• Posted by reaper on 2003-07-24 at 08:03

    Ja, det är en underbar film om den bara handlar om att få i sig så mkt droger som möjligt under en helg är jag däremot lite skeptisk mot. Hursomhelst gör Jonny Depp ytterligare en lysande roll (Benisio del toro är också med).

    Den handlar om en journalist och en advokat på jakt efter den amerikanska drömmen samtidigt som dem åker till Las Vegas och ska täcka ett stort ökenrace för nån tidning. Jag rekommenderar också den här filmen till er, Hunter J Thomas som skrivit boken är förövrigt HELT galen.

    replied 20 years, 7 months ago 7 Members · 25 Replies
  • 25 Replies
  • reaper

    Member
    2003-07-24 at 08:18

    @j0rgen wrote:

    Ja, det är en underbar film om den bara handlar om att få i sig så mkt droger som möjligt under en helg är jag däremot lite skeptisk mot. Hursomhelst gör Jonny Depp ytterligare en lysande roll (Benisio del toro är också med).

    Den handlar om en journalist och en advokat på jakt efter den amerikanska drömmen samtidigt som dem åker till Las Vegas och ska täcka ett stort ökenrace för nån tidning. Jag rekommenderar också den här filmen till er, Hunter J Thomas som skrivit boken är förövrigt HELT galen.

    Jag trodde han hette Hunter S Thompson..?

    Bra film f ö. :)

  • fr

    Member
    2003-07-24 at 08:33

    Om det finns någon film man “måste” ha sett så är det denna.

  • tomster

    Member
    2003-07-24 at 12:05

    Kollade på Fear and Loathing med några kompisar… stenade. Damn… jag höll inte på att få luft, vi bara tokskrattade i typ 45 minuter. Det var sååå sjukt, den är så jääävla galen!

    “This is bat country!”

    Ska nog kolla igen snart på den…

    //Tommie

  • reaper

    Member
    2003-07-24 at 12:54

    Den är värd att se då och då

  • reaper

    Member
    2003-07-24 at 14:07

    Fear And Loathing In Las Vegas hamnar lätt i top tio listan :D

  • lebowski

    Member
    2003-07-24 at 19:49

    jag kan även rekommendera er till att läsa boken med samma titel och författare (Hunter S Thompson). Boken är visserligen ganska lik filmen i sin helhet, men innehåller dessutom en massa roliga scener som inte finns i filmen… och om ni gillar den så läs något annat av Hunter S Thompson, jag lovar, det är lika utflippat och roligt!

    Peace!

  • reaper

    Member
    2003-07-25 at 09:55

    Ursäkta, ni har rätt Hunter S Thomas heter han.

  • reaper

    Member
    2003-07-25 at 10:15

    hehe den boken måste jag bara låna 😆

  • reaper

    Member
    2003-07-30 at 11:36

    Den är så skön!

    Har ni nåra favoritscener att dela med er av ?

    Själv älskar jag hela bilscenen i början och sedan när Raol Duke ska checka in på hotellet och är så jävla stenad så han inte får fram ett ord! 😆

    Jävligt bra film tycker jag. Och den är ju lite djupare än bara “två killar som ska knarka så mycket som möjligt på en helg”

    Ska läsa böckerna han har skrivit!

  • fr

    Member
    2003-07-30 at 13:19

    Min favoritscen är utan tvekan Gonzo i badkaret… 😆 😆 😆

  • reaper

    Member
    2003-07-31 at 23:58

    Lätt min favvo film den e sååå grymm. har gjort en låt där jag tagit samplingar från filmen och mosat in i låten, checka om ni vill den finns
    HÄR

  • reaper

    Member
    2003-08-13 at 16:56

    :pleased: gillar också scenen med gonzo i badkaret, också den när raul vaknar med draksvans & bandspelare i ett totalkvaddat hotellrum… :pleased:

  • reaper

    Member
    2003-08-15 at 10:42

    Yes! Filmen e suvve! Men var hittar man den på DVD? Har sökt den med ljus och lykta hur länge som hellst utan resultat. Andra riktigt bra filmer är Trainspotting, Lock stock & 2 smoking barrels, Requiem for a dream, The Godfather (1&2), Band of Brothers (serie) och Fight club.

  • reaper

    Member
    2003-08-15 at 14:10

    haha ja badkaret e lätt ballast.. varning för garvnojjor! :D

  • reaper

    Member
    2003-08-16 at 14:13

    En klassiker. Illustrationerna i boken är helt lysnande också!

Page 1 of 2

Log in to reply.