Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken COBXC99XOkänd Sativa – 250W HPS – by gmc. Update: 21/3

  • COBXC99XOkänd Sativa – 250W HPS – by gmc. Update: 21/3

    Posted by gmc on 2010-01-21 at 14:17

    Hej.

    Efter att ha lärt mig en hel del från mitt första projekt (som för övrigt gick åt skogen då den enda plantan jag fick upp blev en hane) och efter att jag läst på en hel del om denna otroligt roliga hobby så var det ju självklart att jag skulle fortsätta med projekt nummer 2. Denna gång med feminiserade frön och en smula mer erfarenhet.

    Här kommer lite info till att börja med:

    Strain: Cinderella 99 X California Orange Bud X Okänd Sativa från Crazy Seeds (Feminiserade frön)

    Utrymme: Ett Secret Jardin DR40 (40X40X125) som står i en vanlig 60X60 garderob.

    Belysning: Powerplant 250W HPS

    Ventilation: HKV 350m3/h Fläkt (Nerskruvad med 110V USA Strömadapter) och 350m3/h Kolfilter. 2st 120mm datorfläktar som blåser på plantorna samt 1st 120mm som kyler bulben.

    Näring: GHE Flora Series kit

    Krukor: 3st 5,5 Liters Fyrkantiga

    Luftfuktare: Biltemas “Pingvin”

    Ljuscykel: 12/12 från frö.

    Dag 1:

    Tittade upp första januari.

    Dag 2:

    Lämnade dom nog lite för länge med bara en LE lampa. Och den sista plantan (som nu kallas Princess) som tittade upp hade problem att komma ur frö skalet.

    Dag 3:

    Hade dom små liven i avklippta PET flaskor till en början.

    Dag 4:

    Dom växer på. Notera den något mindre Pincess ;)

    Dag 5:

    Dag 6:

    Dag 7:

    Dag 11:

    Nu börjar dom biffa på sig en aning.

    Dag 12:

    Omplantering till större krukor och en fjärde växt introdoceras till tältet.

    Dag 14:

    Dag 15:

    Närbild.

    Dag 19:

    Dom börjar ta sig. De 2 största är närstan exakt identiska medan Princess fortfarande är minst.

    Dag 21:

    Idag fyller dom 3 Veckor.

    replied 13 years, 12 months ago 12 Members · 43 Replies
  • 43 Replies
  • distorted

    Member
    2010-01-21 at 16:27

    Kul att se någon köra 250watt hps i dr40 tält. Låter kanalfläkten mycket? har du temperaturproblem?

    Edit: Dina plantor ser ut att trivas gott, allt ser ju skitbra ut.intressantt är att du tryckt in 1 luftfuktare .

  • billball420

    Member
    2010-01-21 at 16:33

    Det här skall bli kul att följa. Jag sådde 1 likadan tillsammans med några andra frön igår. Odlingsdagbok kommer då det finns något att visa.

    bill

  • gmc

    Member
    2010-01-21 at 17:14

    @distorted wrote:

    Kul att se någon köra 250watt hps i dr40 tält. Låter kanalfläkten mycket? har du temperaturproblem?

    Edit: Dina plantor ser ut att trivas gott, allt ser ju skitbra ut.intressantt är att du tryckt in 1 luftfuktare .

    På full varv låter kanalfläkten rätt rejält, men efter att jag drog dit 110V trafon så hörs den knappt.

    Har ju fortfarande inte köpt en termometer/hygrometer men der kommer antagligen nästa vecka. Har mest gått på känn nu.

    Men känns som den borde ligga rätt så bra, det är absolut inte varmt i tältet. Glömde skriva till att det står en 12 cm fläkt riktad mot bulben också som är fäst på den sidan av reflektorn där det inte sitter någon socket.

    Dom verkar må bra, dock ser man ibland ljusgröna skiftningar mitt i bladen. Känns som det var för PH värdet hoppade lite efter att jag fick hem PH ner och testet. Har bara märkt detta på de första bladen, så kan vart en tillfällig grej.

    Meningen var ju att den fjärde lille rackaren som syns på några bilder skulle ta sig och byta plats med luftfuktaren. Men det blev något riktigt fel med den då den slutade växa efter att den blev 2 cm sen bara tvär dog. Inte omöjligt att jag brännde ihjäl den när jag flyttade in den i tältet.

    Så nu verkar det som att luftfuktaren får va kvar till de börjar blomma. Kommer antagligen använda utrymmet till att binda ner de 2 större exemplaren.

    billball420:

    Kul med någon med samma strain. Kommer absolut följa när det kommer upp bilder.

  • Anonymous

    Guest
    2010-01-21 at 18:28

    Sexig luftfuktare, diggar den som fan.

  • gmc

    Member
    2010-01-21 at 21:42

    @Vesslan wrote:

    Sexig luftfuktare, diggar den som fan.

