Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 250w HPS – Northern Lights x Lowryder (Garderob)

  • robinho

    Member
    2011-10-21 at 17:01

    Ser fantastiskt bra ut det där! Keep up the good work mate!

  • blueberry

    Member
    2011-10-31 at 05:00

    Dag 62

    Kamerabrist och framförallt tidsbrist men här är iaf en kass update ;)

    Ett tag kvar, inte riktigt säker på hur länge, har en lupp med 100x förstoring på ingång iaf :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-10-31 at 12:29

    Sista bilden säger ju allt varför man inte behöver andra kvinnor än dessa i sitt liv. Kommer falla tillbaka till neandertalar stadiet när jag öppnar tältet om mina kommer bli så där feta.. Kommer bara stå och gapa!

    Du ska vara nöjd över det du åstadkommit!

    puff

  • Meckche

    Member
    2011-11-02 at 20:50

    Har du trimmat den i mitten för att få den så smal och kompakt? Eller är det bara moder natur? Tänker på bilden från Dag 52.

  • blueberry

    Member
    2011-11-05 at 04:32

    @Bengt.Beteende wrote:

    Sista bilden säger ju allt varför man inte behöver andra kvinnor än dessa i sitt liv. Kommer falla tillbaka till neandertalar stadiet när jag öppnar tältet om mina kommer bli så där feta.. Kommer bara stå och gapa!

    Du ska vara nöjd över det du åstadkommit!

    puff

    Haha tackar! :)
    Ja altså det starka ljuset i kombination med allt det underbara gröna och doften gör det till lite av en drömlik upplevelse varje gång man öppnar :)

    @Meckche wrote:

    Har du trimmat den i mitten för att få den så smal och kompakt? Eller är det bara moder natur? Tänker på bilden från Dag 52.

    Det är moder natur hela vägen toppade inte ens dom med tanke på platsbristen. Vissa har toppats på “naturlig” väg dock av brända toppar osv :)

  • blueberry

    Member
    2011-11-05 at 04:40

    Dag 67

    Lite tråkigheter sen senast, budsen är väldigt kompakta och luftflödet för svagt. Resulterade i en möglig planta :(
    Alla återstående 8 ser dock bra ut och undersöks noga på daglig basis.

    Den som möglade var turligt nog den jag har tjuvat 2 ganska stora buds från redan, skulle uppskatta det mögliga till en 10 gram och torkat och klart fick jag ut 12g fint friskt grönt.

    Med andra ord 20-30g om jag hade hållt fingrarna i styr och den inte hade möglat så jag är nöjd ändå :)

    Däremot känner jag mig väldigt osäker på när jag ska skörda återstående, många rödbruna hår, men i lupp ser alla kristallerna fortfarande mjölkvita ut. tankar, ideer? =)

  • puffovich

    Member
    2011-11-05 at 09:21

    Jag tycker de kan gå minst 10 dagar till, gärna två veckor i mitt tycke :) Synd med möglet, men du har ju några plantor till som tur är!

  • Wayne

    Member
    2011-11-05 at 09:41

    Har du åtgärdat luftflödet och RH? Om inte skulle jag nog skörda direkt för att slippa mer mögel. Du kollar väl inuti blommorna efter mögel och inte bara på utsidan?

  • blueberry

    Member
    2011-11-06 at 10:36

    Kan lika gärna köra på känner jag, blir nog runt 2 veckor till :)
    Luftflödet blev mycket bättre när jag fick bort den ena plantan så där är lite luftigare i mitten :)

    Och ja jag kollar insidan med, eller ja jag böjer ut småbudsen ur mainbuden och kollar inuti så att säga :)

    Det slår på bra i alla fall och smakar helt okej redan nu, ska bli spännande att smaka efter kurreringen :D

  • allan

    Member
    2011-11-06 at 12:09

    Mycket fint :) Hur mycket luktar strainen?

    EDIT: luktar det mycket i garderoben?

    MVH

    A

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-06 at 17:23

    Nästan krav på censur på dessa enormt vackra damer.. jävlar

  • annie10

    Member
    2011-11-13 at 18:27

    hur går det för dig?väntar på fler bilder

  • blueberry

    Member
    2011-11-14 at 01:23

    @Allan wrote:

    Mycket fint :) Hur mycket luktar strainen?

    EDIT: luktar det mycket i garderoben?

    MVH

    A

    Lukten är helt okej måste jag säga, utrymmet är helt tätat så när dörren är stängd luktar det inget med kolfilter. I garedroben luktar det helt klart en del, men fortfarande inte speciellt mycket med tanke på växtmassan.

    Har ytterliggare en skördad som hänger nu, och den luktar inte värre än när man rökt “lite” grönt och ansett det var för kallt att vädra :P

    @Bengt.Beteende wrote:

    Nästan krav på censur på dessa enormt vackra damer.. jävlar

    Haha tackar, jag det är helt klart en trevlig syn :)

    @Annie10 wrote:

    hur går det för dig?väntar på fler bilder

    Jodå det har gått mycket bra, hösten kom till garedroben samtidigt som ute. Inget mer mögel. Och Här kommer en update :)

  • blueberry

    Member
    2011-11-14 at 01:31

    Dag 76

    http://img12.imageshack.us/img12/1480/img1049r.jpg

    Då var det i stort sett över :D

    En till har blivit brutalt mördad, skändad och hängd upp och ner.
    Dom andra går samma öde till mötes under dagarna.
    Deras skönhet blev deras fall.

    Detta var sista updaten med levande kvinnor, Men om ni som jag inte skräms av torkade vägda växtdelar så kolla tillbaka på resultatet med totaltvikt och lite skördebilder och reflektioner :)

  • doctordoom

    Member
    2011-11-14 at 07:02

    Ser mycket bra ut det där :) Varit ett spännande projekt som visar tydligt att Nordens NL har en del att ge.

    Mer sugen på rök rapporten! NL ska ju vara ganska Indica dominerat och jag är i grund och botten en sativa älskare :p

    Peace

Page 5 of 6

Log in to reply.