Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken cef’s första garderob! 600W MH&HPS

  • reaper

    Member
    2008-09-18 at 12:26

    Uhm…

    MÄTA I SKUGGAN?!

    Vi har hela tiden haft våran hygrometer stående brevid en kruka mitt under lampans brännande strålar. Jag testade o sätta en liten pappersbit ovanför den nyss… 26grader 45% luftfuktighet. wtf?

    antingen så idiotförklarar jag både mig själv och beddo nu eller så är benet ute och cyklar. lutar nog åt alternativ ett….

  • reaper

    Member
    2008-09-18 at 12:43

    Idiot å Idiot.. :?

    Tråden, Du & Beddo och Er SetUp är så skojsig och underhållande så vi har överseende med detta nya påfund.. 😆

    Keep it up Boyyyyyz..! 😉

    EDIT:
    Jag brukar ha en hatt av alu.folie på min väderstation! 😉

    Nu behöver jag inte skrivas det där med att ha separata insug ju! :D
    dvs ett passivt till SetUp:en och ett för Tuben..

  • Texxer

    Member
    2008-09-18 at 12:45

    Jag har min hygro/temp i skuggan, ungefär halvvägs upp på väggen.

    När jag har den där så visar den runt 26-28 grader, ställer jag däremot
    den så att lampan får lysa fritt på den så seglar temp upp till en bra bit
    över 30grader.

  • Ryder

    Member
    2008-09-18 at 13:14

    @cef wrote:

    Uhm…

    MÄTA I SKUGGAN?!

    Vi har hela tiden haft våran hygrometer stående brevid en kruka mitt under lampans brännande strålar. Jag testade o sätta en liten pappersbit ovanför den nyss… 26grader 45% luftfuktighet. wtf?

    antingen så idiotförklarar jag både mig själv och beddo nu eller så är benet ute och cyklar. lutar nog åt alternativ ett….

    Hahahah… Snyggt!

    Aja.. alla gör vi våra misstag! :D Men då var ju problemet löst :P

  • frankthebunny

    Member
    2008-09-18 at 18:15

    Ser riktigt fint ut! Följer er setup med spänning!

    Har en fundering om er nya luftfuktare (Bionaire) som är likadan som min. Väldigt nöjd så här långt. I och med att mitt utrymme är så litet så kan jag köra den på lägre effekt. Körde en hel tank idag och den klarade 18 timmar innan den tog slut.

    Det jag funderade på är rengöringen av den. Bruksanvisningen är ju helt värdelös så den hjälper ju inte. Det står att man ska rengöra den varje dag, men jag tänkte att en gång i veckan kan nog vara bra i alla fall för att den ska hålla länge. Står att man ska skölja ur basen noga, men i basen finns ju en öppning ner till fläkten och all el under. Jag tar ju bara för givet att man inte får spilla nåt vatten dit, eller kan det vara vattenskyddat där också? Känns lite farligt att skölja runt med en massa vatten där… Vad tror ni, och alla andra med luftfuktare för den delen?

  • reaper

    Member
    2008-09-18 at 18:46

    Vad det gäller rengöring kommer jag antagligen inte göra något förrens den slutar fungera ;) misstänker att det tänkt för att människor inte ska kunna få irritationer och liknande på slemhinnor. Plantor är nog knappast lika känsliga. Time will tell, eller så berättar snart (gurun) benet hur ofta man bör rengöra och hur viktigt det är :)

    Märkligt nog så fungerar min “gamla” (modell äldre) luftfuktare långsammare sen jag installerade den nya. Den dricker knappt något vatten alls. Inte en blekaste varför den gör så, men what the heck. Luftfuktigheten ligger runt 35% totalt och jag misstänker att ifall vi vill få upp den högre så måste vi skaffa en separat cirkulation för rummet och koppla cooltub-insuget till utsidan också. Jobbigt och kostsamt.

    I vilket fall, nu när allt verkar fungera precis som det skall, tempen är under kontroll, fuktigheten duger, plantorna lever och frodas så är egentligen det enda jag gör att titta till dem en gång vartannan timme (man blir glad bara av att se dem). Fotar dem även varje dag för att förhoppningsvis kunna göra någon form utav timelapse när vi är färdiga.

