• Posted by reaper on 2003-05-30 at 16:58

    Det tycker jag definitivt inte att du ska göra. Först och främst för att det inte ger ett seriöst intryck att bara skriva ut något från en hemsida. Folk kommer att tycka att du är en dum liten pundarunge som inte kan tänka själv utan bara skriver ut saker som står på nätet. Sedan så kommer det att bli rubriker i stil med “Knarkbaroner trycker upp propaganda som sätts upp på skolor!”. Inte bra.

    replied 20 years, 8 months ago 9 Members · 22 Replies
  • 22 Replies
  • dr-snuggles

    Member
    2003-05-30 at 17:29

    Jag har svårt att se hur det skulle kunna bidra med något negativt. Om inte annat är det roligt att göra folk upprörda ibland.

  • reaper

    Member
    2003-05-30 at 17:40

    Ptja, det är kul att reta folk. Men är det kul att göra så att folk får upp ögonen för att människor odlar hemma och är det bra att ge folk en anledning att börja få för sig att det vandrar omkring knarklangare med uzi på skolan? För det första så kan vi vara säkra på att ingen kommer att ta åt sig av informationen eftersom det kommer att avfärdas som lögner utskrivna från nätet av en naiv tonåring. För det andra så kommer skolledningen att tro att cannabis är ett utbrett problem på skolan.

  • friggs

    Member
    2003-05-30 at 17:44

    NEJ.

    Vi har diskuterat det här tidigare och kommit fram till att vi inte vill att
    flygblad och liknande ska spridas till barn och därmed inte heller på
    skolor.

  • ashtray

    Member
    2003-05-30 at 18:34

    Jag kan bara hålla med friggs. Det enda du kommer göra är att motarbeta saken. Det finns två saker som svenskar hatar och det är total tabu på.

    1. Pedofiler
    2. Folk som drar in barn i knarkträsket

    Du placerar oss i katogori nr. 2 genom att sprida det på din skola. Inte så lyckat, eller hur.

  • mry

    Member
    2003-05-30 at 20:13

    Fredrik, vi skulle kunna ha haft en 18-års åldersgräns här. Men vi tycker det är OK att de som är yngre och kan delta seriöst får vara med ändå.

    Vi har alla varit under 18. Men det innebär också att du är mogen nog att förstå att även om dina avsikter är de bästa så skadar det oss och vår sak mer än det gagnar oss. Det finns massor av andra saker som du kan göra för att hjälpa till. Men flygblad på en högstadieskola är inte en sak som ger oss bra PR. Jag vet att du förstår vad vi säger. 8)

  • reaper

    Member
    2003-05-30 at 22:33

    Hm, man kanske skulle sätta upp lite flygblad på universitetet? Jag har iofs redan ett par egna idéer till affischer av en mer humoristisk och provokativ natur (och inte helt begränsade till söta lilla mary jane ;)) , varav ett par redan är realiserade i digital form. Jag ska bara skriva utt och kopiera upp några exemplar, men jag kanske väntar tills efter sommarlovet då det blir en större publik :)

  • dr-snuggles

    Member
    2003-05-31 at 07:24

    Oj, jag missade att det handlade om en högstadieskola. Isf håller jag med föregående talare.

  • opagaddur

    Member
    2003-06-01 at 13:49

    Men gymnasieskolor är ok va? Eftersom där är folk endå 17 snart 18 år.
    Jag tycker personligen att från gymnasiet och uppåt så kan man smälla upp posters, om inte i skolan så precis utanför.

    Lägg gärna upp några schyssta affischer som får platts på A4 papper så man kan sätta ut lite.
    Vi har ju dom från förra året, men dom känns nästan lite tråkiga, eller snarare.. ingen orkar läsa allt som står på dom förmodligen..

    men värt att sätta upp endå ;)

  • reaper

    Member
    2003-08-07 at 19:58

    Var tycker ni att det är lämpligt att sätta upp affischer?

  • g

    Member
    2003-08-07 at 21:34

    Var tycker ni att det är lämpligt att sätta upp affischer?

    På stan kanske 🙄 ,där så många som möjligt kan se den….

  • reaper

    Member
    2003-08-08 at 06:30

    @G wrote:

    Var tycker ni att det är lämpligt att sätta upp affischer?

    På stan kanske 🙄 ,där så många som möjligt kan se den….

    Men barn ser kommer ju att läsa affischerna även om man affischerar på stan, om det nu är det man ska undvika.

    Universitet och liknande kanske är en bättre ide då?

  • g

    Member
    2003-08-08 at 07:54

    Men barn ser kommer ju att läsa affischerna även om man affischerar på stan..

    Självklart kommer barn att se dom på stan också, barn finns ju överallt, risken finns ju att några enstaka barn kommer att befinna sig på universitetet också…

    Själv tycker jag att det är helt lugnt att sätta upp reklam på allmän plats förutom ställen där det direkt riktar sig till minderåriga (grundskola, dagis, gymnasium, ungdomsgårdar mm.)

    Även om man satte upp ett gäng lappar på ett ålderdomshem skulle säkerligen några barn som var och hälsade på mormor få syn på lappen..

  • reaper

    Member
    2003-08-26 at 15:56

    om jag var du skulle jag iaf inte sätta upp propaganda på väggarna.
    det är fortfarande olagligt och folk (inte minst lärarna) skulle kolla snett på dig. Och en sak undrar jag, vad går du i för årskurs.
    Cannabis kanske inte ens är nånting för människor som t.ex går i 8an.
    Du kan ju vänta med att ägna dig till sånt då du har utbildning och allt som behövs. 😯

  • reaper

    Member
    2003-08-26 at 16:00

    thaman , ärligt så tror jag inte lillFredde orkar ta med stege för att sätta upp dom på den höjden.
    Han kanske kan fråga vaktmästarn om han har lust att sätta upp dom.
    Men då blir nog vaktis arg och så får fredrik gå hem för dagen.

    fan vad jag skrattar hiiiiiiiiiihiiiiiii
    tycker det är så tanigt.

  • unkas

    Member
    2003-08-26 at 23:02

    I grundskolan skall absolut inga flygblad av denna typ sättas upp. Är vår målgrupp fjortisar? Hur många skulle inte börja anklaga oss för att uppmana barn till att använda knark? Gymnasieskolan e inte heller lämplig. Universitet/högskolor/komvux e desto mer lämpligt. Själv pluggar jag på KTH och kanske sätter upp nåt flygblad, men jag har inget planerat just nu. Jävligt viktigt att det man skriver på flygbladen verkligen gynnar vår sak, och inte skapar motsatt effekt.

    Hur ska läsaren inse att det som står på flygbladet är sanning o inte drogliberalpropaganda? Jo, ange alltid källan! Finns några fler saker o tänka över, men årkar inte skirva mer nu.

Page 1 of 2

Log in to reply.