Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DAW: 400w – 11 olika strains!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-10 at 07:05

    Update – vecka 3

    Nu har vi gått in i vecka 3, och därmed kan man kort säga att plantorna är 21 dagar gamla och närmar sig blom. Väntar nog till dag 25 som jag vanligtvis föredrar, eller 28 så att jag sätter igång blom efter exakt 4 veckor.

    Det har hänt ganska mycket i “utrymmet”, jag har köpt in 6,5l krukor och planterat om samtliga 12 plantor. (fick släpa in 4 st 18l säckar från affären i 29 graders värme, traumatiserande.) Har även påbörjat LST på samtliga växter och kommer att vara riktigt sadistisk, här ska det inte bindas lite försiktigt i ett hörn utan de kommer förhoppningsvis vara riktigt plågade innan jag är färdig med dem.

    Nu trivs växterna kanon i sina nya krukor, och höjden kommer inte att bli något problem eftersom att jag binder ner dem. Nu ska de få växa på sig ett par dagar så att jag kan binda ner dem lite ytterligare innan jag växlar över.

    Gruppbild

    Självklart har vi Miku som vakar över odlingen, hon är plantornas maskot och den enda personen som känner till deras existens. Jag hoppas att hon ska ge döttrarna den del av moderlig förebild som en bra uppväxt kräver. :D

    Nu har vi 4 damer kvar som inte har fått vara modell, och därför kommer dessa naturligtvis denna vecka!

    Först ut är Utopia Haze, kortet är lika stort som ett vanligt kreditkort.

    Chronic

    LSD

    Durban Poison

    Jobbar ännu på LST:n, så fort topparna växt till sig några blygsamma centimetrar så ska de bindas ner ytterligare. Om någon undrar är det presentsnören som jag använt, ville ha något fint och lite naturlig tråd att binda med, tex. björntråd men tyvärr var det slut överallt. Fast nu ser plantorna ut som små presenter, kanske inte så dumt! :D

  • doctordoom

    Member
    2011-06-10 at 07:35

    Nice! Gillar inte riktigt anime/manga men plantorna ser väldigt gröna och fina ut :) Kul att LST kommer in i bilden, får man tydliga bilder av hur dom nya topparna kommer bli!

    Sen måste jag bara säga: Buntband FTW! Kommer aldrig sluta använda min underbara buntband! :D

    Kör hårt, ser lovande ut!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-10 at 15:41

    Det är inte många som röker weed och gillar anime/manga har jag märkt.

    “Miku” är en artificiell röst i en serie som kallas “Vocaloids”. Praktiskt taget ett band vars sångare inte existerar annat än digitalt. Men programmet marknadsförs som “Miku” för att ge henne ett ansikte. Ifall någon ville ha lite kuriosa ;)

    Vet inte hur jag riktigt kom att lyssna på det, mitt barn tyckte att det lät roligt med en röst som låter som en 5-åring, samt att musiken är väldigt glad och poppig. Det innebär då att jag har spelat upp en hel del låtar, tog inte så jäkla länge innan jag faktiskt började lyssna på det. Trots att jag vanligtvis endast lyssnar på metal, rock, sludge och så klart musik som passar när man vill softa (Floyd, Jhonny cash, Clutch, Opeth etc.)

    Nåväl, har fastnat för Miku på något vänster, passar verkligen inte min image, om polisen av valfri anledning skulle sparka in dörren och ser en rökridå med gräs, en hårdkantad och tatuerad farsa med olagliga växter i ett rum, och så spelas det glad J-pop på hög nivå. Jag tror nog att polisen skulle skratta så pass mycket att de ändrar sig och drar. 😆

    Hur som helst, öppnade min brevlåda när jag kom hem från arbetet och doften av weed slog emot som en slägga. Jag hade fått ett paket med beställning av en Caliber III RH mätare som man kan stoppa direkt i burkarna för enkel kurering, samt så hade min gode vän från en annan del av Sverige skickat upp 4g av lite härligt grönt att få avnjuta senare ikväll då man har jobbat på nästa ställe! :D

    Caliber III, perfekt storlek för en 1L FIDO glasburk, får utan bekymmer plats tillsammans med en lagom full burk.