    Har väl lite smågrejer att fixa, ska sätta en av fuktarna på samma timer som lampan och sen hänga upp elen men det är inget akut alls. Bara vänta tills det är dags o plantera om i 4st 7-liter krukor. Ja, det verkar som om vi kommer driva upp 4 plantor istället för två. Förutsatt att de överlever då vill säga.

    Ifall nu katastrofen skulle vara framme har vi beställt nya frön. Nästa gång blir det Jock Horror och Skunk Special. Inga feminized frön denna gången, utan nästa gång blir det massor utav små krukor där vi driver upp fröna. Gäller att ha saker o se fram emot ;)

    Bara en liten fundering just nu, det gäller bevattningen. Har en 5liters-dunk med 25ml rotstimulator och en droppe vitamin-mojs. Jag dränker de två kuberna i denna lösning en gång var 24e timme, samt häller över plastkrukorna tills det rinner ut i botten. Vattnar jag för ofta?

    För övrigt så använder jag duschspruta för att spruta ner dem med samma vattenlösning ett par gånger om dagen.

    Ha det bäst allihopa och tack för allt ert stöd, det betyder verkligen mycket!

  • reaper

    Member
    2008-09-19 at 13:36

    Riktigt fint :D!

    Har samma våg som dig, men den är 111 x 0,1 :P.

  • reaper

    Member
    2008-09-19 at 13:59

    @dohen wrote:

    Riktigt fint :D!

    Tack tack!

    Var idag iväg och fixade blomjord och parlit. Tyvärr fanns det bara en handlare i stan som hade hasselblads (så de hette va?) och jag kände inte för att köra 5 mil extra bara för lite bättre jord. Köpte iaf den bästa som erbjöds och den skulle iaf vara bra enligt affärsbiträdet ;)

    Allt är klart för omplantering utav våra små kvinnor. Frågan är bara…. när är det dags? Hittar massa olika svar på den frågan. Vad funkar för er?

  • herr-j

    Member
    2008-09-19 at 16:24

    Eran grow ser ju SÅÅ fin ut du har inte funderat på Cocos i stället funkar SÅÅ mycket bättre.

  • reaper

    Member
    2008-09-19 at 17:31

    Exakt en vecka efter att fröna sprack upp så ser det nu ut såhär:

    Och de andra två plantorna:

  • herr-j

    Member
    2008-09-19 at 19:39

    Är du seriös med att köra Cocos kan jag skänka dig ett 5 plantors drippers system. Menar då slangar du får dock köpa till en pump

  • reaper

    Member
    2008-09-19 at 19:46

    haha Herr J, jag tror du prisar den mannen/kvinnan som kom på cocos för du snackar om det hela tiden :D haha antar att det funkar ganska bra med cocos

  • distorted

    Member
    2008-09-19 at 20:59

    vilket avstånd har ni till lampan från plantornas topp, så här nu i begynnelsen?

  • reaper

    Member
    2008-09-19 at 23:15

    @distorted wrote:

    vilket avstånd har ni till lampan från plantornas topp, så här nu i begynnelsen?

    I början när vi trodde vi hade temp-problem så körde vi nästan en meter ovanför. Ni har vi sänkt så det är cirkus 50cm mellan lampa och blommor.

    Input på detta?

    mvh

  • reaper

    Member
    2008-09-20 at 00:59

    @cef wrote:

    @distorted wrote:

    vilket avstånd har ni till lampan från plantornas topp, så här nu i begynnelsen?

    I början när vi trodde vi hade temp-problem så körde vi nästan en meter ovanför. Ni har vi sänkt så det är cirkus 50cm mellan lampa och blommor.

    Input på detta?

    mvh

    Det är iof rätt avstånd när dom blivigt lite större.. Nu när dom är så små kan ni gott köra 1m fortfarande.. vänta tills ni fått fram dom typiska cannabis bladen.

    MVH /Knarkhund

Page 8 of 24

Log in to reply.