• reaper

    Member
    2003-06-21 at 21:00

    Jag röker varje dag och orkar inte ha folk hemma hela tiden så det blir helt naturligt att jag röker själv :)

  • reaper

    Member
    2003-06-22 at 03:56

    @Diablo wrote:

    Men.. Problemet är att man är ju hög eller “påverkad” så jäkla länge. Och att inte tala om lukten om man har en morsa med en nos som en tryffelletande gris. Och det är ju lite halvkonstigt att vara ute i 2-3 timmar helt själv (det är väll ungefär så länge man är påverkad?) och dessutom långtråkigt om man är själv.

    :(

    Långpromenad, lätt att bränna ett par timmar och det är inte allt för suspekt att göra det själv.
    Ja, man kan faktiskt ut och gå även fast man inte ska någonstans :D

  • reaper

    Member
    2003-06-22 at 08:34

    Brukar röka en jolle varje dag när jag kommer hem från jobbet. Går upp tidigt och jobbar länge och då är det j-vligt skönt att få komma hem och fixa lite krubb, slänga upp fötterna på bordet, sjunka ner i soffan och tända en spliff :)

    Tar en promenad nån gång i veckan och hälsar på damerna som växer ute i det gröna och då brukar det bli en spliff på vägen dit och en på hemvägen. Att huvudtaget vara ute i naturen och röka är skönt.

    Men att vara flera som röker är ändå bäst 😉

  • reaper

    Member
    2003-06-22 at 09:21

    om man inte vill röka kan man ju äta. Men då är man hög i 7-10 timmar…
    :P

  • reaper

    Member
    2003-06-22 at 17:55

    ne ge fan i att gå ut på stan o röka, i varje fall inte om du inte har ett par bra solbrilor, sofftar mycket på bänkar så det inte syns hur borta du är när du går, gerfan i att prata för mycket och röker innan dina polare ser , för annars tar du nog risken att få dina kompisar väldigt mistenksamma mot dig.
    försök att hällst röka på så borgeliga plattser som möjligt.
    (poliser och arga tjäringar på 80basst är inte lätt att tass med)
    och eftersom det ska bli första gången för dig så kan jag altid säga att man bör hålla andan efter varje blåss så att du får i dig det mässta av röken (något jag själv glömde första gången 😳 . Kommpisen saju till som tur var annars hade det nog varit bara slöseri med röka)

    men om du inte vill vara själv så kan du ju alltid fråga han/hon du köppte utav ( han/hon borde väll vara liberal eftersom han/hon nu solde det åt dig)
    men om det är hem odlat är det ett lite större problem
    kanshe någon som bor i näriheten här på swecan?

  • reaper

    Member
    2003-06-22 at 19:26

    Diablo: Hallisar lär du inte få, om det inte är något suspekt doppat röka för dyra peningar 8)
    Jag tycker det två helt skilda saker att röka själv och röka tillsammans med någon/några andra. När du röker själv så chillar man mer, (mediterar för dom som gör det 😉 ), lyssnar på musik och tar det allmänt lugnt. När man röker med andra så är det mer att man har djupa diskussioner, analyserar saker tillsammans och flummar omkring rejält.
    Eller nåt… ska nog sova nu. 8)

  • Trestor

    Member
    2003-06-22 at 20:04

    Det finns en del personer här som är under 18 ja, huruvida det är många kan ju sedan vara en definitionsfråga. Oavsett så inför vi inom kort en strikt 18 års åldersgräns just pga detta.

  • reaper

    Member
    2003-06-24 at 09:46

    Tycker 18-årsgräns låter som en bra ide. Självklart är det väl ingen som kommer bli utslängd, eller? Däremot så ser det ju ganska uppsnäppt ut mot omvärlden om vi kan säga, titta ett cannabisforum som tar ett socialt ansvar. Det ger oss en viss tyngd i debatten. Dvs, vi är inga hemska pedofiler som säljer cannabis till små söta barn för att kunna göra övergrepp på dem. Eller drugdealers som står på närmsta mellanstadieskola med knarkpåsen i högsta hugg.

    Dessutom delar jag åsikten, med många andra, att man inte bör bruka några som helst droger under 18 års ålder. Fast det är ju såklart bara min ståndpunkt i saken.

    Kram!

  • reaper

    Member
    2003-06-25 at 12:27

    Jag är för en 18-årsgräns. Detta kommer nog inte kunna kontrolleras, men det ser ju som sagt bra ut utåt om man har detta.

  • MrY

    Member
    2003-06-25 at 12:50

    Jag tycker heller inte att man ska ta några somhelsta droger innan 18.

    Men liksom många andra började jag röka cigg och dricka alkohol långt innan jag blev myndig. Någonstans blir det därför lite dubbelmoral att säga åt andra vad de ska göra.

    Det handlar kanske mer om personlig mognad. Det finns ju många över 18 som inte heller borde använda droger.

  • reaper

    Member
    2003-06-28 at 11:56

    Jaha…att röka själv är nog det jag föredrar mest…i alla fall när man som jag gillar att kunna glida runt i intressanta tankebanor utan att bli avbruten av andra. Även om det kan vara fint med sällskap så föredra jag att vara själv.
    Som nu…jag tror nog jag ska rulla igen och gå ut på en promenad, solen började precis titta fram efter en tids regnande idag. ENSAM! gott… :pleased:

  • fr

    Member
    2003-06-30 at 00:00

    Diablo: se till att du är på ett lugnt och tryggt ställe och inte blir upptäckt och berätta här hur det gick sen. Annars kanske du kan röka med nån från swecan? :)

  • baltazar91

    Member
    2003-06-30 at 06:19

    Det kanske inte är så bra att sitta på ett tak över huvud taget när man röker första gången… Dessutom kan det vara smart att vara en bra bit bort från skolan.

    Se till att du är i en trygg miljö. Ett ställe där du inte riskerar att falla ned eller göra illa dig på annat sätt och där du inte behöver oroa dig för att åka fast.

    Har du hört talas om nojja? En del kan bli rätt så skrämda av att röka på, speciellt de första gångerna och speciellt om de befinner sig på en plats som inte känns trygg.

    Att sitta på skoltaket första gången du röker på verkar inte genomtänkt.

  • reaper

    Member
    2003-06-30 at 21:28

    Glöm inte att ta med något att äta och dricka bara..
    8)

  • reaper

    Member
    2003-06-30 at 22:29

    Bättre att gå ut i skogen på dagen!.

    Kan inte bli något trevligt att gå runt i STADEN själv på natten ?

Page 2 of 4

Log in to reply.