaster direkt.

    Nu ligger iallafall all fokus på mina små PPP’s, vi får helt enkelt se hur det artar sig. När det inte finns plats ryker även den “fina” av dom två.

    EDIT: Skall spara fröerna från plantan och provodla och hoppas på någon fräsig genförändring (ja jag har bakat lite, men man måste ju prova :yeah: )

  • Nomiar

    Member
    2011-04-19 at 19:32

    Kan ju inte skada att prova antar jag :P
    Och jag tycker det där med att den gått in i vegg låter konstigt med, men dom där löven som kommit ser ju helt klart ut som såna löv som kommer först när man odlar från frö :O

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-19 at 19:46

    Ja precis, jag tror som så här; (efter lite funderande)

    Nä förresten, jag har faktiskt ingen aning. Aldrig sett något liknande, aldrig!
    Men min enda gissning är att det är någon form av fanleaves. Skall tilläggas att budsen på plantan är nästan obefintliga, och de som finns är ruggigt otäta.

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-20 at 18:39

    Nu är den spretiga marsplantan bortgången, hänger fint upp och ned.
    Kommer bli ett tjuvnyp imorgon och se om det finns potens över huvudtaget.

    Sen kommer den utlovade PPP tråden startas upp under morgondagen/kvällen/natten.

    Må väl allesammans och fira glatt!

  • humlan

    Member
    2011-04-21 at 09:37

    Fint, ser fram emot PPP Om det är Pure power plant :)

    Fridens.

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-21 at 22:25

    Nu har “freaksen” avlägsnats och hängts upp på lite tork, tyvärr ett par veckor för tidigt.
    Var helt enkelt tvungen för att mina snabbväxande PPP’s behöver plats och jag kände att jag hellre satsar på PPP än 2 hermafrodit Tyhpoons.

    Har tyvärr inga bilder på “slakten” men det kommer lite bilder och viktrapport senare i helgen.

    Länk till PPP odlingen: Pure Power Plant 250W LE

    Må väl så länge allesammans!

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-26 at 03:50

    Nu har det torkakts och redo för kurering för den finaste av plantorna.

    Den andra gjordes det acetonhash av, blev 1,4g riktigt godkänt röka.

    Finfördelade “weirdbuds” och de få fanleaves som fanns kvar.

    Delade upp smulet i två högar varav resultatet från det ena fatet har vi bild på här.

    Bilder vikt och rapport kommer när kureringen är klar.

  • doctordoom

    Member
    2011-04-26 at 04:43

    Härligt :) Tycker personligen det är skandal att göra fin fint weed till hash (troligen för att jag inte gjort/test det hashet själv)!

    Vad tror du det blir för vikt på det som står och kureras? :)

    Härlig logg och fin fin planta! :D

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-26 at 06:48

    Tack tack!

    Det blev inget höjdarröka direkt så det var nästan givet att göra hash av hälften, och då blev det betydligt bättre, mycket bättre :D

    Jag tippar väl på 25-40g kurerat och klart, har faktiskt ingen aning då budsen inte är så värst täta..

  • doctordoom

    Member
    2011-04-26 at 07:21

    Tycker dom är jätte fina och är impad av hur lite du band ner dom. Min innersta önskan är ju att låna alla mina plantor i framtiden att växa fritt! Få fri höjd att växa som dom vill. Men då måste jag expandera :p

    25-40g kurerat är ju nästan jackpot? Det måste du va super nöjd med! Hade jag varit iaf!

    Så här i retrospekt, är det något misstag du skulle vilja dela med dig av? Något du skulle gjort annorlunda om du fick resa tillbaka i tiden :)?

    Härlig grow som sagt, hoppas allt går bra i framtiden också :)

  • ganjalars

    Member
    2011-04-30 at 10:49

    Grattis till skörden :) det var en intressant odling. Speciellt bladen som utvecklades i slutet, den där typhoon alltså.. lurigt

  • higherthangod

    Member
    2011-05-01 at 08:17

    Grattis Grattis!

Page 7 of 8

Log in to reply.