    4g grönt, okänd strain, luktar som en helt vanlig moneycrop, ser helt okej ut, om något hoptryckt av posten. Men man ska inte klaga, tackar gött till polaren som självklart ska få sig motsvarande mängd av kommande skörd tillbaka för besväret :)

  • Wayne

    Member
    2011-06-10 at 17:53

    @DrugsAreWrong wrote:

    Wayne: Jo, det hade helt klart varit bättre om det var möjligt. Fläktens uppgift är att blåsa på bulben så att den kyls, har tyvärr inga fler fläktar liggandes för denna odling.

    Fläktens uppgift ska iofs vara att sätta luften runt plantorna i cirkulation. Sänker du verkligen värmen fler grader genom att blåsa på bulben (som klarar höga temperaturer) istället för att blåsa på plantorna? Plantorna behöver avkylning och luftcirkulation mer än vad bulben behöver, man riktar inte en fläkt mot plantor bara för att de ska få en starkare stam.

  • sssssr

    Member
    2011-06-10 at 17:57

    Riskerar man inte en husrannsakan ifall maja som är adresserat till en blir beslagtaget? (även fast man lätt kan neka all vetskap om själva brevet och inte åker dit på just det) Åtminstone läst om det på flera ställen. Kanske ingen höjdare att riskera så länge du har odlingen igång? Du kanske vet mer än mig eller röksuget kanske har tagit övertaget, förståeligt det med :)

    Framförallt om det luktar så kraftigt om brevet att du till och med kan känna det upp ur brevlådan. En narkotikahund kommer inte ha problem om man säger så 😆 Inrikesbrev lär vara liten risk för det men ändå.

  • h

    Member
    2011-06-10 at 18:04

    Vart beställde/Fick du tag på Caliber III RH mätaren?
    Skulle vara nyfiken på att fixa tag på en liknande inför min kurering inom kort.

    Kan för övrigt dela din glädje.
    Fick själv skickat en liten batch weed av en polare, perfekt tills sista seminariet var på skolan.

  • kweed

    Member
    2011-06-10 at 18:14
    Hövdingen wrote:
    Vart beställde/Fick du tag på Caliber III RH mätaren?

    Calibern finns på ebay

    146:~ SEK inkl frakt

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-11 at 15:14

    Det såg inte alls dumt ut hövdingen, kan avslöja att gräset jag fick hem var farligt för plånboken. Har aldrig haft så pass kraftiga munchies. Direkt efter att man proppat i sig mat, ätit 1 rulltårta, 1 påse doritos, en påse Daim och en 1,5l läsk så var man och grävde i frysen efter glass eller liknande, lika febrilt som en hamster som inte ätit en brödsmula på två veckor.

    Somnade i matkoma bortom gränser. Förbannade gud, alla runtom mig och att jag av någon anledning köpt så mycket saker som var ätbara.

    Självklart såg man på Fear and loathing in Las Vegas också :D

  • attila

    Member
    2011-06-12 at 10:17

    Fear and loathing är aldrig fel när man är stenad :D Förövrigt ser dina plantor ut att må toppen bara hoppas att det blir en bra skörd.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-17 at 07:04

    Update – vecka 4

    Det är redan fredag igen! Snabbaste veckan jag någonsin har upplevt. Under veckan har jag fortsatt LST:a plantorna och bytte ut näringen till blomnäring igår (Terra Flores + PK 13/14), bytte till HPS bulb samt slog om till 12/12 den 15:e Juni vilket betyder att plantorna är 2 dagar in i blom nu. Totalt veggades de i 25 dagar.

    Nu är vi redan inne på den roliga biten, här kommer veckans gruppbild samt strains.

