Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken COBXC99XOkänd Sativa – 250W HPS – by gmc. Update: 21/3

  • COBXC99XOkänd Sativa – 250W HPS – by gmc. Update: 21/3

    replied 14 years ago 12 Members · 43 Replies
  • Anonymous

    Guest
    2010-03-09 at 01:06

    Haha ja jag rökte faktiskt upp hermisen när den var 4 veckor i blom och visst blev man på lite bättre humör. Det här kommer va fint röka 8)

  • gmc

    Member
    2010-03-09 at 12:31

    Fan va gott :)

    Norpade själv en liten rackare i helgen. Det funkar riktigt bra. Ett skönt sativa high…

  • blackbud

    Member
    2010-03-17 at 13:44

    UPPDATERING! :D

  • gmc

    Member
    2010-03-17 at 14:06

    Absolut. Kommer ikväll ;)

  • blackbud

    Member
    2010-03-18 at 11:28

    @gmc wrote:

    Absolut. Kommer ikväll ;)

    Haha, rökte du igår? blev ingen uppdatering 😆

  • gmc

    Member
    2010-03-18 at 13:25

    Det, och i kombination med hårddiskcrash så blev det ingen update ;)

    Ska försöka lösa det idag.

  • sweetsativa

    Member
    2010-03-18 at 14:10

    Hej! Fint litet krypin det här :)

    Hur faller 250w dej i smaken? är det en powerplant du kör med?
    Vad tror du om den bulben i ett Dr60 tält?

    Mvh ss

  • gmc

    Member
    2010-03-18 at 18:02

    Hejsan. Tack så mycket ;)

    Joda jag är super nöjd, min första tanke var ju att köra en 150w men när jag beställde fanns inte dessa inne så jag körde på ett vassare ventilations system och 250 wattaren istället. Och det funkar. Fick testa mig fram med olika sätt att ha allt på men till slut så löste det sig.

    Yes både bulben och ballasten är PowerPlant.

    Jag skulle tro att det blir precis lagom för ett dr60. Så länge du har ordentlig ventilation då vill säga. Men du får ju lite luftigare än vad jag har det så det ska inte behövas västing modellen.

  • gmc

    Member
    2010-03-21 at 19:58

    Tjena igen dudes.

    Nu kommer en liten update. Det börjar närma sig en skörd nu! Skulle gissa på 2-2.5 veckor till. Skulle tro på någon vecka eller 2 mer på den till vänster. Men annars flyter allt på rätt så bra.

    Närings mixen ser ut så här: 2.7ml Blom / 1.8ml Micro / 0.6ml Flora per 2 liter för den som är intresserad.

    Dag 79:

    Så medans ni kollar in denna veckas update och tänder upp eran spliff så kan ni lyssna på min super sköna reggae spellista: http://open.spotify.com/user/gmccc/playlist/2lcpvWIfgo2yDMGxwHftvM

    Enjoy! ;)

    p.s: tänkte göra en mini update från mina WW också:

    Planterade om till större krukor med blomjord i innan helgen. Dom stod i såjord innan, men borde ha låtit dom vara kvar ett tag till då det är lite för mycket näring i denna jord som ni ser.

    En till ww och en joker vid namn Durbantopia har precis tittat fram också ;) Men mer om det nästa vecka.

  • blackbud

    Member
    2010-03-22 at 19:47

    måste säga att deser rkitigt smarrigt ut! :P
    Har man tur kanske man får smaka på de också 😉

    Föressten lite offtopic men jag tänkte passa på och säga att 2 av mina masterlow är grodda nu =) + 2st okända frön från grannen (vill ju ha 2 olika sorter när de är klart haha)

  • vadsomhelst

    Member
    2010-03-23 at 23:03

    jag kan ju säga som en referäns till 250 w i 60 tält, en inline fan från e40 funkker, om du tar insug, 2 inlin fans är ju optimala, låter som 2 xbox står igång typ, laptopen låter mer i högvarv kan jag säga

    men graderna ligger runt +21 i skuggan och +30, 10 cm under lampan, för att optimera det lite mer satte jag fast en Cfl fläkt som går med en 12 v adapter på reflektorn så det kyler ner den plåter & lampan med många grader. Jag kan hålla handen 5 cm under lampan utan att bränna mig till & med.

    Sen, hermis är ett jävla mög, fuckat några av mina tjejer med och buddsen liknar dina. på pricken..

    Mvh / VsH

  • gmc

    Member
    2010-04-13 at 11:54

    Hej igen alla.

    Sorry för jag varit dålig med updates på senaste. Jag hade räknat med skörd nu förra veckan. Men eftersom den inte riktigt är klar ännu så blev det istället att vänta lite till. Trichomerna har precis blivit mjölkiga och man kan se någon enstaka bärnstensfärgad trichome lite varstans. Dom är totalt 14,5 veckor eller 102 dagar gamla nu och dom har gått under 12/12 sedan frö så jag räknar med att dom gått ca 10-11 veckor i blom nu ungefär. Den ena ser tanigare ut än den andra så jag ska nog skörda den ena först. Ska slänga upp bilder på dessa under veckan.

    @BlackBud wrote:

    måste säga att deser rkitigt smarrigt ut! :P
    Har man tur kanske man får smaka på de också 😉

    Föressten lite offtopic men jag tänkte passa på och säga att 2 av mina masterlow är grodda nu =) + 2st okända frön från grannen (vill ju ha 2 olika sorter när de är klart haha)

    Tack. Det är inte alls omöjligt ;)

    Härligt, du får visa lite bilder sen.

    Så länge kan jag bjuda på en färsk bild från min Dubantopia planta:

    Fimmad och lätt nerbunden än så länge. Denna hamnar under SCROG nät så snart mina C99XCOBX? är skördade.

  • blackbud

    Member
    2010-05-04 at 23:01

    update!

    kollade alla strainsen, riktigt fet sativa ju :P

Page 3 of 3

Log in to reply.