Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Big Bud x5 400HPS 29 dagar i Blom! 06/07

  • Big Bud x5 400HPS 29 dagar i Blom! 06/07

    Posted by softish on 2010-04-15 at 00:47

    “Setup”

    Utrymme

    Grovkök
    H: 247cm “2.47m”
    B: 152cm “1.52m”
    L:150cm “1.50m”

    Svart/Vit plast på väggarna, 1m breda 2 meter höga, plastat in hela utrymmet

    Lampa
    400w MH till vegg
    400w HPS till blom
    “MH kit från nordicgrow” Allt ingår för att koppla in och köra

    Luftfuktare från biltema

    En större bordsfläkt för att ha inne i utrymmet

    Kolfilter

    Adwa Ph mätare -2.0 – 16.0

    Cal. vätskor

    Ph + och Ph – vätskor

    Insug
    99 m³/h fläkt från biltema, kopplad från hallen in till grovköket
    120mm dator fläkt

    Utsug
    Har ett centralt utsug redan i grovköket som är uppe i taket.
    100mm dator fläkt

    Näring
    HESI för JORD

    11L krukor

    Ni får gärna ge tips o sådär!

    replied 13 years, 10 months ago 8 Members · 25 Replies
  • 25 Replies
  • Anonymous

    Guest
    2010-04-15 at 09:28

    Inte ok, softish. Du måste bädda in bilderna i inlägget.

    läs i denna avdelning: Shimasontis bilduppladdar bildguide

  • reaper

    Member
    2010-04-15 at 10:15

    Ser bra ut!
    Jag skulle gärna vilja se mer bilder på hela utrymmet om det går att ordna =)

    Mvh // TuBen

  • softish

    Member
    2010-04-15 at 15:46

    AA okej, nu fattade jag, får väll fixa till nästa gång :)

  • softish

    Member
    2010-04-22 at 15:17

    En liten update på mina småttingar, dom är ca 2 veckor under MH 400W

    Kom gärna med lite tips o sådär :)

    Planta 1

    Planta 2

    Planta 3

    Planta 4

    Planta 5

    Planta 6

    Planta 7

    Planta 8 “lite orlig för denna”

    Planta 9

    3 Små

    Alla 12

    Insug 1

    Insug 2

    Längd Uppskattning typ :)

    Ha en bra dag alla :)

  • softish

    Member
    2010-04-28 at 10:00

    Här kommer lite nya bilder på småttingarna :D

    Planta 1

    Planta 2

    Planta 3

    Planta 4 + 2 små

    Planta 5

    Planta 6

    Planta 7

    Planta 8

    Planta 9

    Säg gärna va ni tycker :)

  • billball420

    Member
    2010-04-28 at 10:26

    Det ser fint ut softish. Grönt o grant.

    Jag är lite fundersam över ditt insug. Dels är det inte speciellt diskret och dels är det väl onödigt? Eftersom du har ett centralt utsug i grovköket, finns det säkert anpassad lufttillförsel, utan extra fläkt.

    Problemet med centralventilation är att lukt sprider sig till hela huset. Ett kolfilter framför utsuget skulle hjälpa, men då riskerar du att kapaciteten minskas. Egna fläktar, som ansluts till centralfläkt brukar inte bli bra.

    Mycket gnäll från mig, men det är i all välmening. Finns det någon möjlighet att blåsa ut ut din väldoftande, syremättade luft direkt i det fria?

    bill

  • softish

    Member
    2010-04-28 at 10:38

    Tjena bill!

    Allt går om man vill när det gäller det centrala utsuget, kan ju antigen lägga kolfilter över, har kolfilter hemma som ajg införskaffa när jag köpte alla grejjerna, eller så kan jag om jag vill dra ut allt luft i det fria, men det skulle bli väldigt mycket mick o meck!

    Jag bor själv så jag störs inte av planeringen utav mitt bygge, ahde ajg bott med någon annan hade jag planerat annorlunda, så är inte fallet just nu! Jag kan täcka för de centrala utsuget och köra rakt ut i lägenheten också, som sagt! man bor ju själv!

    Jag bor så bra att de e lixom de e inte instängdt i huset så att säga, utan jag har 2 balkonger, så vill man så kan man koppla rätt:D

    Ha en bra dag!!

  • softish

    Member
    2010-05-03 at 23:05

    Tja alla!

    Kommer här med en ny update på mina småttingar!!

    Bild 1

    Bild2

    Bild3

    Småttingarna är nu 3 veckor och 2 dagar gamla under vegg fast egentligen lite längre, men just under lampan då! det blir blom för dessa inom 1 vecka typ :)

    Är det möjligt att jag kan se om det är en hona lr hane inom ca 1 vecka? innan jag sätter dom i blom?

    har kollat efter preflowers men nada där!

    Kommentera gärna!

    Ciao!

  • softish

    Member
    2010-05-10 at 20:03

    Bilder kommer lite senare, men ingen verkar kommentera denna tråd ändå så lite synd, kanske stoppar updaten framöver, men provar med ett nytt försök senare ikväll o postar bilder! Dom är 3e dagen i blom idag!

  • zac_mckracken

    Member
    2010-05-10 at 20:12

    Grönt och fint.
    Vissa sorter visar kön tidigt.
    När jag odlade WW visade de redan
    efter 3-4veckor om jag inte minns fel.
    Fortsätt uppdatera, alltid roligt med helhjärtade projekt.

  • softish

    Member
    2010-05-10 at 20:15

    Tackar tackar! :) Jag vet det, men är lite osäker på de där med könen, man vet iaf ganska exakt efter 1 vecka i blom, de e 3 dar idag! väntar till efter 00.00 för att kolla upp de mer o i sånna fall snitta några, men vad jag o min kompis tror så äre 8 honor och 1 hane, men å andra sidan är jag heller itne 100% på de heller och tror definitivt att de e fel! om jag får 5 honor blir jag mer än glad! hanarna kuttar jag o tänker antigen göra brunt lr ba röka som de är :)

  • softish

    Member
    2010-05-11 at 01:42

    Här kommer updaten!

    Alla 9

    Är detta hona lr hane ?:s

    höjd ca 50cm :)

    Kommentera gärna :)

  • billball420

    Member
    2010-05-11 at 07:55

    Det ser fint ut softish! Ang könsbestämning kan jag rekommendera dig att titta på bilderna i tråden om detsamma. Jämför med dina och bestäm själv. Jag lovar: När den väl visar kön, kommer du att se det. Plättlätt!

    bill

  • franke

    Member
    2010-05-11 at 08:20

    Håller med Billball, när de väl börjar blomma så syns det utan problem.
    Har själv svårt att se i tidigt stadium vilka kön de har, men senare så blir det lättre :)

    Varför inte spara en hanne och blomma utanför utrymmet på nått säkert ställe och kanske pollinera någon gren så har du fler frön senare?

    Ser riktigt fint ut annars tycker jag :)

  • softish

    Member
    2010-05-11 at 14:14

    Dom växer som bara den nu!

    Den ena plantan drg upp ca 8cm på 1 dygn, mätte flera gånger för att vara säker o blev lite smått chockad faktiskt:)

    Kommer nog höja lampan så fort dom tänds inatt!

    Angående könet så har jag kollat på massa bilder o kan inte bestämma om de hona eller hane ännu, men som sagt de kommer synas lite senare:D

    Fast jag är lite orolig över att bladen krullar sig neråt o har fläckar hit o dit, men ska beställa en riktig PH mätare idag så får se vad som händer, har ju en fattig mätare för 100 spänn men den verkar inte fungera som den ska, men annars växer dom som fan :D

Page 1 of 2

Log in to reply.