Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken COBXC99XOkänd Sativa – 250W HPS – by gmc. Update: 21/3

  • COBXC99XOkänd Sativa – 250W HPS – by gmc. Update: 21/3

    replied 14 years ago 12 Members · 43 Replies
  • Anonymous

    Guest
    2010-02-11 at 21:40

    Jag måste erkänna att jag inte hade en aning om hur jäkla höga och hur fort dom här sativorna växer under blom.
    Mina 2 (samma strain som gmc) var 26 cm när jag satte dem i blom 2 veckor senare – 60 cm!!!

    Nu förstår man varför de flesta väljer indicadominerade strains.

  • gmc

    Member
    2010-02-11 at 22:17

    Lite så kände jag också. Är rätt så glad att jag körde 12/12 från frö. Men jag ångrar att jag inte började binda ner mycket tidigare, altenativt scrog näta.

    Till nästa odling lutar det åt en indica mix från greenhouse.

    Även om jag måste erkänna att jag tycker sativor är en aning intressantare ;)

  • gmc

    Member
    2010-02-16 at 23:48

    Hej igen dudes.

    Jag kände för en liten update nu. Det har inte hänt så jätte mycket, förutom att dom blommar på som dom ska och inte växer så mycket mer på längden, vilket är rätt så skönt med tanke på att det började nästan bli lite urymmes-kris ;)

    Jo föresten. Hade lite små problem med zinkbrist. Det var en aning brist redan vid förra updaten, men syndes inte på bilderna så väl. Flushade dom och sprayade sedan 3 dagar i streck jätte försiktigt med Flora Micro och blom på och under bladen. Så det ser mycket bättre ut nu.
    Båda 2 har gula undre fanleafs. Men det bör vara från tidigare brist. För de kommer väl inte få tillbaka den gröna färgen bara sådär om jag fattat det rätt?

    Sen har jag upptäckt vad jag misstänker är svullna kalyxer som resultat av att någon av de tidigare hermisarna antagligen lyckats pollinera. Finns en bild på det lite längre ner.

    Har också slimmat ner ventilations systemet på slang och placerat kanalfläkt och filter på ett effektivare sett. Och slutligen dragit in en ventslang till i garderoben som tältet står i som blåser hyffsat fräsch luft till botten av garderoben.

    Tempen ligger nu runt 25 – 28 C. Luftfuktigheten ligger någonstans mellan 38 – 47 %.

    Nedan följer fräscha bilder:

    Början till ett frö? Eller är jag helt ute och cyklar? Om nu detta blir frön, kan de tänkas bli feminiserade fast med hermis genen?

  • nemmbemme

    Member
    2010-02-17 at 09:20

    Ser inte ut som ett frö, kommer inte på vad det heter men det är en sådan liten grej som pistillerna växer fram ur, calyx?

  • gmc

    Member
    2010-02-18 at 00:08

    @nemmbemme wrote:

    Ser inte ut som ett frö, kommer inte på vad det heter men det är en sådan liten grej som pistillerna växer fram ur, calyx?

    Menade inte att det är ett frö på bilden, men att kalyxen svullnat så pass att det antagligen är ett frö innuti ;)

  • nemmbemme

    Member
    2010-02-21 at 20:06

    Tror inte det, dom kan svälla grymt mycket i blom, men peta upp den och kolla så får du svaret på ett silverfat :).

  • gmc

    Member
    2010-02-21 at 20:16

    Allright. Ska kolla på det ;) man hoppas ju på fröfri planta men lite kul ändå om man skulle få något frö.

  • attila

    Member
    2010-02-21 at 23:14

    var har du köpt din coola luftfuktare?

  • reaper

    Member
    2010-02-22 at 09:52

    Det ser bra ut. :)
    @attila wrote:

    var har du köpt din coola luftfuktare?

    Biltema hade pingvinen förut men jag vet dock inte om de fortfarande har den kvar.

