Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Big Bud x5 400HPS 29 dagar i Blom! 06/07

  • softish

    Member
    2010-05-12 at 00:12

    En liten Update på vad jag har gjort idag!

    Idag har har jag Flushat mina plantor för första gången, tog mig ca 40 minuter

    4 minuter per kruka då dom är på 11L och man ska flusha 3-4ggr så mycket, så bara där va det mycket att stå i!

    Har även bytt plats på mina älsklingar så att alla får någorlunda mycket ljus i sig :)

    Städat och gjort ordning i utrymmet, tagit bort lite “segelmetods” grejjer och håller mitt rh vid 40 % nu!

    Även fyllt på med jord till krukorna då dom krympt så in i helvete efter flushen!

    handlat in en PH-mätare samt kalibrerings vätskor så att jag kan sova gott på natten, ska nog också köpa in ph+ och ph- vätskor så att även dom finns, onödigt att jag inte gjorde det vid min första beställning nåväl!

    Hoppas ni får en bra kväll!

    Må bäst!

    Psst… Luktar maja i hela utrymmet, doftar gött som fan :D

  • softish

    Member
    2010-05-14 at 02:21

    5 dagar i blom!

    Här kommer en Update på 5 honor!!! :)

    Från 9 plantor fick jag 5 honor! Mycket nöjd faktiskt! Kunde vart värre :)

    Här kommer bild på en MYCKET vackert blad !! :)

    Kommentera gärna :)

  • billball420

    Member
    2010-05-14 at 08:56

    Grönt och grant softish. Över 50% damer är bra. Självaste Gudrun Schyman och hela FI är glada över den fördelningen.:D Vårda dem väl.

    bill

  • softish

    Member
    2010-05-17 at 17:12

    En liten Update på vad som hät idag!

    Idag fick jag hem min Ph mätare från Adwa, cal. vätskor, Ph+ Ph- syror!!!

    På en gång började jag leka kemist :D Fan va kul det är och mäta saker, nästan så att man blev som ett litet barn, nu till de jag har gjort!

    Först tog jag och kolla ph på mitt vatten jag vattnar med, med alla näringar och osv. Det mätte 6.6

    Jag tog och vattnade en kruka med som jag har haft hane i som jag slängde för någon dag sen och mätte ph på det och de blev 6.2 ajbaja tänkte jag då, inte bra, då höjde jag mitt vatten som jag vattnar med till 7.1 så nu lär det ju blir mycket mycket bättre och växterna kommer må mer än prima! dom mår fint fint nu! meeen ni vet hur det är! Ska man göra något, ska man göra det bra! Jag orkar inte “gör om, gör rätt” när de kan vara försent och man är i 1 veckans blom!

    Må bäst =)

  • softish

    Member
    2010-05-18 at 01:41

    Liten update på mina älsklingar som verkar må PRIMA :)

    Just nu är dom 9 dagar i Blom fasen:) Enjoy!

    Kommentera gärna mina bilder:) Tyck till :)

    Må bäst :)

  • mrblejser

    Member
    2010-05-18 at 10:54

    Måste bara säga att dina tjejer verkligen är söta 😳

  • softish

    Member
    2010-06-05 at 09:53

    Här kommer en liten update! 27 dar i blom!

    Är lite orolig för mina plantor! Där budsen e växer de ut redan ihop skruvade blad :S

    Kolla gärna på den sista bilden angående bladen som ser konstiga ut och hjälp mig gärna!

    Må bäst folket!

  • buddah

    Member
    2010-06-05 at 13:44

    Det ser ut som klockrena värmeproblem. Kan det vara senaste veckornas stigande utetempemperatur som bidragit?

    Hur varmt är det vid topparna? 27C är lagom.

    Hoppas det går väl!

  • softish

    Member
    2010-06-05 at 17:09

    Tackar så jätte mycket för hjälpen! Mycket tacksam!!!! :)<3

  • softish

    Member
    2010-06-07 at 04:53

    Tjena alla!

    Anledningen till att jag uppdaterar idag är för att jag har flushat mina älsklingar idag<3

    Anledningen är främst för att jag råka ta fel mått, och råka hälla upp 2ggr så mycket näring som man skulle o så, sen att de ändå behövdes flusha då dom mår bättre utav det, ingen stor skada skedd, men efter att jag insett mitt misstag så har jag gjort “gör om, gör rätt!”

    I alla fall så kommer det lite bilder på mina älsklingar här!

    Dom mår även mycket bättre efter tipset att det va för hög värme, samt näring, så har både höjt lampan, flyttat dom lite, o så flushat då!

    Må bäst alla!

Page 2 of 2

Log in to reply.