• reaper

    Member
    2003-01-07 at 04:36

    Bilder? gjør-det-selv-guide? Pleez? Skal brukes i (høytaler)mini-stealth setup, eller hva? 😉

  • smacky

    Member
    2003-01-07 at 15:34

    Bilder? gjør-det-selv-guide? Pleez? Skal brukes i (høytaler)mini-stealth setup, eller hva?

    Ja! Bilder o grejer vill vi se:)

  • reaper

    Member
    2003-01-07 at 23:13

    Alltså jag har aldrig fått kläm på hur en coolshade funkar/sitter/monteras. Så släng upp några bilder så jag slipper verka dum :)

  • reaper

    Member
    2003-01-08 at 13:56

    Även jag skulle vilja se hur en såndäringa coolshade funkar! :)

  • dormin

    Member
    2003-01-10 at 20:32

    Ett förslag till er som inte vet hur en Coolshade funkar är att ni går in på
    http://www.maxkiffer.com
    och kollar under “Belysning”

    ……………………………
    ! !
    ! !
    !………………………….!

    Den ser u typ såhär(ovan 😆 )
    på bilden ser ni att det är förkromade ändstosar på glasröret, Där fäster man ventilationsslangen(alltså en i vardera enden)

    sedan ansluter man en kannal fläkt till ventilationsslangen så att luft blir draget igenom glasröret.

    Hps lampan 💡 fästes inuti glasröret så att den(lampan) blir avskyld av det ständiga luftdraget.

    Hoppas att ni förstod 8)
    Annars kan ni tex söka på “coolshade” i sökfunktionen eller på
    http://www.overgrow.com
    som förövrigt är en schysst sida!

    l
    Lycka till med vad ni än ska göra 😆

  • dormin

    Member
    2003-01-10 at 20:33

    Fan min lilla bild blev inte riktigt som jag hadde tänkt mig, den skulle illustrera ett typ rör…… 🙄

  • brassman

    Member
    2003-01-22 at 18:18

    Nu koller bilderna, jag var för lat för att lägga in dom förut men nu kommer dom till slut. Det man behöver för att bygga en sån här är ett plaströr men tex diamerer 100mm sen behöver man en sockel med fäste, lite plexiglas, skruv å lite silicone :)

  • wizz

    Member
    2003-01-22 at 18:26

    smälter inte plasten?

  • brassman

    Member
    2003-01-22 at 18:30

    Nej det gör den inte om man har en slang från ena änden på röret till en kanal fläkt som suger ur värmen!

  • opagaddur

    Member
    2003-01-22 at 22:34

    stiligt =) men hur tjockt är plexiglaset? så att man kan böjja det eller? hur fick du den rundade formen på glaset?

    schysst grejj iaf! ska nog bygga en sådan :D

  • brassman

    Member
    2003-01-22 at 23:24

    Plexiglaset är 2mm tjockt å för att kunna böjja det behövs det värmas upp en bra stund. jag använde en värme pistol på högsta värmen 2 cm ifrån glaset i typ 5-10 minuter eller nått innan det gick å böjja ordentligt, det är jävligt värmtåligt :) Tack å lycka till med bygget :) Ha de

  • opagaddur

    Member
    2003-01-24 at 13:42

    hur funkar det nu då? sänker den värmen bra eller? nyfiken på ressultatet ju!

  • brassman

    Member
    2003-01-24 at 15:35

    Jo den sänker helt klart värmen och det är väldigt effektivt! Jag testar den just nu öppet i ett rum och den håller sej kall :)Jag ärhelt klart nöjd med bygget och jag tycker alla som har värmeproblem och smal ekonomi borde ta efter mej… hade

  • patito

    Member
    2003-01-28 at 08:47

    problemet är att om minsta lilla problem uppstår på luftströmmen igenom tuben kommer brandrisken öka från 1 till 100. den måste ha en kontinuerlig luftström annars smälter/brinner tuben. men sjysst bygge annars, kanske borde skaffa en controller som piper eller nåt när en fläkt går ur funktion.

  • reaper

    Member
    2003-03-04 at 01:06

    Då är kontruktionen inte den bästa för den som ska resa bort några dagar till exempel….

    Sedan är jag lite fundersam..blir inte ljusreflektionen mycket mindre när den är såpass inbyggd? Och kommer inte det medföra att man behöver flera HID lampor?

Page 1 of 2

Log in to reply.