• thc-junkie

    Member
    2012-02-09 at 18:37

    @Spinoza wrote:

    …förvara roaches i glasburk så är du safe…

    Varför inte spola ned dom?

    Jag kör förståss oblekta pure hemp papper och själva filtret är också oblekt hampa “kartong”. Och rullar ej med den giftiga tobaken såklart.

    Enda jag ser som ett problem då är väl slöseriet på vatten, men om man passar in ett toabesök samtidigt så är man ju “ok” på den fronten också :P

    När man skriver allt det här känns man lite väl anal på miljötänktet 🙄

  • spinoza

    Member
    2012-02-09 at 18:44

    @Thc-Junkie wrote:

    @Spinoza wrote:

    …förvara roaches i glasburk så är du safe…

    Varför inte spola ned dom?

    Mja, jo det är klart man kan göra det, men om jag rullat en bra roach (alltså filtret) så tenderar jag att återanvända det (den?) en par tre fyra ggr kanske. Är jag den enda som gör det? Sätter handen förfärad över munnen och ser mig kring …

    Kastar du din och rullar en helt ny till nästa joint?

  • thc-junkie

    Member
    2012-02-09 at 18:50

    Hahah trodde jag drev på miljötänkandet lite väl långt, men återanvändning! Det hade jag inte ens tänkt på :D

    Kodos to you alltså!

    Ja jag rullar nya “S” för varje ny joint, rullar så tunna att den ofta blir lite soggy i änden.

    Sen är det lite av en del i själva ritualen i att röka för mig. Traditioner är viktigt 😉

    EDIT: Dom är färdig klippta i rätt storlek och allt sen innan också. Det är själva vikandet och rullandet mellan fingrarna jag tycker känns “viktigt”.

    Men jag kan ju säga att dom dagarna jag klipper till 1000st i rätt storlek inte är så roliga 🙄

  • spinoza

    Member
    2012-02-09 at 19:00

    Jag kör förståss oblekta pure hemp papper och själva filtret är också oblekt hampa “kartong”. Och rullar ej med den giftiga tobaken såklart.

    Är det lättare att vika filter med hampa kartong och var hittar man det? Har alltid använt sånt som följer med OCB.

  • thc-junkie

    Member
    2012-02-09 at 19:42

    Inte exakt de jag har men alla viktiga aspekter stämmer väl överens.

    http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/quintessential—pure-hemp-little-book.cfm?iProductID=3779

    Varje blad i boken klipps i fyra delar (ungefär 3×2.5cm). Samtidigt som den kanten som varit mot bokryggen klipps bort pga eventuella limrester. Dessa små delar rullas sen i S-form. Varje böj är ca 2mm, man kan gå ned på 1mm om man är lite flink i händerna. Med 2mm böjar i S-form så blir hela filtret 3mm ihopdraget och när man släpper det rullas det upp till en tjocklek på ungefär 5mm.

    Så prova om det är lättare att göra så med dina OCB, som jag kommer ihåg det var det jobbigare med dom. Men senast jag köpte OCB kingsize var nog 5-6år sen. Mycket kan ändras under den tiden :P

Page 2 of 2

Log in to reply.