Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 80 Diesel Ryder, utomhus 2010!

  • 80 Diesel Ryder, utomhus 2010!

    Posted by drugsarewrong on 2010-07-05 at 16:02

    Nu är det säsong och minna Diesel har legat under jord i ca 3 veckor nu. Det har gått långsamt i början på grund av dåligt väder och såg inte till dem på 2 veckor. Idag var jag dit och vattnade med cannas Terra Vega och tog några bilder.

    Dessa frön odlade jag tidigare som man kan hitta i en av mina trådar. Det blev 580 frön som tyvärr klipptes lite för tidigt då jag kände mig bergsäker på att de var helt klara. Så fröna blev lite halvkassa, turligt nog fick jag mig 580 frön då jag egentligen hade räknat med 50-100 stycken. Och nu så har ca 60 stycken grott och därmed är jag faktiskt i slutändan uppe i mina förväntningar. Därmed kan jag säga att jag är nöjd ;)

    Tråden kommer inte att uppdateras regelbundet alls, men nog ska jag bjuda på tillräckligt med godbitar. Just nu finns riskerna med bladlöss, och så är jag även lite skeptisk mot den fruktansvärda mängden rödmyror (de små orange-röda kräken som biter stenhårt). Tror inte de gör mycket mot plantorna, men många myror lever i symbios med bladlössen och jag vill ju inte ha några medhjälpare som får de gröna monstren att må bra. Så därför ska jag nog köpa myrdosor av lite roligare gift som myrorna bär ner i boen för att förgöra hela kolonin. Lär väl köpa hem en hel del av dessa.

    Kort och gott om odlingen. Vi är två personer på detta. En vän som har köpt hem 20 st femmade Diesel Ryder och så jag då som har vanliga Diesel Ryders som är hemmaodlade. 17 av hans plantor hade tittat upp idag och växte ganska så uniformt så jag tror inte många fler lär gro. och som sagt, ungefär 60 av mina (slutade räkna noga vid ca 50)

    Överblick, till höger finns några stenar som gränsar av vems plantor som är vems. Det mindre fältet är så klart min gode väns.

    Här har vi gästens 17 plantor:

    En klase av mina:

    Här råkade några komma riktigt nära. De lär ju bråka rätt mycket om näringen, men det får dem leva med:

    En grådassig bild på min plätt, knäppte när solen gått i moln:

    Lite närmre

    Bilderna är hastigt tagna, för det är VERKLIGEN fruktansvärt mycket rödmyror, så jag står i stort sett och trampar samtidigt som jag fotar. Blir inte många mindblowing närbilder här inte ;p

    Möjligtvis om man får ihjäl lite myror med gift.

    Men kör hårt nu, sommaren har börjat ;)

    replied 13 years, 3 months ago 13 Members · 25 Replies
  • 25 Replies
  • grabben

    Member
    2010-07-05 at 16:25

    Ser bra ut, hoppas myrorna inte ställer till med problem..

    Va e de för jord ni har på platsen?

    Lycka till!

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-05 at 18:04

    vi har änglamark blomjord, 250l totalt. Marken under var nätan kompostaktig med halvmultna löv och något rejält rot-fylld jord. rensade bort massor med skräp och fick en ganska bra blandning där med. Ifall platsen funkar bra så använder vi den igen, dock lägger vi till ytterligare 250l jord nästa år i sådana fall.

    Men än så länge frodas dem! ;)

  • reaper

    Member
    2010-07-06 at 11:05

    är det verkligen så smart att ha en massa feminiserade plantor precis brevid ett gäng icke-feminiserade? Eftersom du garanterat kommer att få några hanar så är väl det lite riskabelt? Tänk om ni inte är där i tid och slaktar dem, då lär ni ha en jävla massa frön tills nästa år. Men det kanske är det som är meningen?

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-06 at 13:42

    Ingenting som oroar oss, vi bosätter oss på området när blom närmar sig och ser över dem dagligen. Skulle vi få oss några frön i en del av plantorna så har vi en grund till en ny fröodling till kommande år.

    Låter vi det inte hända och inte får oss några frön så är det fint det med. Så nej, inget som vi oroar oss över :P

  • teoretikern

    Member
    2010-07-06 at 20:20

    Imponerande! Den här tråden blir det till att följa.

    Planerar du att gallra något bland de som sitter för tätt?