    Gruppbild

    The Kali #1, blivit väldigt buskig under LST. Faktiskt har The Kali och Sweet tooth varit de 2 strains som svarat grymt bra på träningen.

    Blueberry, plantan som har stretchat mest av samtliga sorter. Sidoskotten har börjat växa men det är inte sådär mindblowing buskigt.

    White Widow, växer stadigt och är väldigt kort. Kommer nog att bli läckra buds på den här tjejen.

    The Church, buskar på sig ganska bra. Genetiken verkar stark som hos alla barney strains jag odlat.

    Samtliga plantor får en kontinuerlig LST och de verkar alla svara bra på det. Absolut galnast när det kommer till sidoskottens vitalitet och uppbuskning är dock Sweet tooth, den är riktigt tjock nu tack vare att jag bundit ner den. Börjar knaka rejält i plantorna, spännande att se hur denna palett artar sig när alla börjar blomma.

    Tiden går ruggigt fort, har vi tur visar samtliga kön till nästa update.

  • nicken89

    Member
    2011-06-17 at 21:09

    Fin odling! Här har du en liten smoker som dock äter sig genom manga och anime som en ko på ett gräsfält under vårruset ut i hagarna!
    Väntar ivrigt på nästa update :D

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-19 at 17:26

    Idag har jag haft relativt roligt. Jag har suttit och bundit ner plantorna som vanligt eftersom att de nu blommar och därmed kan bindas ner ytterligare nästan varannan dag.

    Det roliga i det hela var att jag var spacebränd medan jag satt och pillade. Kändes som att jag suttit med plantorna i 72 år när jag väl var färdig med uppgiften som vanligtvis tar 5-10 minuter. Pausade lite här och där för att ligga på golvet och titta upp i taket, för att skratta högt åt ingenting och så klart en stillsam paus för att stirra på plantorna och se om jag faktiskt kunde SE dem växa. Ni vet, just i starten på blom växer de ju som raketer, man MÅSTE väl kunna se det egentligen?
    (Det gick inte.)

    Men där satt jag i alla fall, med ett fånleende på läpparna och klassiska stoner-idéer och tankar samtidigt som jag pulade med plantorna i minst 2 timmar. Det var kul och det borde jag göra om, men det var inte vidare effektivt om man är rädd om sin tid.

    Att hålla på med sin egna odling när man är bränd är fruktansvärt rogivande.
    Ingen direkt nyhet, men jag fick en påminnelse om detta vid just denna stund.

    Därför räcker jag nu ut en brofist till alla odlare där ute, för det är jävligt hippt att ge kärlek åt sina odlingar så som de flesta gör:

    Sköt om era plantor och sköt om er själva, ha en grym kväll :hemp:

  • Lesseboo

    Member
    2011-06-19 at 18:44

    Måste omedelbums få namnet på strainen du fick !!! :D :D
    Lycka till i fortsättningen :)

  • h

    Member
    2011-06-20 at 01:27

    Jag gav dig en Brofist broder.
    Det du pratar om är sant och har även givit mig mycket rofyllda timmar med mina små barn.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-20 at 04:31

    Strainen jag har just nu är en illasmakande medelmåttig strain, känns som att toleransen skjuter iväg om man röker 2-3 kvällar i sträck. Men tar man en rejäl spliff efter att inte ha rökt en vecka så kan man helt klart få sig en smäll på käften av det.

    Ingen strain som jag vill veta namnet på, verkar vara från en utomhusodling som har torkats och sålts direkt efteråt. Det är inte alls lent, det smakar torrt hö med inslag av svett samt en förnimmelse av världens undergång.

    Men det funkar i alla fall! :D
    Är dock van med hemmaodlad och kurerad kvalité med god smak då jag oftast har haft egen odling igång under perioder då jag rökt, så man kanske är lite svår att tillfredsställa när det kommer till gräs som andra skickar till en.

Page 3 of 7

Log in to reply.