  • zavala

    Member
    2010-03-01 at 17:07

    Ser väldigt fint ut! längtar tills min thai växer sig så stor och fin, men hoppas dock inte på att min blir hermis som din tyvärr blev.. :/

  • gmc

    Member
    2010-03-08 at 20:20

    Hej igen dudes.

    Nu kommer en update till.

    Det har hänt lite sen sist. För det första hade jag närings problem. Hade antagligen gett dem för lite näring i kombination med en skvätt övervattning, så dom har gulnat en hel del. Mycket löv har vissnat och ramlat bort, men budsen har biffat på sig rätt så rejält och dom är fastare och det luktar ljuvligt ;) Men i vilket fall så verkar det som jag hittat det optimala näringsblandningen nu så hoppas på att det funkar tills skörd, som jag misstänker kommer inom en månad. Har fått en del frön också. Antingen pollinerade av min gamla thai stick hermis eller den tredje cobxc99x? som jag fick slakta pga att den också blev hermis. Det blir säkert 40-50 frön totalt.

    Nedan följer en bild på plantorna:

    Dag 67:

    Nu kommer en sneak preview på nästa projekt.

    Strain: White Widow (feminized) från Greenhouse Seeds.

    Vegg Skåp: 2X20W LE + 1X14W LE samt 2st 120mm Dator fläktar för inblås i botten och i toppen. Insidan är tejpad med vit “silvertejp”.

    Har precis fixat i ordning veggskåpet. De stod tillfälligt med bara en enstaka LE lampa de första 2 dagarna så dom har sträckt på sig en del. Men det löser sig sen vid omplantering ;) 2 till av samma sort har inte tittat upp än men dom åker in i vegg skåpet så fort dom gjort det också. Nedan följer en bild:

    Dag 4:

    Så där ja, då var det allt för mig ;) Enjoy

  • Anonymous

    Guest
    2010-03-08 at 21:22

    Nej satan vad chubby du fått till dom! Mycket fetare än mina små knoddar. Inte illa gmc.
    Och du drar upp WW från greenhouse också! Precis samma frö som jag planerat odla nästa gång… Att du alltid ska vara steget före. 😈

    Låt mig höra receptet till den magiska brygden.

  • gmc

    Member
    2010-03-08 at 21:50

    Tack så hjärtligt Snoddas ;)

    Jo dom har fått massa volym bara sista veckan, så dina kommer nog ifatt. Du har ju en aning mysigare färg på dina, då mina är väldigt gula. Men inget jag bryr mig om nu när det inte är så långt kvar. Antar att lite av gulnaden beror på självvissning också så det är ju inte hela världen.

    Ska bli roligt och se om de röker likadant sen. Har du sneak testat något än?

    Haha sjukt att vi ska välja samma strains! Jag hade ju också en ensam Thai Stick precis som du. men det är ju kul att se andra med samma tänk och planering :D

    Blev så sugen på en fet Indica nu efter denna långa väntan med sativa, och White Widow har jag varit sugen på mycket länge.

    Den magiska brygden är egentligen bara en ökning av fosfor och kalium och en dag tidigare vattning med 75% av ursprungliga mängden vatten. Så det är ingen magisk brygd direkt. Men det funkar hehe.

    Är riktigt sugen på skörd nu. 😆

  • zac_mckracken

    Member
    2010-03-08 at 22:03

    Snyggisar :D

    Har du kollat färgen på trichomerna?
    Sativor vill ju ha rätt lång blomtid.

  • gmc

    Member
    2010-03-08 at 23:21

    @Zac_McKracken wrote:

    Snyggisar :D

    Har du kollat färgen på trichomerna?
    Sativor vill ju ha rätt lång blomtid.

    Thx ;)

    Nope har jag inte gjort än. Funderar på att inhandla en lupp faktiskt.

    Jo jag räknar med minst 3 – 4 veckor till. Dom har blommat ca 7 veckor nu, så det är en liten bit kvar ;)

Page 2 of 3

Log in to reply.