  • reaper

    Member
    2010-07-12 at 20:54

    Jag odlar själv Disel Ryder som jag köpt via forumet – inte en enda har autblommat ännu och jag har odlat ryder korsningar från forumet innan som har varit 100%-igt autoblommande.

    Tänker följa er tråd med största intresse!

    [edit] bara ett dygn efter att detta skrevs var jag ut på min veckoenliga vattning och 50% har visat kön nu.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-12 at 22:32

    kommer mest troligen inte att gallra, jag kan möjligtvis plantera om något och hugga lite i rötterna om jag vill vara sadistisk. Får se hur jag gör, när jag gör det och om det känns värt. Utomhus har de skött sig strålande nästan själva än så länge. Vattnar under torka och vattnar med näring ca en gång varje eller varannan vecka.

    Ska dit inom närmaste veckan för att kolla till dem igen, var et ttag sedan sist. Minns inte riktigt hur länge sedan. Kul att tråden gillas än så länge. Får hoppas att det blir något att vara stolt över :)

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-13 at 18:32

    Var och såg till plantorna idag och vattnade med näring igen, det hade tittat upp ett antal plantor till och alla utom en planta var mycket gröna och välmående. Det stackars undantaget har fått stryk av valfri skadegörande insekt och var lite smått ledsen då något blad var borta. En petitess, men det kan komma mer så det blir något att hålla koll på.

    Men här bjussas det på lite bilder i alla fall! ;)

    Kompisens ca 17 plantor

    Mina plantor, vet inte hur många det är nu. Har tittat upp ett antal yngligar.

    Överblick

    Idag blev det en ordentlig 25litersdunk med näringsberikat vatten, omsorgsfullt spridet med en sexig och funktionabel vattenkanna

    En liten klase, man ser några yngel som så klart har valt att gro mitt i samma jäkla bunt. Tufft med utrymme om ett tag skulle jag tro. Ska nog gräva upp de allra minsta som ännu inte bör ha så stora rötter och flytta till lite glesare fläckar.

    Växer på bra!

    Ensam stackare

    Fler eftersläntare

    Härliga blad, bra färg!

    Bör inte ta mer än en vecka så kommer de största att ha visat kön skulle jag tro. Får återkomma när det hänt lite roligheter ;)

    Peace

  • reaper

    Member
    2010-07-13 at 22:48

    Var ut idag och vattnade mina diselryders och 50% har precis visat kön – dom är nog ungefär dubbelt så stora som era (planterade i mitten på maj).

    Segaste AF strainen jag testat hittils bortsett från sensiseeds ruderalis.indica/skunk (där förövrigt bara 10% var AF till att börja med det två åren jag använde dem).

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-14 at 05:09

    Jag bor långt norrut, våra är utplanterade i mitten av juni. Håller med om att de är sega utomhus, men inomhus har de hållit en mycket jämn och snabb tid. Hade dock bara tio plantor inomhus och det var för fröodlingen till dessa raringar som nu är utomhus. Får se hur stora de blir innan blom, och hur pass bra de autoblommar. Dessa är ju efterallt inre första generation.

    Ifall de presterar sämre än väntat så blir det säkert typhoon nästa år, de verkar ofta växa sig trevligt stora och hålla en ganska jämn och snabb utveckling. Än så länge är mina DR dock till belåtelse.

    Peace

  • natureman

    Member
    2010-07-23 at 16:56

    update daw ?:D.

  • drugsarewrong

    Member
    2010-07-23 at 21:55

    Nästa gång jag far dit så kommer det. Blir inte så ofta då stället minst sagt är knepigt att ta sig till. Krävs båt, bil och vandring. Inga bärplockare lär komma och rycka upp dessa damer ;)

    Glömde ta med kameran förra visiten, så nästa gång blir det förhoppningsvis något att visa upp. Bladlössen är dock ganska aggressiva mot 2 av plantorna, får hoppas att monsunregnen som varit senaste tiden har dränkt de små kräken!

  • kinghendrix

    Member
    2010-08-29 at 09:51

    Över en månad sedan senaste updaten. Är det inte dags nu DAW? :D

  • dxtr

    Member
    2010-12-05 at 14:25

    värdo att man ine fick se resultatet :(

  • afrokamel

    Member
    2010-12-06 at 12:09

    Ja var allt synd att det tog slut med updates, skulle vara skoj att få se resultatet!

Page 1 of 2

Log in to reply.