Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 693 kr för jonizator med ozongenerator

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 06:20

    @Wojtek wrote:

    så är den att rekomendera?

    Vet inte, plantorna har ju inte kommit “igång på riktigt” ännu.
    Men bättre än ingenting :P

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 08:11

    sitter och klurar på om det skall inhandlas varpotek eller jonisatorn!???

    vad tror ni?

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 09:14

    @Wojtek wrote:

    sitter och klurar på om det skall inhandlas varpotek eller jonisatorn!???

    vad tror ni?

    Ingen aning, vet ingenting om vaportek. Är det en pryl som bara döljer ganjadoften med annan lukt eller eliminerar den ganjadoften?

    !!edit!! http://www.smartab.com/produktguide/doftsanering.htm !!editt!!

    Var ska du köpa vaportek? pris? ska du stödja hygrow?? 😯 😯 ??

    Är det någon som provat vaportek överhuvudtaget som kan berätta hur pass bra/dåligt det funkar????

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 10:28

    Aldrig i hela mitt liv skulle jag köpa nått på hygrow…
    även om de var de enda som har en produkt jag skulle behöva, så skulle jag förmodligen finna andra lösningar…

    Varpotek finns på swegrow… beroende på utrymme så finns de från 650:- för modulerna, och ca: 60:- per doftskena/disk. finns i lemon, och typ Jenka doft.

    de som hara testat har angivit possitiva egenskaper med dem!
    och att de eliminerar ganjadoften bra… plus om man har lemon disken i så luktar det typ ajax… mysigt att ha “nystädat” hemma hela tiden.. sen så lär ju inte folk börja undra lika mkt som om det luktar kemikaler eller liknande!? som de flesta påstår att jonisatorer gör…
    iom att det var typ samma pengar på den minsta Varpotek modulen, och denna omtalade jonisator så vill man ha svar på om jonisatorn är bättre eller sämre!?

    men iom att ingen annan provat varpotek, utan att man endast kan gå på hörsägen och skrifter så är det ganska svårt…

    kanske finns nån snäll typ här på swecan som kan dela med lite info om Varpotek… gärna om det är bland de mindre och billgare modulerna, och inte de för 3000:-! 😉

    tack!

    /W

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 10:31

    Varpotek fungerar så att den eliminerar dofter som passerar filtret, och de partiklar faller till golvet.. ungefär som jonisator… men inte exakt likandant!

    så istället för jondoft, så kan man glädjas åt ajax.. kanske ska köpa sån endå!

    ska se om jag kan fixa balash till nästa vecka…

    /W

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 10:36

    Kanske en combo av billig jonisator plus billiga varianten av vaportek vore nåt?

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 10:38

    aaa.. men har inga balasher för det… har så det räcker till ena eller andra…!

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 10:41

    Varför då inte lägga pengar på en beprövad teknik, bygga KOLFILTER.
    Då vet du vad du får och slipper köpa grisen i säcken. Eller chansa, alltid kul :) Köp en vaportek så att folk kan få veta.

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 10:59

    @Bhongsugare wrote:

    Varför då inte lägga pengar på en beprövad teknik, bygga KOLFILTER.
    Då vet du vad du får och slipper köpa grisen i säcken. Eller chansa, alltid kul :) Köp en vaportek så att folk kan få veta.

    kolfilter har jag haft och byggt…men det läcker ut via springerna i utrymmet… sen så tar de stor plats i trånga utrymmen!:D

    /W

    iof. så sög ju bara 2st 80mm3,3kbm/m 12V fläktar igenom det.. och det var helt ok..
    har investerat i 120mm nu.. kanske ska sätta tillbaka det?

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 11:01

    Jag tycker du ska sätta in 120mm medans du väntar på att vaportek kommer hem till dig ;)

    Någon måste ju köpa och testa så man verkligen får veta. Nu har ju några stycken här varit testbockar på den billiga jonisatorn så köp vaportek NU :)

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 11:02

    nja.. jag är fortfarande osäker på om den fungerar bra.. och det finns inte många jonisatorer som ni köpt kvar…

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 11:04

    Det är ju bara pengar det handlar om :) det går ju alltid att fixa nya cash.
    Jag menar, vad du än väljer att köpa så minskar ju doften iaf något. Sedan om den ena är bättre än den andra vet vi inte och du får aldrig veta om du inte chansar.

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 12:06

    jaja.. pengar går att fixa alltid, jag har lite pengar kvar, men just nu så måste det prioriteras mkt…
    fick lite extra räkningar denna månad.. typ 3 p-dojjor… hade de inte kommit så hade jag kunnat köpa både varpotek och jonisatorn…

  • reaper

    Member
    2004-06-29 at 12:27

    @Wojtek wrote:

    jaja.. pengar går att fixa alltid, jag har lite pengar kvar, men just nu så måste det prioriteras mkt…
    fick lite extra räkningar denna månad.. typ 3 p-dojjor… hade de inte kommit så hade jag kunnat köpa både varpotek och jonisatorn…

    Hur många plantor har du och hur pass långt i blomm? hur mycket lukt?

  • aster

    Member
    2004-06-29 at 15:04

    Jag pyntade min igår! Den tar trots allt bort lukten som jag ville men ersattes av en annan. 😡
    Helt klart godkänd efter en veckas användning…

Page 4 of 6

Log in to reply.