Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400w Garderobe odling G13 Haze/Auto AK47 [Update 28/3]

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 01:48

    en liten fråga varför ska ni köpa extra reflektor till lampan för?

    det följer väl med en reflektor med cooltuben?

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 01:51

    @belzebudzer wrote:

    en liten fråga varför ska ni köpa extra reflektor till lampan för?

    det följer väl med en reflektor med cooltuben?

    Läste i en annan tråd att den som följer med brukar vara kass.
    @RodTjur wrote:

    Sen är det så att reflektorn som följer med cooltuben oftast är rätt kass (sprider ljuset dåligt) så köp en hammarslagen aluminiumplåt (eller vad det heter) på Bauhaus, alt köp en från H-N
    http://www.head-nature.com/04174-47X42-HAMMER?id=2LefknWp&mv_pc=316

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 01:55

    Varför köper ni inte tält ifrån Head-Nature?
    Blir ju bara en massa extra frakt? 😮
    Annars ser de bra ut ^^
    Skulle själv vilja ha så mycket pengar så man hade haft råd med riktigt schysst utrustning >.<

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 01:57

    Finns inte i 50x50cm där :(
    där av frågan om tältpinnarna går att kapa

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 03:57

    @HomeGrowth wrote:

    @belzebudzer wrote:

    en liten fråga varför ska ni köpa extra reflektor till lampan för?

    det följer väl med en reflektor med cooltuben?

    Läste i en annan tråd att den som följer med brukar vara kass.
    @RodTjur wrote:

    Sen är det så att reflektorn som följer med cooltuben oftast är rätt kass (sprider ljuset dåligt) så köp en hammarslagen aluminiumplåt (eller vad det heter) på Bauhaus, alt köp en från H-N
    http://www.head-nature.com/04174-47X42-HAMMER?id=2LefknWp&mv_pc=316

    ok då är ja med

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 09:13

    @HomeGrowth wrote:

    Finns inte i 50x50cm där :(
    där av frågan om tältpinnarna går att kapa

    Köp inte Nordicgrows “kopior” på Homebox tälten.. Alla levande växter dör i deras tält. jag äger 2 st :P Köp Secret Jardin alla dagar i veckan..

    Och om du kapar stålpinnarna så kommer nog inte tältet at bli så stabilt. så du kan nog utesluta att kapa pinnarna.

    Peace

  • reaper

    Member
    2009-01-20 at 16:21

    @BadReputation wrote:

    @HomeGrowth wrote:

    Finns inte i 50x50cm där :(
    där av frågan om tältpinnarna går att kapa

    Köp inte Nordicgrows “kopior” på Homebox tälten.. Alla levande växter dör i deras tält. jag äger 2 st :P Köp Secret Jardin alla dagar i veckan..

    Och om du kapar stålpinnarna så kommer nog inte tältet at bli så stabilt. så du kan nog utesluta att kapa pinnarna.

    Peace

    väggarna i garderoben borde ju vara tillräckligt med stöd?

  • reaper

    Member
    2009-01-22 at 22:38

    Beställde nyss fågelfrön :)

    Big Buddha Seeds – Blue Cheese

    Barney’s Farm Seeds – G13 Haze

    Detta börjar nu bli mycket intressant, jag är som ett barn på julafton :)
    Resterande grejer beställs imorgon :D

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 00:58

    Lycka till…jag e lika grön som du satte upp min tråd 1min före dej om typ samma sak….men jag har gjort ett stort misstag har beställt från 5olika internetsajter så har vell pröjsat 800-1000kr i bara frakt..så försök beställa allt från samma….GOOD LUCK M8T….

    man made boose,
    god made weed
    who do you trust

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 07:53

    @ThaLeGaLiZeR wrote:

    Lycka till…jag e lika grön som du satte upp min tråd 1min före dej om typ samma sak….men jag har gjort ett stort misstag har beställt från 5olika internetsajter så har vell pröjsat 800-1000kr i bara frakt..så försök beställa allt från samma….GOOD LUCK M8T….

    Hallå.. du har snott min avatar..

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 11:14

    ska du verkligen ha 600w när du bara har 120cm i höjd? du har ju visserligen cooltube men det kommer att bli trångt tror jag.

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 12:40

    @ThaLeGaLiZeR wrote:

    Lycka till…jag e lika grön som du satte upp min tråd 1min före dej om typ samma sak….men jag har gjort ett stort misstag har beställt från 5olika internetsajter så har vell pröjsat 800-1000kr i bara frakt..så försök beställa allt från samma….GOOD LUCK M8T….

    Blir ju lätt så :p jag har hållt mig till tre ställen :)
    everyonedoesit head nature och claesohlsson som ligger ner på stan så ingen frakt där :)

    tackar så mycket och lycka till själv
    skicka forum tråd via pm :)

    @sorsha wrote:

    ska du verkligen ha 600w när du bara har 120cm i höjd? du har ju visserligen cooltube men det kommer att bli trångt tror jag.

    jag kikade i denna tråd.
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=59940&highlight=60×60

    har bestämt oss för att köpa ett 60×60 tält och böka in det :)
    om vi gör som ovan ska det gå kanon :)

    Fick mail från Everyone does imorse, dom hade skickat grejerna. Riktigt snabba på det företaget!

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 13:24

    jo men om ni läser tråden så ser ni att han/hon använde 400hps och ändå fick problem med att de växte nära lampan och brändes lite. mer resultatet var ju det inget fel på.

    om ni scroggar ordentligt så blir de nog bra.

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 19:25

    @sorsha wrote:

    jo men om ni läser tråden så ser ni att han/hon använde 400hps och ändå fick problem med att de växte nära lampan och brändes lite. mer resultatet var ju det inget fel på.

    om ni scroggar ordentligt så blir de nog bra.

    okej, medger att jag inte läste allt för noga ;)
    ska läsa på lite mer om det du nämner.. annars vore kanske att enkelt binda ner plantan en lösning?

  • reaper

    Member
    2009-01-23 at 21:03

    ja, han/hon hade kunnat använda sitt när mer. men tror ändå du får problem med värmen. som du märker i tråden så var de flera som kommenterade ang värmen så han/hon måste ha haft optimal nerkylning.

Page 1 of 11

Log in to reply.