Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Duckfoots Typhoon 250w LE *SKÖRDAT

  • Duckfoots Typhoon 250w LE *SKÖRDAT

    Posted by ducksfoot on 2011-02-04 at 21:58

    Nu är det dags att än en gång måla fingrarna gröna och starta upp en odling.

    Strain : Typhoon, har en drös liggandes. De flesta skall jag så utomhus till våren.

    Ljus : 1st 11W LE, 2x20W LE

    Ventilation :Två hål utsågade, ett för inluft(passivt) och och ett för utluft med en 230v fläkt som har legat och skräpat länge i ett hörn.

    Utrymme : Har använt mig av en vanlig gammal garderob klädd i vanlig alufolie.

    Medium : Vanlig plantjord köpt på Ica, leca kulor och torkad mossa, verkade spännande så jag tänkte; bara att prova.
    Luftigt och fint skall det vara :D

    Näring : Ingen näring än så länge, kanske blir något enkelt längre fram i vegg.

    Kör 18/6 och temperaturen ligger mellan 25-30 grader dygnet runt.
    Har en gammal bordsfläkt för lite härdande av dom små liven och sen är det ju aldrig fel med lite luftcirkulation.

    Dag 1

    Här har dom varsamt blivit jordade efter lite för lång groddning, men allt gick fint. 4/5 grodde, sådde även det som inte grodde ifall att.


    Nu hoppar vi fram två veckor, lite roligare när det har hänt något :D
    Det blev slutligen 4 plantor att ta hand om.

    Dag 14

    Dom små liven har växt hyfsat under dessa två veckor även om bevattningen inte har varit den bästa. Har lyckats övervattna en gång, kände mig inte för :ohmygod:

    Nr 1

    Nr2

    Nr3

    Nr4 Den största och ståtligaste i skaran.

    Och slutligen en titt i utrymmet.

    replied 12 years, 12 months ago 26 Members · 107 Replies
  • 107 Replies
  • fritz

    Member
    2011-02-05 at 00:11

    Snyggt! Du ser ut att ha en frisk och kry planta där! :D

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-05 at 20:26

    Tack! Jo dom mår bara fint än så länge, skall bli kul att se hur bra det blir under 500 lappen:D

  • chronide

    Member
    2011-02-06 at 08:25

    Ser ju riktigt mysigt ut för dom små ! Fett nice.

    Tunar in på denna, lycka till! :D

    – C

  • dudin

    Member
    2011-02-06 at 09:14

    Sätt i blom riktigt tidigt thyphoon har enl mina erfarenheter en tendens att bli rikigt stora ( över 2m för mig i sommras).

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-07 at 11:05

    Der kommer jag göra, har ju ett begränsat utrymme för tillfället.
    Så fort jag känner att dom är sugna skall dom få blomma ut i all sin prakt.

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-10 at 22:09

    Det är nu 20 dagar sedan dom små liven blev satta i jorden och det har hänt en del fast jag inte har någon rejäl belysning.

    Ny lampa skall beställas inom kort, samt en reflektor, har ångrat mig lite i den här budgetfrågan…vill ju ha ett bra resultat, ingen idé att halvpula.

    Har en stadig temp dygnet runt på 26-28 grader.
    Fortfarande 18/6 men funderar på att skifta till 12/12 om en vecka, har ju som sagt begränsat utrymme…

    Lite bilder till den här dagboken kanske?

    Dag 20

    Utrymmet

    (första bilden blev lite utsträckt av någon fräsig anledning)



    Planta #1


    Planta #2


    Planta #3


    Planta #4


    Håll till godo, om exakt en vecka kommer nästa uppdatering :D

    EDIT: Nu beställt följande;

    Hammarslagen reflektor
    Lågenergi 250w RÖD
    Diamond Mylar

  • sodapop

    Member
    2011-02-11 at 15:13

    Fina planter men ducksfoot, tar du mugshots på planterna 😉 :)

  • humlan

    Member
    2011-02-11 at 15:29

    Tja tja! Fina plantor det där. Fint att du kirrar en 250 wattare och reflektor och mylar. Kommer göra stor stor skillnad!

