Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DAW: 400w – 11 olika strains!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-26 at 04:58

    Update – vecka 1

    Nu har mer eller mindre en vecka gått för blommorna. Vi har några utstickare denna odling och det är 2x The kali som förgroddes och därmed tittade upp ca 2 dagar innan alla andra. Sedan har vi Durban Poison som är kanske 3-4 dagar gammal. Allt i allt verkar hela odlingen växa i samma takt om man tänker på åldern, förutom ett undantag och det är G13 Haze som kom upp lite smått muterad, växer lite skröpligt men ändå verkar kunna bli något i slutändan, även om den nyplanterade DPn inte är långt ifrån att ta sig ifatt.

    Idag på 7-dags dagen så fick samtliga plantor sin första dos näring, tänkte ta en halv men krämade på och körde en normal dos. Inga men av detta ännu så det verkar ha gått enligt plan.

    Här har vi utrymmet, faktiskt flyttat odlingen till ett rum istället för att ha den i garderoben. Detta för att kunna hålla dörren stängd och låst och ändå inte riskera värmeproblem.

    Övrigt att säga om bilden så upptäckte jag någonting som kan få mobilfotografer världen över att bli lite lyckligare i själen. Om man kör med lite lägre bländare (ökar ljuset) så försvinner de svarta strecken som man vanligtvis ser när man fotar nära MH/HPS med kamera, det blir lite överexponerat, men helt klart värt det enligt min åsikt.

    Kommer att lägga in en tagg på alla plantor när de börjar växa tills sig lite så att ni kan se vilken kruka som innehåller vad vid nästa update, eller gången därpå. Längst bak till vänster har vi den unga DPn, och bredvid den G13 haze som växer lite trögt. Hon var ful som stryk när hon ploppade upp också, glad att jag inte är hennes biologiska förälder.

    Har tagit ut 4 damer denna vecka som fick stå modell! Kommer variera vilka strains som får en plats i strålkastarljuset.
    Som sagt dock, mobilkamera. Jag är en sån där systemkamera-typ och att använda en riktigt dålig mobilkamera bringar skam till mitt eget hjärta. Jag hoppas på att kunna köpa en ny och fin kamera inom en snar framtid.

    Först ut, The Kali #1! Ungefär 2 dagar äldre än resterande plantor, de växer på fint må jag säga.

    Blueberry, syns inte så bra på bilden men det är en av de få plantor som velat sträcka på sig. Den mår dock strålande och jag hoppas på fortsatt växtkraft från bäret! Avslöjar att jag lär stoppa ut den på balkongen sista perioden i blom för att krama ur färgerna också, vill ju gärna ha ett blåbär som lever upp till sitt namn ^^

    White Widow, kort, elegant och blygsam. Framtiden ser ut att bli ljus för denna raring.


    The Church
    , den extremt lilla fläcken på fanleavet är den massiva brännskada som hon åtog sig under “Lampan ca 6cm för nära under ett dygn“-händelsen 2011. En mörk dag i allas hjärtan. Försöker att inte prata om det när hon lyssnar, fortfarande ett känsligt ämne.

    Denna bildkvalité är tyvärr den bästa jag har att erbjuda under denna odlingsdagbok, men trots det vill jag hoppas att det duger. Måste dock ta väldigt många bilder innan man får en någorlunda god skärpa. Saknar en fin kamera och ett stativ, det hade varit godis.

    Det var allt för denna update, nästa vecka får vi se vilka strains som når framsidan. Får se när jag visar upp g13 Haze lite närmre, är själv intresserad av att se om och hur den ska ta sig igenom sin livscykel. Den är lite trög, men verkar ändå visa fortsatt vilja att växa. Men den är lite liten just nu och därför inte riktigt intressant ännu ;)

    Klargör också att uppdateringar sker varje fredag hädanefter, så att jag själv kommer ihåg det också.

    Väl mött!

  • Wayne

    Member
    2011-05-26 at 06:17

    Flytta ut näringen från odlingsutrymmet. De kanske bara står där när du blandar men om inte; de mår bättre att står helt mörkt och så svalt som möjligt

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-26 at 16:04

    Wayne: Ska absolut göra det, lät dem bara stå kvar för att posera och visa sin existens i samband med debuten av dess tillförsel. Vanligtvis står all övrig näring och utrustning i ett mörkt och svalt förråd. Där har den sagt att den trivs. :D

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-27 at 12:12

    G13 Haze kickade igång samma dag som den fick sin första dos näring och verkar hålla ett normal tempo i växandet sedan dess. För övrigt såg man en spurt i samtliga växters vitalitet redan samma dag. Näringen gavs på morgonen, samma kväll hade de växt strax över hastigheten som fram till nu har varit norm.

