Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DAW: 400w – 11 olika strains!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-08-01 at 18:09

    Aha, tagit några tjuvnyp på en del popcornbuds. Har nämligen haft besök från mellan och södra sverige under några veckor så då har jag fusktorkat en del av växternas mindre gedigna buds för att kunna köra några smokeouts. Annars hade jag ändå kunnat nypa dem lite tidigare för att spara energi som kan änvändas på bättre ställen. Motivet denna gång var dock enbart för att ta några smakprov.

    Har även klippt mycket av plantornas nedre grenverk just för att få bättre luftgenomströmning.

  • cokeman

    Member
    2011-08-06 at 06:43

    Härlig bilddagbok! :) Dina damer är ju helt enkelt bara underbart vackra! Ta väl hand om dom :)

    / Cokeman

  • drugsarewrong

    Member
    2011-08-06 at 21:40

    Härligt! Precis kommit hem från ett nattjobb och har fullt upp månaden ut så får se när jag hinner klämma in uppdatering. Mot det absoluta slutet har jag däremot en ambition att få låna en bra kamera och dokumentera deras sista visa med mycket bilder och ett fint avslut :)

    Ett par av strainsen närmar sig skörd, kan erkänna mig stoltast över The Kali #1 som har utan tvivel byggt på sig den präktigaste buden i samlingen. Beroende på hur hybriden blir så kommer jag att köra en strain i en liten setup hädanefter med något som jag vet ger god avkastning.

    Men det blir en senare fråga. I överlag är jag nöjd över de flesta plantorna. LSD och Utopia är dock båda väldigt klena, jag tror att det var otur med fenotyperna i båda fallen, just denna Utopias fenotyp har jag sett förr och den är tyvärr undermålig. Får dock ut en liten skörd av de två strainsen i alla fall.

    Luktar riktigt gott, blueberry är som väntat ganska söt till doften, G13 haze luktar sött med en sträm och frän nyans. The Kali luktar också sött fast åt lime/citrus hållet, vilket strainen utlovar. Sweet tooth luktar egentligen mest fränt av dessa sorter, och the church känns lite åt det skunkigare hållet, dock långt ifrån andra tyngre indicor.

    Nåväl, det är väl så pass mycket jag kan säga just nu, ska sluta med näringen i början på september och låter nog en del strains gå nästan hela den månaden ut, vissa klipps dock tidigare.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-08-10 at 15:27

    Slutar vattna med näring från och med nu för samtliga plantor utom Utopia som ska få en chans att växa till sig. De är allihop dryga 12 veckor gamla så handlar om ca 2-4 veckor till skörd, en stor del av plantorna tenderar åt det tidigare hållet och ser redan skördklara ut. De verkar alla ha fettat på sig färdigt och tänkte börja driva ur näringen bara därför, blir nog bara ett fåtal strains som får leva längre än 2 veckor skulle jag tro.

    Utopia Haze ser dock ännu väldigt mesig ut, helt klart typiskt för den dåliga fenotypen. Tänkte däremot låta den stå och se om den växer ifatt sig efter en viss tid. Tråkigt att en stark favorit tog sig så illa, den ska dock få i sig lite mer näring ifall den bestämmer sig för att klämma i ordentligt här mot slutet.

    Ger inte upp hoppet riktigt än, men förväntar mig inte få ut mycket alls på den.

  • hugler

    Member
    2011-08-27 at 12:59

    hur blev slutresultatet?

  • Sandmellant

    Member
    2011-08-27 at 13:41

    jazztomten vill ha en kram!

    ok, inte bästa painskillsen, men visst ser det ut som ett ansikte på orginal bilden?

    lite som en galen trollkarl som håller på okastar en ond spell, så har han ruffsigt hår och skägg som alla onda trollkarlar har!

  • khepri

    Member
    2011-08-27 at 19:05

    Never mind,fick ett moment of clearness

  • drugsarewrong

    Member
    2011-08-28 at 06:42

    @Sandmellantårna wrote:

    jazztomten vill ha en kram!

    ok, inte bästa painskillsen, men visst ser det ut som ett ansikte på orginal bilden?

    lite som en galen trollkarl som håller på okastar en ond spell, så har han ruffsigt hår och skägg som alla onda trollkarlar har!

    Absolut, där har vi ondskan själv!

    Har huggt alla plantor och de hänger nu för att torka i ca 1-2 dagar till. Jag gissar på att slutvikten hamnar på kanske 50-70g. Detta har dock en relativt naturlig förklaring, fick besök av ett stort gäng av polare förra veckan där vi söp och rökte konstant. Togs fruktansvärt många tjuvnyp eftersom att vi brände igenom de 20g som de hade med relativt snabbt.

    Men får nog en 7-15g av varje strain utom Utopia, som sagt, var av en usel fenotyp där skörden lär hamna på mindre än ett gram, kanske 0,7. (intressant nog så är den ändå ungefär lika potent som en vanlig planta, nog kände man av utopias karaktär om man brände av en försiktig mängd, utan tvivel.)

    Nåväl, det var ju minst sagt värt att nypa. Jag må ha en trasig TV, en wreckad lägenhet och så är man några securitas räkningar rikare men det var värt varendra gram, öre och droppe. :D

Page 7 of 7

Log in to reply.