    Kommer följas!

    Fridens och lycka till!

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-11 at 15:32

    @sodapop wrote:

    Fina planter men ducksfoot, tar du mugshots på planterna 😉 :)

    Tack! Ja allt måste ju in i registret ;)

    @Humlan wrote:

    Tja tja! Fina plantor det där. Fint att du kirrar en 250 wattare och reflektor och mylar. Kommer göra stor stor skillnad!

    Kommer följas!

    Fridens och lycka till!

    Tack tack! Ja jag kände att det behövdes, dum idé det där med budget, lite måste man ju lägga för att det skall vara lönt.

  • kolhydrat

    Member
    2011-02-11 at 20:04

    En fråga bara, Med vilken metod körde du med för att grodda dina typhoon och hur lång tid tog det. Har själv upptäckt att mina typhoon tar
    fruktansvärt lång tid o grodda… Någon mer som upplevt att denna strain tar extra lång tid på sig?

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-12 at 11:38

    Jag använde mig av pappersmetoden, det tog inte mer än nån dag så hade 4/5 skjutit svans.

    Har aldrig odlat typhoon innan och vet inte alls hur dom beter sig..

  • humlan

    Member
    2011-02-12 at 13:47

    Typhoon, Vissa blir små, vissa bli som julgranar har jag märkt. Dom kan skjuta i höjden rätt rejält. Så ifall dom blir lite långa, sätt ett nät över dom.

    Det kommer bli bra det där. Jo alltså lite budget måste man ju ha. 250 watt är enligt mig “Lägsta” för att få en hyffsad skörd.

    Så du gjorde helt rätt att lägga ut lite mer, sen kan du lägga ut ännu mer sen och få fin fint gräs.

    Fridens!

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-13 at 09:52

    Ja lite bilder har man sett och där märkt stor skillnad.

    Det kommer bli 600W HPS i utrymmet som håller på att färdigställas, men det kommer dessvärre tag ett tag, en vind som skall renoveras. Men i en garderob tycker jag det funkar bra med 250W LE.

    Köpt till Terra Vega och Terra Flores, hoppas allt kommer samlat inom en snar framtid..

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-17 at 22:35

    [justify]Dagen-före-setup-uppgraderings-uppgradering (hmm 😯 )

    Senare idag(klockan gled visst över 12 i skrivande stund) skall jag hämta ut lite roligheter för en fin uppgradering av utrymmet, bilder kommer så fort jag hinner.

    Dag 27

    Med nuvarande utrustning ligger temperaturen stabilt på 27°c.
    Ingen hygrometer har införskaffats, har inte en aning om var jag lagt min gamla, blir att köra inom CO.
    Vattnar cirka 3dl varannan dag, ingen näring tillsatt ännu.

    Kan ju inte direkt säga det växer så det knakar, dom har inte heller förgrenat sig explosivt direkt, men med ny lampa, reflektor, mylar och lite näring blir det nog kalas, hoppas jag.

    I morgon är det även dags att slå över till 12/12, vågar inte chansa vad gäller kvarvarande utrymme, får helt enkelt se hur det utvecklar sig.

    Lite bilder från dagens vattning.

    Planta #1


    Planta #2


    Planta #3


    Planta #4

    Fortfarande den i skaran som “buskat” till sig mest, har varit piggast ända från start, får hoppas det blir något bra:)



    Lite blandade bilder, alltid kul :D






    Håll till godo, ny uppdatering om ca 12 timmar

    :supersmile:[/justify]

  • doctordoom

    Member
    2011-02-18 at 07:29

    Vilka härliga bäbisar :D Vi har samma bordsfläkt tror jag också! 99kr på teknikmagasinet? Har du fått bot med vibrationerna? Själv brummar min bra tyvärr.

    Kör hårt med dina älsklingar :) Blir kul att följa!

Page 1 of 8

Log in to reply.