• reaper

    Member
    2003-08-20 at 12:57

    Den filmen är fan cp. Men man kan ju inte annat än att älska den liksom. Skön stämning, bra musik och jäkligt bra dialog. Den är otroligt skön att bara titta på, man behöver inte hänga med, även om man gör det förstår man ändå inte det egentliga syftet så det blir liksom inte lönt ;).

    Skönt att den är så pass vettig att de inte har med svinerier som typ kanyler och heroin, det hade inte sålt alls då. Det går inte att skämta om sådant ens i svart skum humor. Inte när syftet är att göra karaktärerna till “hjältar”, observera att begreppet inte syftar på rätt/fel nu.

    – Shultze

  • reaper

    Member
    2003-08-21 at 13:15

    En mycket bra film, rekommenderar den för alla!:)

  • gr0g

    Member
    2003-08-22 at 19:59

    Jag drog på smilbanden två-tre gånger under hela filmen. Samma sak hela tiden. 4/10 är den värd, inte mer.

    come on pussys, flame me 8)

  • reaper

    Member
    2003-08-23 at 13:03

    Kan inget annat än att hålla med om att det är en bra film, Trainspotting som nån nämnde är en film som borde ses av alla, baserad på Irvine Welsh bästsäljare bok med samma namn.

  • reaper

    Member
    2003-08-24 at 02:27

    Jag har sett den en gång och tyckte den var väldigt obehagligt och inte det minsta rolig alls, mest som en enda propagandafilm mot droger. Förstår inte alls varför man som droganvändare ska tycka den är rolig.

    Men det är kanske bara jag… :?

  • reaper

    Member
    2003-08-24 at 11:55

    Jag tycker den är grym som satan.. ❗
    Har länge, länge sökt den å tänkt köpa den, men den verkar fanimej finns inte att köpa! Inte heller hittar jag på andra ställen dessutom.. 😥
    Om nån kan hjälpa mej, pm:a gärna..

  • reaper

    Member
    2003-08-24 at 14:50

    @Evil wrote:

    Jag har hört rykten om en uppföljare… ÄR det någon som vet något om det?

    Nja nog inte en uppföljare däremot har Hunter skrivit en bok som heter fear and loathing on a campaign trail.

    F.Ö var det efter jag hade sett den filmen jag kom på mitt nick :D

    Pootgirl: Den finns inte på dvd än. Om du inte hittar var dem säljer den på video så hyr den, säg att du tappade bort den och fråga hur mycket de vill ha i ersättning för den. Du lär ju nog inte behöva betala mycker mer än vad filmen kostar

  • billy-bong

    Member
    2003-08-24 at 18:56

    Jag har seriöst sätt den över 60 gånger, och du finner fortfarande saker som du alldrig sätt förut, den är proppfull med dem, kommentarer miner, osv osv.. det slutar alldrig minst 3 nya saker varje gång hojtar nån till över.

    Det är ju det och den klockrena tolkningen av droger som gör sin sak. Den är ett mästerverk i sin egen genre. Och ingen kunde spela det bättre en depp och del toro.

    Jag har dock sätt att en ny film skulle filmas, det var nästan ett år sen jag såg det på reklam. Och är en av de andra böckerna Thompson har skrivit, innehållande del toro och depp.

    Vart den blivit av vet jag inte, men jag hoppas värkligen den kommer.

  • reaper

    Member
    2003-10-05 at 15:35

    Jag handla dvdn i tyskland med amerikansk region så om ni vill ha dvdn är det bara att importera jag vet att bl.a. amazon har den. Filmen är förövrigt oslagbar!

  • ganjasmurfen

    Member
    2003-10-05 at 20:08

    Den finn att köpa på flera ställe, om ni vill ha den bästa utgåvan ska ni köpa Criterion edition där dom har gjort om både transfern och ljudet

    Denna har Dolby Digital 5.1 och DTS track, orginalet har bara dolby digital surround. Ska vara ett oerhört lyft i den nya remaken, har själv beställt den.

    http://www.playusa.com/playusa.asp?page=title&r=R1&title=113185

    Hunter S Thompson är gudfadern av gonzo journalistik, där du tar massor med droger sen skriver du en artikel :)

    “The Edge… There is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over. The others — the living — are those who pushed their control as far as they felt they could handle it, and then pulled back, or slowed down, or did whatever they had to when it came time to choose between Now and Later.

    But the edge is still Out there. Or maybe it’s In. The association of motorcyles with LSD is no accident of publicity. They are both a means to an end, to the place of definitions.” — HST ’65

    Klart sevärd film

Page 2 of 2

Log in to reply.