Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400w Garderobe odling G13 Haze/Auto AK47 [Update 28/3]

  • 400w Garderobe odling G13 Haze/Auto AK47 [Update 28/3]

    replied 15 years ago 21 Members · 156 Replies
  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 17:47

    Ser riktigt nice ut. Vill bara poängtera att G13 och G13 Haze inte är samma strain. :) Well barneys G13 Haze och G13xHaze är inte ens samma strain men det hör inte hit. :D

  • reaper

    Member
    2009-03-22 at 23:09

    @Puffzter wrote:

    Hesi är ganska bra på att hålla pHt på en bra nivå. När man blandat kranvatten med Hesi efter rekommendation så ligger pHt på 5.8-6.5 om man inte har djävligt högt pH ur kranen. Jag har 7.8 och får ungefär 6.2 när det är utblandat.

    Har du en termometer som du kan hålla eller hänga bredvid den toppen för jag vet inte men jag misstänker att det varit nära 40grader där ett tag med låg luftfuktighet. Omöjligt?

    Puff

    mycket möjligt att det är nära 40grader nära lampan. men jag funderar nog på att det endast är en bidragande faktor. med ny näringsblandning så är den nu “botad” det finns spår av närings brist lite längre ner på ett fanleave ungefär i mitten på plantan.

    @MacGyver wrote:

    med tanke på att du har sköt det med näringen.
    och att det är just toppen så tror jag också att det är ljus-bränna.
    kolla in min post i sjukstugan så har jag en bild på ett blad där jag just fuckade upp bladen pga att kom för nära min ena LE lampa.
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=63057

    det var just efter en ny blandning det där kom. så det kan ha att göra med det. :/ som sagt jag är fundersam.

    @rixkrim wrote:

    Tycker det ser fett naajs ut jag :D
    G13 ska bli intressant att följa, Har alltid velat körat det jag med hehe.
    autoblom är också roliga :D jag ska sätta några diesel ryder så fort jag får dom, Bra idé det där med att köra dom samtidigt som andra strains så får man ut lite smoke medans man väntar på resten :D

    Kör hårt.
    pEace

    Tackar :)
    Jo jag tänkte lite så när vi beställde :) G13 kan ju ha sjukt lång blomtid skulle jag börja nu kanske vi har körd mitten/slutet på maj och kureringar osv på det. så början på juni? det är grymt lång tid :(
    men den som väntar på något gott?

    @sticklingen wrote:

    Ser riktigt nice ut. Vill bara poängtera att G13 och G13 Haze inte är samma strain. :) Well barneys G13 Haze och G13xHaze är inte ens samma strain men det hör inte hit. :D

    Hehe jo jag har lite koll på det där för att jag själv blev förvirrad :) men jag fick inte plats när jag först skrev rubriken. Har inte blivit av att jag ändrat.

    Jag tror det kommer få vara som det är också, dom flästa förknippar nog G13 med barneys om man inte är påläst om den sanna historien :)

    Försöker svara på alla inlägg i ett blir lite knepigt :)
    är grymt trött nu =/ så ni kan tänka på det när ni läser detta =)
    Peace

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 23:30

    @HomeGrowth wrote:

    Jag tror det kommer få vara som det är också, dom flästa förknippar nog G13 med barneys om man inte är påläst om den sanna historien :)

    Om man hänger på utländska forum lär man sig o förknippa det med reeferman. :)

  • reaper

    Member
    2009-03-22 at 23:40

    @sticklingen wrote:

    @HomeGrowth wrote:

    Jag tror det kommer få vara som det är också, dom flästa förknippar nog G13 med barneys om man inte är påläst om den sanna historien :)

    Om man hänger på utländska forum lär man sig o förknippa det med reeferman. :)

    Jag är ganska grön och har bara orkat med att sätta mig in i swecan :) det är jobbigt att komma in på nya forum. alla forum har sin egen struktur, som ett mindre samhälle nästan :)

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 23:57

    @HomeGrowth wrote:

    @sticklingen wrote:

    @HomeGrowth wrote:

    Jag tror det kommer få vara som det är också, dom flästa förknippar nog G13 med barneys om man inte är påläst om den sanna historien :)

    Om man hänger på utländska forum lär man sig o förknippa det med reeferman. :)

    Jag är ganska grön och har bara orkat med att sätta mig in i swecan :) det är jobbigt att komma in på nya forum. alla forum har sin egen struktur, som ett mindre samhälle nästan :)

    word

  • sticklingen

    Member
    2009-03-23 at 02:51

    Jag sökte lite snabbt på icmag och fick fram den här tråden http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=80529 där de anklagar barneys ägare derry för alla möjliga saker. Bland annat att ha stulit reefermans gener och tjallat på han för holländsk polis och vara allmänt aggresiv o otrevlig som person.

