• doctordoom

    Member
    2012-02-05 at 16:47

    Jag kör med ett öppet fönster och en filt runt axlarna :)

    Lite kyla får man stå ut om man vill röka något så omobilt som en stor bong inomhus. Vädra och försöka hålla stängt mellan rummet man röker i och resten av bo-ytan. Fungerar prima och allt folk säger när dom kommer hit är att det luktar lite som “krydigt” :D

    Har rökt ett par år där jag bor nu och ingen klagar på lukten direkt. Har en polare som fick ett dödsbo, hon som bodde där ska tydligen rökt 1-2 paket cigg om dagen inomhus. Efter renoveringen så fanns inga spår.

  • maija

    Member
    2012-02-05 at 17:17

    vad jag har märkt så brukar lukten vara helt borta på morgonen om jag röker rent, men med tobak eller substitut så sitter lukten typ 2 dar, så rök rent så är det inte så farligt :P

  • svinet

    Member
    2012-02-05 at 17:32

    röker inne, efter ett par dagar märks det inget. tror man måste röka en hel del för att lukten ska sitta.

    om du ändå oroar dig så är det väl bara att röka under spisfläkten?

  • totoro

    Member
    2012-02-05 at 17:38

    Jag röker alltid under spisfläkten. :) No smoke, no smell.

  • thc-junkie

    Member
    2012-02-05 at 17:39

    Ta det säkraste före det osäkra. Stäng alla fönster balkonger och dörrar och blossa på. Det sätter sig inte i väggarna, tobak gör fast cannabis nej. Har själv rökt inomhus i många år och ingen klagar på att det luktar konstigt om mina väggar, möbler, kläder eller liknande.

    Odlingslukten är värre IMO, rök är annorlunda på något sätt.

  • knarkpappa

    Member
    2012-02-05 at 18:52

    Jag har faktiskt en lustig erfarenhet att dela med mig av, i drygt två år rökte jag dagligen rent ganja i ett förråd bredvid min boning, jäklar vad lukt kan sätta sig i mottagliga ämnen såsom tyger (mattor m.m), möbler och typ papper :) Helt lugnt då pappa alltid gick in tid och kommenterade att något luktar – nice när dem inte vet vad som luktar :)

  • jultomten

    Member
    2012-02-07 at 17:46

    Jag rökte i vardagsrummet under ca 2 års tid, luktade lite märkligt ibland men det blir aldrig den där påtagliga dödsknarkodören.

  • robmarley

    Member
    2012-02-07 at 23:11

    All sorts rök sätter sig i väggarna, oavsett om det är mat os eller brinnande ört.

    Allt beror på hur länge man rökt i rummet/lägenheten och hur ofta samt hur väl-vädrat det varit, men en viss lukt sätter sig.

    Anledningen till att “vi” inte känner det är för att våra smaklökar/doftsinnen är vana vid odören.

  • jimpa

    Member
    2012-02-08 at 07:55

  • totoro

    Member
    2012-02-08 at 10:41

    Hehe.. sitta på skithuset och röka :D

  • skyhigh

    Member
    2012-02-08 at 17:37

    Om man odlar så är odlingen det optimala rökutrymmet, en av dom bättre utsikterna man har inomhus och det är ett väl ventilerat utrymme.

    Dock anser jag att det kan vara lite overkill, räcker med att man har ett fönster på glänt och tänder rökelser någon gång då och då (4-5 ggr/månad) för att släta över lukten som sätter sig.

    Sedan är det såklart så att man alltid ska ha igång ev fläkt man har i lägenheten på max, just för att få undertryck = bättre ventilerad lägenhet = bättre luft i allmänhet.

    Ytterligare ett tips är att skaffa växter som absorberar lukter, och kanske någon som luktar och “täcker” över cannabis lukten bra.
    Några förslag på växter har jag dock inte, förutom fredskalla om ni vill ha bättre luft, 1 planta per 10 m2, gör dock inget åt lukten vad jag vet.
    Önskar jag kunde pinga chutullu här…han är den jag skulle fråga efter tips, hoppas han tittar in :)

    En annan sak som genererar bra lukt är matlagning och bak.
    Och det fyller flera bra funktioner;
    Vettig sysselsättning – Utvecklande – Roligt
    Oftast nyttigare än färdigmat och halvfabrikat
    Stimulerar smaklökar osv = bättre matsmältning när man äter
    Det luktar gott både i och utanför lägenheten
    Du har något gott att äta när du har munchies

    Och framför allt, du kan göra mat/bakverk innehållande din mäktiga ört, och slipper då både lukt och dåliga lungor när du rökt.

    Är du dessutom kille får du pluspoäng hos tjejerna ;)

    Edit:
    satan, sorry för väldigt off-topic, men jag drogs med av bara farten :)

    Och ja, röken sätter sig i väggarna, dock tycker jag inte alls den är lika farlig som cigarettrök. Lukten vädras snabbt ut, så 2-3 dagar efter tungt rökande måste man vara väldigt tränad för att känna identifiera den som cannabis.

  • trollkarln

    Member
    2012-02-08 at 17:40

  • skyhigh

    Member
    2012-02-08 at 17:55

    @Trollkarln wrote:

    Kollade med vilket håll röken flög, jag har en liten etta, hall på högersidan och kök på vänstersidan.
    Blåste röken fram och då stack röken åt kökshåll :)
    Då bör det inte lukta så mycket utanför dörren?

    Precis, det borde vara någotsånär säkert (vill inte lova, kan gå illa om jag har fel ;) ). Det läcker alltid lite, men inte alltid tillräckligt för att människan ska uppfatta det.

    Ta och sätt dig och rök några tunga spliffs med polarna, sedan ringer du en vän som röker, men som inte rökt på ett tag och som inte är rökare (eller på annat sätt förstört luktsinne med tex parfymer), och be denne komma förbi och lukta utanför dörren :)

  • spruk

    Member
    2012-02-08 at 18:00

    Det är ganska vanligt med utsug i kök och badrum.
    Det är min uppfattning iaf, sen finns det såklart hur många olika sätt att konstruera ventilationen på som helst.

  • spinoza

    Member
    2012-02-09 at 18:23

    @jimpa wrote:

    Jag röker på toaletten. =)

    [edit]

    Näe toan är optimal! Den har eget ventilations utsug för att fånga upp vattenångor från duschen. Man kan stänga dörren efter sig när man e klar så att ventilationen i lugn och ro får suga upp all rök som blev kvar där inne och blåsa ut på taket.

    Det här är en väldigt bra ide. Finns dessutom inte så mycket av tyg som kan ta lukt på en toa, handdukar kanske så kasta dom i tvätten oftare. Stänger man bara dörren så kommer inget ut i huset. Problem solved. Tvätta händer samt förvara roaches i glasburk så är du safe.

Page 1 of 2

Log in to reply.