Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 250w HPS – Northern Lights x Lowryder (Garderob)

  • olle

    Member
    2011-09-14 at 12:39

    Ser snyggt ut! :) Keep it up

    //MVH Olle

  • blueberry

    Member
    2011-09-17 at 16:47

    Dag 17

    Börjar bli trångt, misstänker dom kommer bli större än jag trodde.

    Vad säger ni, köra med nät kanske? :)

  • allanballan

    Member
    2011-09-17 at 17:48

    Din frånlufts fläckt e löjlig!
    jag kör med en 351m3/h på 0,75m men med 660w som max, jag har lagom temp på 26c.
    jag säger 3dubbla fläkten och dubbla watten utan problem.
    Sen behöver du inte göra som mig att försöka MAXA varje del i din odling!
    Det kostar massa pengar för ingen ting!(eller det får vi se).
    Men detta är en materialsport, så ser jag på det hela, är man inte cthullu kostar det att ligga på topp!
    Både i misstag och framgång!

    Men en vacker dag e vi där vi med!

  • blueberry

    Member
    2011-09-17 at 19:21

    @AllanBallan wrote:

    Din frånlufts fläckt e löjlig!

    Hårda ord :)

    Men som sagt, snäv budget (tyvärr)
    men jag har bra mycket starkare ventilation än mina andra odlingar med liknande setup förutom att insuget var passivt och utsuget var fläkten som jag nu har som insug :)

    och då brukade jag landa på lite under 100g vilket är fullt nog för mig att klara mig till nästa skörd, vilket även om jag inte sagt det är min enda anledning att odla, sälja droger överlåter jag åt andra 8)

    Men kan ju lägga till att jag precis som (nästan) alla andra självklart vill ha den bästa setupen pengar kan köpa… ;)

  • blueberry

    Member
    2011-09-19 at 19:10

    Dag 20

    Alla 9 småtjejer har mognat till kvinnor, nu blir det svårt att hålla händerna i styr ^^

  • ManoNegra

    Member
    2011-09-19 at 19:25

    snyggt :)

    Hur långa är dom??

  • bollore

    Member
    2011-09-19 at 19:25

    @Blueberry wrote:

    Alla 9 småtjejer har mognat till kvinnor, nu blir det svårt att hålla händerna i styr ^^

    Håll ut!
    Du kommer inte kunna förlåta dig själv om du tjuvnyper från en av damerna så att hon stressas och blir hermis, då kanske du får frön på allihopa 😥

    Bättre isf om du inte kan hålla fingrarna i styr att välja ut en av dem som ser ut att bli mindre än dem andra och slakta hela. Då får de andra mer utrymme, om du nu måste :?

  • h

    Member
    2011-09-19 at 19:31

    Håller med ovanstående!

    Det värsta är när man tagit tjuvnyp och sen ser hur budsen i jämlik storlek har blivit riktigt feta och utförligt mycket bättre än det man nöp.

  • blueberry

    Member
    2011-09-19 at 20:24

    Tackar för dom vänliga orden och dom visa tipsen! :)
    Men det är lugnt än så länge, och tidig löning denna månaden :)
    hade jag tagit alla buds som finns hade det blivit till en eller 2 rackare :)

    Den kortaste ligger på runt 26 och den längsta på 32 cm :)

    Mitt smiley missbruk vet inga gränser.. 😳

  • h

    Member
    2011-09-19 at 20:34

    Ah, mycket fint!
    Längden låter ypperlig för odlare i mindre utrymmen.

    men budsen där borde du inte riktigt bry dig om än, vänta bara till en/två veckor innan skörd så vattnas det i munnen av både doft och utseende!

  • blueberry

    Member
    2011-09-19 at 22:04

    Ja det hade säkerligen varit mycket väl lämpat för trånga utrymmen :)
    Nädå det är ingen fara, 40-50 dagar eller nåt kvar tror jag, faktiskt inte speciellt mycket om man tänker positivt på det :P

    Dessutom känner jag att det är helt fel att skada unga tjejer, och försvaret att ser man sådär sexig ut får man skylla sig själv inte är något jag kan ställa mig bakom ;)

  • robinho

    Member
    2011-09-19 at 22:19

    Ser riktigt fint ut det där! Hur gamla är damerna nu? “Bara” ~50 dagar kvar, det gäller att ha is i magen när man har den här hobbyn!

  • blueberry

    Member
    2011-09-20 at 10:00

    @robinho wrote:

    Ser riktigt fint ut det där! Hur gamla är damerna nu? “Bara” ~50 dagar kvar, det gäller att ha is i magen när man har den här hobbyn!

    Tackar! :)

    Dom är 21 dagar gamla idag så med 50 till landar jag på 9 veckor, innan jag sådde fröna tänkte jag att ALDRIG det blir klart på 8-9 veckor, men nu ser jag det som en fullständig möjlighet :)

    Men du har rätt låta bli och pilla och bara vänta tills det är dags kan nog jämföras med ljuset i slutresultaten :)

  • blueberry

    Member
    2011-09-23 at 14:28

    Dag 24

    Höjd: 37-49 cm
    Luktar inte speciellt mycket än, Har förresten fått Hesi TNT och Super Vit sedan 2 veckor tillbaka, första veckan halv dos.

    Tror jag går över till Blom Complex och Phosfor Plus nästa gång jag vattnar.

  • h

    Member
    2011-09-23 at 14:57

    Ta det riktigt lugnt med att vattna toppar sen när de börjar bilda riktiga buds, mögel är en demon som ofta förekommer under dessa fuktiga tider.

Page 2 of 6

Log in to reply.