  • reaper

    Member
    2009-03-23 at 23:50

    @sticklingen wrote:

    Jag sökte lite snabbt på icmag och fick fram den här tråden http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=80529 där de anklagar barneys ägare derry för alla möjliga saker. Bland annat att ha stulit reefermans gener och tjallat på han för holländsk polis och vara allmänt aggresiv o otrevlig som person.

    När jag läst om hans coffeshop, Så ska personalen där också vara otrevliga rätt ofta. dålig service osv

    [Uppdate strax]

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 00:16

    UPPDATE 24/3

    Barneys G13 haze


    jag tycker att bladen på G13 är så vackra :)


    en liten tonårng ? :P

    Auto Ak 47


    Macro från 21/3


    Titta centralt och toppen bilden så ser ni spår från närings bristen.


    så här ser nästan alla grenar ut =)


    tror det kommer bli ganska bra till slut :) eller vad tror ni?


    Den är blir tjockare och tjockare, Jävla buske :)

    Jag har nu ca 2,5 liter Veggnäring kvar jag tänkte köra slut på den och sedan sätta G13 i blom. Jag vet att minstingen är lite liten men det får bli som det blir. Sitter dock och funderar på vilken Blomm lampa man ska beställa. Ge gärna tips på olika märken.

    Ska jag kanske investera i en Grolux och köra den även i vegg
    eller är det bättre att sattsa på en “blomm” Hps?

    Tack för mig
    Peace

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 00:31

    ser härligt ut. diggar bilden innefrån grenverket, känns som man är i en djungel :D.

    fin inspiration.

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 00:56

    @Tomat wrote:

    ser härligt ut. diggar bilden innefrån grenverket, känns som man är i en djungel :D.

    fin inspiration.

    Hehe tack tack 😳

  • sticklingen

    Member
    2009-03-24 at 01:03

    sexy

  • rixkrim

    Member
    2009-03-24 at 06:03

    Hihi mycket najs =) Nu blev jag superduper sugen på att sätta några diesel ryder :D Hur lång tid ska dina AK-ryder ta ? Frö till skörd dvs :D Är det ungefär samma som diesel ryder tro ? 9 veckor that is.

    pEace

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 09:10

    @sticklingen wrote:

    sexy

    Man blir lika pilsk varje gång man tittar på dom vackra damerna ;)
    @rixkrim wrote:

    Hihi mycket najs =) Nu blev jag superduper sugen på att sätta några diesel ryder :D Hur lång tid ska dina AK-ryder ta ? Frö till skörd dvs :D Är det ungefär samma som diesel ryder tro ? 9 veckor that is.
    pEace

    8 veckor blommtid står det på förpackningen. om jag ska räkna sedan jag såg kön så har det nu gått två veckor nu. bi får se hur det blir :) jag hoppas dom tjockar på sig ordentligt tills det är dags bara =)

  • reaper

    Member
    2009-03-28 at 14:18

    UPPDATE 28/3

    Det som hänt är att dom blivit lite brännskadade pga av dålig
    luftfuktighet. Garderoben var stängd för länge och vattnet tog slut till
    foggern. Lampan är nu satt till 12/12 det gjordes igår. Njut av bilderna :)

    Klicka på bilderna för full storlek 1600×1200

    G13 Haze *Barneys


    Djungeltunnel

    Den växer lite fortare nu :)


    Gillar denna bilden skarpt :)

    Auto AK47 *Lowlifeseeds


    Trädtopparna :P

    Macro

    Nämen? :) en liten blomma på g? 8)

    Socker :)

    G13 Haze *Barneys


    Det är så det reser sig i byxan :)

    G13 Jungel :)

  • reaper

    Member
    2009-03-28 at 15:00

    du verkar fortfarande ha lite närings problem på ak47an? tänkte på där det stog trädtopparna.

    Förlåt om jag klangar, annars ser det väldigt bra ut , gillar skarpt g13 bladen underbart fina och grym färg 😯

    nu är jag inget PRO men jag skulle valt en HPS blom lampa.

    Tummarna upp för dej!

Page 9 of 11

Log in to reply.