Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400w Garderobe odling G13 Haze/Auto AK47 [Update 28/3]

  • 400w Garderobe odling G13 Haze/Auto AK47 [Update 28/3]

    replied 15 years ago 21 Members · 156 Replies
  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 14:41

    tja ,
    tycker det är marigt som fan med just att kunna se sånt på blider. men du kan ju bäst gemföra med din växt, och i så fall köra på bote medlet som beskrivs, vad har du att förlora, save it! save it!

    “Magnesiumbrist kan botas genom att vattna plantorna med en lösning som innehåller 1 matsked epsomsalt(Magnesiumsulfat, köpes på apotek) per 4 liter vatten. För att hjälpa plantan att snabbare tillgodogöra sig magnesium så kan plantorna duschmatas med en lösning som innehåller ¼ till ½ tesked epsomsalt (som först stötts till ett pulver och därefter har lösts i varmt vatten) per 4 liter vatten. “

    kör hårt och lycka till
    ps lägg upp bilden i sjukstugan, så får du kanske mera tips.

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 14:56

    gött:)

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 15:06

    Coolt vi kör typ samma setup fast ja kör större tält med 600 watt utan cooltube.

    Fungerar luftfuktaren bra? jag funderar på en likadan. Vilken fukt kommer du upp i och hur länge räcker det?

    VA inget såg du körde med en fogger.

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:01

    @MacGyver wrote:

    tja ,
    tycker det är marigt som fan med just att kunna se sånt på blider. men du kan ju bäst gemföra med din växt, och i så fall köra på bote medlet som beskrivs, vad har du att förlora, save it! save it!

    “Magnesiumbrist kan botas genom att vattna plantorna med en lösning som innehåller 1 matsked epsomsalt(Magnesiumsulfat, köpes på apotek) per 4 liter vatten. För att hjälpa plantan att snabbare tillgodogöra sig magnesium så kan plantorna duschmatas med en lösning som innehåller ¼ till ½ tesked epsomsalt (som först stötts till ett pulver och därefter har lösts i varmt vatten) per 4 liter vatten. “

    kör hårt och lycka till 😯

    Blir förmodligen att handla epsomsalt, tänkte om det finns fler alternativ :)

    @nemus wrote:

    Coolt vi kör typ samma setup fast ja kör större tält med 600 watt utan cooltube.

    Låter ju trevligt :) just nu är fuktaren ur funk pga en fläkt. jag är inte helt nöjd med den. men det kanske har med min konstruktion att göra.

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:02

    kör du den från clas ohlsson?

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:03

    @nemus wrote:

    kör du den från clas ohlsson?

    nej det är som sagt en fogger. men vi kan ju kalla det för luftfuktare när den funkar som den ska =)

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:07

    Funderar på den större modellen från clas ohlsson är less på att hålla på med blöta handdukar. Vill inte att det ska droppa vatten på budsen i blom heller , risk för mögel.

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:08

    @nemus wrote:

    Funderar på den större modellen från clas ohlsson är less på att hålla på med blöta handdukar. Vill inte att det ska droppa vatten på budsen i blom heller , risk för mögel.

    mitt problem med luftfuktare har varit platsen.
    4x 23cm krukor tar upp all plats :(

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:10

    Hmm okej. Jag kör Xl tältet från head.nature så tror jag har plats fast kör 9 10ls krukor så har inte överdrivet med plats. Ser bra ut förresten kör hårt!

  • reaper

    Member
    2009-03-20 at 16:13

    @nemus wrote:

    Hmm okej. Jag kör Xl tältet från head.nature så tror jag har plats fast kör 9 10ls krukor så har inte överdrivet med plats. Ser bra ut förresten kör hårt!

    jag har runt 53×53 cm att odla på så om man kör 4 plantor så får nästan inget annat plats

  • reaper

    Member
    2009-03-21 at 01:32

    Du kör med Hesis starter kit och doserar ungefär efter rekommendationer antar jag?

    Om du gör det finns det inte en chans att du har fått en så kraftig näringsbrist.

    Hur är tempen vid toppen på plantorna och specifikt den skadade då?

    pH på vattnet in och ut ur krukorna?

    Puffzter

  • reaper

    Member
    2009-03-21 at 09:59

    Du kör med Hesis starter kit och doserar ungefär efter rekommendationer antar jag?]
    stämmer bra. det är bad jag vet den gröna flaskan som innehåller magnesium.

    Hur är tempen vid toppen på plantorna och specifikt den skadade då?]
    ca 30 grader

    pH på vattnet in och ut ur krukorna?]

    har inget att mäta med.

  • reaper

    Member
    2009-03-21 at 11:46

    Hesi är ganska bra på att hålla pHt på en bra nivå. När man blandat kranvatten med Hesi efter rekommendation så ligger pHt på 5.8-6.5 om man inte har djävligt högt pH ur kranen. Jag har 7.8 och får ungefär 6.2 när det är utblandat.

    Har du en termometer som du kan hålla eller hänga bredvid den toppen för jag vet inte men jag misstänker att det varit nära 40grader där ett tag med låg luftfuktighet. Omöjligt?

    Puff

  • reaper

    Member
    2009-03-21 at 13:05

    @Puffzter wrote:

    Hesi är ganska bra på att hålla pHt på en bra nivå. När man blandat kranvatten med Hesi efter rekommendation så ligger pHt på 5.8-6.5 om man inte har djävligt högt pH ur kranen. Jag har 7.8 och får ungefär 6.2 när det är utblandat.

    Har du en termometer som du kan hålla eller hänga bredvid den toppen för jag vet inte men jag misstänker att det varit nära 40grader där ett tag med låg luftfuktighet. Omöjligt?

    Puff

    med tanke på att du har sköt det med näringen.
    och att det är just toppen så tror jag också att det är ljus-bränna.
    kolla in min post i sjukstugan så har jag en bild på ett blad där jag just fuckade upp bladen pga att kom för nära min ena LE lampa.
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=63057

  • rixkrim

    Member
    2009-03-22 at 13:04

    Tycker det ser fett naajs ut jag :D
    G13 ska bli intressant att följa, Har alltid velat körat det jag med hehe.
    autoblom är också roliga :D jag ska sätta några diesel ryder så fort jag får dom, Bra idé det där med att köra dom samtidigt som andra strains så får man ut lite smoke medans man väntar på resten :D

    Kör hårt.
    pEace

Page 8 of 11

Log in to reply.