Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Duckfoots Typhoon 250w LE *SKÖRDAT

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-18 at 11:55

    Nä roligt är det aldrig men bara att ta nya tag :)

    Skulle jag gissa så tror jag man får ut mer av 10 hermisar än 5 hanar och 5.

    Många gånger man har rökt hermisgräs som har fungerat alldeles utmärkt:D

  • nomiar

    Member
    2011-03-18 at 12:19

    Rena honor (sensimilia) är ju mer potent än polleniserade honor/hermisar.

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-18 at 12:37

    Ja visst är det så, tänkte iofs på mängden/vikten..

  • swegrowerz

    Member
    2011-03-18 at 15:17

    Ang. hermisar vill jag ändå få skrivit detta som ursprungligen är postat av z0rdim här på forumet:

    Det med att polinerade honor skulle ge sämmre potens är en sanning med modifikation. När det gäller utomhusplantor med tusentals frön, javisst blir det sämmre. Men när det gäller en inomhusplanta som fått fåtal blommor polinerade så kommer du inte att märka någon skillnad.

    Fröna på honan som blivit polinerad av hermisen är om du har riktigt tur stabila feminiserade frön. Fröna på hermisen själv är bara skräp och ska inte under några omständigheter odlas (annat än möjligen polisens rabatter då).

    Efter att ha rökt detta instämmer jag och 10+ vänner att gräset var otroligt bra.
    60g kurerat under 250W LE och funka dunder. Trots att det var en hermis.

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-06 at 18:44

    Dag 71, 46 dagar under 12/12

    Tyvärr inga bilder idag men….

    TRICHOMÄZZzZ!!11!!1!

    Just det, nu har dom äntligen anlänt…såg iofs lite “minisvampar” redan förra veckan men nu börjar det verkligen hända grejor…

    Bilder kommer i morgon, hoppas ni kan hålla ut!

    /D

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-07 at 21:21

    Nu kommer en liten bildupdate, tyvärr råkade jag radera samtliga nytagna kort och eftersom jag inte bor med mina gröna vänner så blir det bilder från förra veckan. Inte så många :(

    Nya bilder kommer förhoppningsvis laddas upp på lördag.

    Så detta är alltså 7 dagar gamla kort, dag 64 och 39 under 12/12 när dessa bilder togs.

    Kim

    Robin


    En titt i utrymmet


    Och som ni kanske såg har det blivit utökning i garderoben, 3 st PPP frodas.
    Jag kör 12/12 från start då jag inte har någon veggkammare.

    När korten togs hade dom varit ovan jord i 7 dagar.


  • frilansaren

    Member
    2011-04-07 at 21:23

    ser riktigt läckert ut mannen :)

    kör hårt
    -lance

  • doctordoom

    Member
    2011-04-08 at 05:10

    Håller med Lance där, mycket fint och gott om plats! Kommer bli kanon det där!

    Du kommer få se “the bunt band master in action” inom en månad :D Då är min (Sku) klar :D

    Hare fint

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-08 at 06:59

    Tack skall ni ha!

    Dom har inte växt på höjden någonting på länge, bud production it is :D

    Härligt Doktorn, väntar med spänning på fler buntband på forat!

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-10 at 09:09

    Dag 78, 54 dagar under 12/12

    Nu kommer det lite fräscha bilder tagna i går, lördag.

    Inget direkt att rapportera om, allt flyter på så sakteliga framåt.
    Inga mängder med kristaller, men dom förökar väl sig inom en snar framtid.
    Lite döda blad som har fått sitta kvar och gulnat, naturen får ha sin gång.

    Mina 3 små PPP´s frodas glatt, kanske inte alla, en mår inte riktigt bra men är på bättringsvägen.

    Håll till godo.

    Typhoon




    PPP, 15 dagar gamla.




  • doctordoom

    Member
    2011-04-10 at 09:16

    Gillar buntbanden! :D Verkar som vi startat något stort här! Fler och fler använder dom smidiga och billiga buntbanden istället för andra alternativ :D

    Annars ser det prima ut! Ser ut att bli skördefest snart? :D

  • chronide

    Member
    2011-04-10 at 09:21

    Ahhh! Va vackert, duck! Ser ju ut att bli finfint resultat av det här, så väl som du tar hand om dem!

    – C

  • ganja_man

    Member
    2011-04-11 at 04:21

    tja umgefär hur långa var typhoonen när du satte dom i 12/12? jag kör nämligen typhoon i hydro men jag vet inte hur länge jag vågar köra dom i 18/6. och hur långa är dom nu?

  • ducksfoot

    Member
    2011-04-11 at 15:38

    @ DoctorDoom Jag tror vi får börja kalla det LSTWS (Low stress training with stripes) :D
    Ja skördefest blir det om ett par veckor, minst.

    Har faktiskt ingen aning hur länge dom brukar ta på sig inomhus, dessa typhoonies.

    @ Chronide Tack! Ja jag hoppas på det, hittills har det gått enligt planerna. Ja förutom att det blev hermisar då.

    @ ganja_man Dom var ca 20-30 cm om jag inte minns fel, vågade heller inte vänta längre pga begränsat utrymme men det har ju som ni alla kan se inte varit några som helst problem. Nu är dom ca 60-80 cm. Inga garantier på måtten dock. Får mäta mer exakt på torsdag.

  • doctordoom

    Member
    2011-04-11 at 16:01

    Kan också kalla det för “LS(we)T:D

    Har du några planer att göra något med dina fina flickor? :)

Page 6 of 8

Log in to reply.