• doctordoom

    Member
    2011-12-12 at 08:00

    Många innan dig har frågat om GHS frön, det råder minst sagt delade meningar om företaget/arjan så JAG anser det lite av en känslig fråga ^^

    Men från vad jag läst verkar folk lyckas väldigt bra med deras frön, kolla bara bildbanken så får du se själv :) Du får inte ha några direkta begränsningar i ditt odlings utrymme om du inte vet vad du odlar. Har du tex tält med filter borde det mesta gå fin fint.

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 09:53

  • robmarley

    Member
    2011-12-12 at 11:14

    Av vad jag personligen sett på flera forum så är GHS relativt stabila, både gällande grobarhet och gen-stabilitet.

    jag skulle dock föreslå att du beställer från vår inhemska fröbank istället för EDIT, finns samma mix till bättre pris dessutom!

    http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=29833

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 11:26

  • robmarley

    Member
    2011-12-12 at 11:43

    Kör du på både en Indica och en Sativa mix så verkar det som att det är relativt schyssta strains!

    Sativa mixen är ju riktigt schysst, men som DrDoom skriver så framför allt just sativorna kräva en bra höjd då det är en långtids-strain och de flesta är rätt stretchiga!

    Men just det att du föredrar att variera strains istället för att köra så mycket som möjligt från en och samma gillas från mig iaf ;)

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 11:49

  • robmarley

    Member
    2011-12-12 at 11:56

    Alltså, absolut, Funkar ju absolut.

    Eller så har du så lång ljus-cykel som möjligt (23/1) för att få den att växa så lite som möjligt under det vegetativa.

    140 borde funka, kan bli krångligt mot slutet bara när budsen börjar bli tunga och grenarna kan vara stretchiga och snevridna. Men finns gott om guider på våra kära vågor av intranät! Grabba tag i surfbrädan och kolla runt lite!

    Men 250w hps där låter optimalt! Kan bli en riktigt schysst odling utav det! ;)

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 12:03

  • darkwithin

    Member
    2011-12-12 at 12:39

    for att oka stabiliteten kan man ju klamma pa stammarna i veggfasen. klam tills det knakar till.

    kan man ha lampan narmare sa kommer de inte stretcha lika mkt.

    ska prova pa sativa nasta gang. hade varit intressant.

    kor pa och kor med cooltube i 60taltet. jag haller 21C med 425w i cooltube. 125mm ventilation.
    hade jag valt att plantera idag hade jag satt 4 plantor istallet for 3.

    lycka till med odlingen de e bara o kora igang :)

    Mvh.

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 12:53

  • whtname

    Member
    2011-12-12 at 13:10

    Skulle personligen rekommendera dig att köpa från en bättre fröbank. Jag fick 3 hermisar, 2 missbildade av de 5 fröna jag satt från GHS. Detta skulle jag vilja påstå är så mycket fail som det kan bli från en fröbanks håll. Arjan gillar att snacka i sina videos och ha coola synonymer som gör att man tror att fröna ger fina strains. Vissa är nöjda med dem, men jag skulle aldrig få för mig att beställa ett enda frö därifrån. Förövrigt gillar han också att ljuga om att han skapat white widow osv…

    Här finns en klagotråd: http://www.rollitup.org/seed-strain-reviews/473432-fuck-greenhouse-seed-company.html

    Du märker ganska snabbt att det är flera hundra posts.

  • whtname

    Member
    2011-12-12 at 13:11

    @Trollkarln wrote:

    Cooltube är det med i det paket.
    Hur brukar en cooltube funka? Sänker det tempen markant?

    Hur funkar det med reflektor, behövs det med cooltube?

    Cooltubes sänker tempen markant.
    Det finns en lite reflektor på cooltubes. Men jag skulle nog satsa på en lite bättre “cooltube” som har en fin stor reflektor men ändå kyler lampan – om du inte planerat en vertical grow.

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 13:15

  • trollkarln

    Member
    2011-12-12 at 13:18

  • xtrazi3

    Member
    2011-12-12 at 13:56

    har beställt precis samma mix-paket men från Sensimilla, får paketet någon gång i veckan, börjar på gro dem direkt jag får dem, så annars är det bara du köper samma om det blir bra för mig! :)

Page 1 of 3

Log in to reply.