    Oh yeah. Dom andra “vanliga” är så opersonliga ;)

  • distorted

    Member
    2010-01-23 at 01:10

    Jag ser framemot att följa denna tråden hela vägen till mål :)

  • Anonymous

    Guest
    2010-01-26 at 23:50

    Vackert!
    Jag odlar samma sort som du. Varför 12/12 från frö?

  • gmc

    Member
    2010-01-27 at 00:23

    Tack!

    Jag var inte säker på hur stora dom skulle bli, men jag hade en misstanke på att dom skulle växa på friskt. Återstår och se om det var en dum idé :)

  • reaper

    Member
    2010-01-27 at 03:08

    Gud vad roligt att se en 250w odling!

    Jag körde med 12/12 från frö. Hade nirvanas AK48. resultatet blev riktigt bra då jag hade ungefär samma utrymme som du.
    Tror och hoppas på ett lyckat äventyr i djungeln! catch you on the flipside, denna ska följas.

  • gmc

    Member
    2010-01-29 at 13:54

    Update:

    Dom växer på. Har börjat lite smått med näringen nu, eftersom dom började få lite gulnade blad. En av de större är smått nerbunden. Det blir antagligen att göra så med den längsta också.

    Sen är det tillökning också. En styck missbildad thaistick tjej.

    28 Dagar:

    29 Dagar:

    31 Dagar:

    32 Dagar:



    Har bundit ner rätt så mycket. Märks rätt snabbt på sidgrenarna.

    Luftfuktarens nuvarande plats:

    EDIT: Jag glömde säga att jag äntligen köpt en termometer/hygrometer. Och denna visar:
    Temp: 20-28C
    Luftfuktighet: 35-45%

  • gmc

    Member
    2010-02-08 at 21:38

    Nu verkar det tvärr som thaisticken och princess är hermisar. Thaisticken har redan 2-3 ställen som ser ut som den börjat producera frön. Den hade också några stycken bananklasar med vitt pulver innerhåll, vilket jag antog är pollensäckar.

    Samma vart för minstingen bland de andra plantorna. Så om någon kunde confirma detta så kanske jag kan sova inatt. Bilder följer nedan:

    EDIT: Det blev DrakHasch på minstingen och samma blir väl antagligen på thaisticken också. Lite surt, men glad att att det inte var de 2 andra som blev hermisar.

  • gmc

    Member
    2010-02-10 at 21:32

    Nu står altså bara 2st kvar i tältet. Men det är skönt med lite mer utrymme och en smula luftigare.

    Tempraturen låg på 34 grader för 2 dagar sen och sen dess har jag grejat fram och tillbaka för att få till tempraturen igen. Det enda som hjälpte var att ställa ner “pingvinen” igen i utrymmet och tempen sjönk direkt.

    Dimman från pingvinen kom inte ner ordentligt. Trodde till en början det berodde på andra grejer för RH värdet låg runt 18-29 % men nu funkar det som det ska i alla fall. Kör inte över 50% nu, vilket jag har fattade det som man ska köra nu när den är i blom?

    Gäller detta verkligen så fort den börjar blomma eller hur länge kan man köra högre luftfuktighet än 50%?

    Dom 2 som är kvar börjar se lite mongo ut eftersom jag bundit och grejat rätt så mycket för att få ut plantorna på bredden en aning och för att få upp så många toppar som möjligt.

    Vet inte hur länge de har kvar till skörd, men räknar väl med ungefär 7 veckor till lite grovt räknat. Om någon har något annat förslag på hur länge det kan tänkas vara kvar så motivera i en kommentar ;)

    Nedan följer senaste bilderna:

    35 Dagar:

    En nice bild på Thai-Sticken som slutade som hermis :(

    41 Dagar:

    Så det var allt för mig idag. Återkommer inim en snar framtid ;)

  • zac_mckracken

    Member
    2010-02-10 at 22:37

    Hur stora skulle du uppskatta att dom är nu?
    Kul att veta med tanke på 12/12 från start. :)

  • reaper

    Member
    2010-02-11 at 10:39

    Ser finfint ut, ska bli ett nöje att följa!

  • gmc

    Member
    2010-02-11 at 19:26

    @Zac_McKracken wrote:

    Hur stora skulle du uppskatta att dom är nu?
    Kul att veta med tanke på 12/12 från start. :)

    Enligt måttbandet är den ena 55cm hög med en stjälk på 70cm och den andra är 50cm med en stjälk på 60cm. Dom får väl växa si sådär 10-15 cm kanske mer sen är det stopp :O

    @Dillinja wrote:

    Ser finfint ut, ska bli ett nöje att följa!

    Tack så mycket. Ska bli ett nöje att visa mitt lilla projekt ;)

Page 1 of 3

Log in to reply.