Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Duckfoots Typhoon 250w LE *SKÖRDAT

  • ganjalars

    Member
    2011-02-28 at 10:29

    Ståtliga hanar! Kan du inte ställa dom i något fönster eller något annat. Kanske ställa ut dom för att se hur de klarar sig i vintertid?:) Är också sugen på att odla med den röda LE lampan. Kommer bli intressant att se detta i blom

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-28 at 11:19

    De båda killarna står nu på övervåningen i ett söderfönster, får se hur dom klarar sig där. Slakta dom skall jag inte göra än på ett tag. Det är väl inte lönt att hacka ner och blanda med aceton så leva får dom göra. Man kanske skall vänja dom långsamt till kallare klimat och sedan ställa ut dom och se hur dom reagerar och hur tåliga dom är.

  • bollore

    Member
    2011-02-28 at 12:22

    @ducksfoot wrote:

    De båda killarna står nu på övervåningen i ett söderfönster, får se hur dom klarar sig där. Slakta dom skall jag inte göra än på ett tag. Det är väl inte lönt att hacka ner och blanda med aceton så leva får dom göra. Man kanske skall vänja dom långsamt till kallare klimat och sedan ställa ut dom och se hur dom reagerar och hur tåliga dom är.

    Vill bara dela med mig av ett misstag jag en gång gjorde så att du slipper göra om det.
    Jag sparade en gång en hane, för skojjs skull. Misstaget jag gjorde var att använda samma sprayflaska för att duscha hanen och honorna.

    Detta resulterade i att honorna blev pollinerade via sprutan ❗ 😯
    Pollen är väldigt lättflyktigt, ha det i åtanke när du hanterar hanen.

    Tipps: Nu odlar ju du i mossa, men annars så älskar Thypoone bajs som näring!

    Lycka till :hemp:

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-28 at 12:30

    Tack för tipset! Nu använder jag ingen sprayflaska men man får ändå passa sig. Inget pill på hanarna när man skall ner till honorna :D

    Mossan är mer ett substitut för lecakulor i denna odlingen. Ett litet experimenrt. Jag använder jord som medium med leca i botten och mossa utblandat i jorden samt på toppen, vad det verkar håller krukorna fukten mycket längre än med leca. Lite som jag hade hoppats på. Sen tillför den förmultnande mossan säkert en massa bra ämnen som plantorna gillar (ren gissnig)

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-02 at 19:23

    Imorgon blir det update med bilder och annat smått och gott, var bara tvungen att dela med mig av den otroliga växtkraften hos denna strain.

    Som jag nämt tidigare har jag bara odlat WW och Finger Eleven (Lowryder+Shiva Sativa) ingen av dessa har växt som dessa Typhoon.

    Dom har vuxit 5 cm på mindre än ett dygn!

    Var tvungen att skriva av mig lite i tråden i väntan på fotograferingen.

    Håll till godo så kommer det godis imorgon.

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-03 at 23:00

    Dag 41, 13 dagar under 12/12

    Nu är det dags för en liten update.

    Det har hänt en hel del under den vecka jag varit borta, växte som jag skrev igår 5 cm på mindre än ett dygn. 40-45cm höga vid fototillfället.

    Ett par långa slanka plantor med lite förgrening, i detta skede känner jag att det inte blir någon toppning, lite sent i min smak. Däremot blir det lite nerbindning, höjden är inga problem ännu, ca 70-80cm kvar att sänka, men jag känner att de små grenarna längst ner också skall växa till sig.

    Planta #2


    Planta #4


    En titt i garderoben innan nedbindning.

    Och efter..


    2 timmar senare

    Ett par random




  • chronide

    Member
    2011-03-04 at 08:55

    Jävlar va mysigt det ser ut! Well done so far…

    Ett tips, jag tror inte att många här orkar klicka upp bilderna en för en, skriv istället in bildurlen [img]*bildurl*[/img]. Mycket goare att browsa genom tråden!

    – C

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-04 at 11:33

    @Chronide wrote:

    Jävlar va mysigt det ser ut! Well done so far…

    Ett tips, jag tror inte att många här orkar klicka upp bilderna en för en, skriv istället in bildurlen [img]*bildurl*[/img]. Mycket goare att browsa genom tråden!

    – C

    Tackar för det :D

    EDIT: Bilderna fixade

  • doctordoom

    Member
    2011-03-04 at 11:37

    Ah buntband! Buntband är toppen eller hur?

    Hövdingen (känner honom från ett annat forum) sa att han kände igen mig bara på att jag körde buntband!

    Hur kom du på idén? Själv hade jag bara tunna sy trådar hemma, vilket kan skada plantan så körde jag tjocka buntband istället! Praktiskt som fan och jätte lätta att spänna ner ännu mer efter.

    Plantorna ser läckra ut :D önskar att jag kunde få en flicka någon gång :(

    Lycka till!

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-04 at 11:45

    Buntband är det bästa! Jag hade dom närmst tror jag 😉
    Använt buntband ett par gånger tidigare, smidigt och lättarbetat.

    Tack, jag det har hänt en hel del sen jag fotade sist :)
    Längre och slankare än vad jag trodde dom skulle bli, men men..

  • razer

    Member
    2011-03-04 at 13:07

    Skulle inte du kunna fota hur du har fäst fläkten din, är lite nyfiken faktiskt :supersmile:

    /razer :hippie:

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-04 at 13:16

    Jag använde mig utan en bit aluminium som jag borrade ett par hål i och monterade fast på garderobsväggen. Den går att böja väldigt lätt till den position man vill ha fläkten i.

  • ganjalars

    Member
    2011-03-04 at 17:48

    13 dagar 12/12? Det där ser överlägset bra ut. Mina under LED hade knappt fått sina skott då. Du band ner dom i perfekt tid också :clap: nu kommer blommorna på lägsta förgreningen få mycket ljus

  • bobbafett

    Member
    2011-03-04 at 18:24

    Ser man på dina bilder så tycker jag att en av dina plantor ser ut att fått för lite ljus. Jag har den erfarenheten att när det är så glest mellan våningarna så har växten fått sträcka på sig mot ljuset. Mina plantor har 1 cm mellan våningarna.

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-04 at 23:53

    @GanjaLars wrote:

    13 dagar 12/12? Det där ser överlägset bra ut. Mina under LED hade knappt fått sina skott då. Du band ner dom i perfekt tid också :clap: nu kommer blommorna på lägsta förgreningen få mycket ljus

    Tack! Jag tycker dom har utvecklats fint under den nya lampan.
    Japp nu blir det ljus till alla :D

    @BobbaFett wrote:

    Ser man på dina bilder så tycker jag att en av dina plantor ser ut att fått för lite ljus. Jag har den erfarenheten att när det är så glest mellan våningarna så har växten fått sträcka på sig mot ljuset. Mina plantor har 1 cm mellan våningarna.

    Plantorna har varit max 10 cm från lampan hela tiden, sänkt hyllan varannan dag nu. Dom växer så det knakar!

Page 4 of 8

Log in to reply.