    Köpt in mer jord och fyllt upp krukorna för de strains som har stretchat mer än de andra. White Widow och båda The kali håller sig dock till gruppen som är så pass korta att det inte ens går att fylla på mer jord. Variation förnöjer, och det finns helt klart i denna odling! :P

    De ser alla jätteglada ut i alla fall, jag hoppas på att detta blir en trevlig omgång :D

  • disan

    Member
    2011-05-27 at 16:35

    Wow, detta ser mycket fint och cleant ut :) Du har valt väldigt trevliga strains dessutom.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-05-30 at 19:05

    Tackar disan, jag kan väl inte hålla med om att det är fint och cleant, är nog snarare en ghetto odling på katastrofal nivå. Men de strains jag lagt vantarna på är jag däremot riktigt nöjd över :)

  • drugsarebad

    Member
    2011-06-01 at 13:06

    Ser otroligt fint ut :) Vi har samma WW gener så jag hoppas på fina bilder på den senare så vi kanske kan se nån likhet :)

    -K

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-01 at 13:32

    Hur gammal är din WW? Min är ca 12 dagar nu och växer på bra, dock är den ganska ljus i tonerna jämfört med resten av de 11 plantorna, trots en normal dos näring och ett väldigt lämpligt vattningsschema som övriga plantor verkar älska. Finns lite småbekymmer på grund av väldigt låg luftfuktighet (ligger på 20%). Ingenting som jag har möjlighet att fixa, alla plantor växer på jättebra ändå, men WWn tror jag är lite blek av sig pga detta.

    Det är ändå på en nivå som inte verkar påverka plantorna i övrigt. De är precis lika ssnabba i utvecklingen som tidigare odlingar så när jag väl slår över till blom kommer jag prisa gud för den låga RHn i alla fall ;)

    Ska bli kul att jämföra våra WWs! :D

  • Rikskriminalen

    Member
    2011-06-01 at 15:27

    Intressant med så pass många bra strains i en och samma odling. Ska följas! :)

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-03 at 10:30

    Update – vecka 2

    Nu är vi inne på 14 dagar och det växer på fint! G13 Haze som till en början var ett litet missfoster har växt till sig till en normal planta med vanlig hastighet och är ungefär lika stor som den unga Durban Poison som planterades 2-3 dagar efter resten av familjen. Börjar kunna ta bilder som inte är så dumma trots att det är en mycket klen 2mp mobilkamera. Tar man på längre avstånd och sedan hugger i bilden kan man få det “ganska” skarpt.

    Gruppbild, med tillhörande namn bara för att lyxa till det för åskådarna! ;)

    Veckans 4 utvalda tjejer som fick komma ut i balkongsolen för modellfoto.

    Först ut The Kali #2

    Sweet Tooth, den enda som verkar tjura ordentligt över låg RH, men inga skador skedda och den växer på bra så det verkar lungt.

    AK47

    Sist, G13 Haze som ryckt upp sig och blivit en normal planta till slut!

    Som vanligt växer blommorna så att det knakar! Det var allt för denna vecka, nästa vecka kommer samtliga ha planterats i 6,5l krukor. :D

    Väl mött!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-05 at 07:09

    Bah, en del problem med att lampan vill bränna på plantorna så måste ständigt höja den så att det blir ca 70cm vilket känns överdrivet. Provat dra ventilation och tejpat ihop en ghettoaktig lösning beståendes av en bordsfläkt, en sönderklippt kruka som kopplats till ventilationsröret för att se om jag kunde trycka dit glasskivan och ändå hålla lampan tillräckligt sval. Detta gick tyvärr inte då lampan kändes precis tillräckligt varm för att jag inte skulle kunna sova gott. Kanske kommer att få börja LSTa så plantorna inte blir för höga eftersom att lampan ständigt måste hållas ganska långt borta.

    Nåväl, det där får nog framtiden utröna.

  • Wayne

    Member
    2011-06-05 at 15:36

    Blir det inte bättre om du riktar fläkten mot topparna på plantorna? Nu ser det ut som den trycker luft rakt upp bara.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-07 at 12:58

    Wayne: Jo, det hade helt klart varit bättre om det var möjligt. Fläktens uppgift är att blåsa på bulben så att den kyls, har tyvärr inga fler fläktar liggandes för denna odling.

    Har dock köpt blompinnar ifall stjälkarna skulle börja kännas svaga pga låg stimulus när jag sätter dem i blom. Får se om jag köper en till fläkt nästa tillfälle jag står i en varuhandel.

    Denna omgång är lite “garage” av sig. Men nästa månad kommer min fina setup hem igen efter en lång tids utflykt :D

  • sneakyhobbit

    Member
    2011-06-08 at 20:34

    Borde man inte vara mer skeptisk till att köra 400w HPS under sommaren? Eller det kanske har fungerat förut, känns som värmen skulle bli ett allt för stort problem? Eller har jag helt fel…

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-09 at 04:36

    Tempen i ett stängt rum stiger till ca 30-32 grader just nu när solen ligger på och steker som hårdast, annars håller den sig på 27-29. Har man öppet så att friskluft hittar in i huset så håller tempen sig på ca 29 grader under riktigt varma dagar, så det verkar vara ganska lugnt.

    Har kört 400w under sommar i en garderob utan problem med värme.

Page 2 of 7

Log in to reply.