• reaper

    Member
    2003-03-04 at 03:01

    Hmm.. 💡

    Det där såg nice ut ju! Har funderat på nått liknande jag me.. 💡
    Men då blir det av riktigt glas(kapa av botten på en cylindrisk vas måste väl glas mästaren fiXXXa till :?: ), gavlar och reflektor i borstad rostfritt..
    Så slipper man brand risken med!
    Fan vad jag älskar att pilla med saker… 😈

    Frågan är hur mycket effektivare kylning det blir av denna än av, vems var det nu igen, versionen med glas under orginal reflektorn och utsug på ena sidan :?:

    *nyfniken*

  • reaper

    Member
    2003-03-10 at 00:54

    med en kakelsåg från clasohlson kan man kanske enkelt (har inte provat) såga av botten på en vas själv.

  • MrY

    Member
    2003-03-10 at 01:27

    Jag har två som jag mataR med 600 W lampor. Utan fläkt drar de ner tempen med 40%, med fläkt upp till 90%.

  • reaper

    Member
    2003-04-24 at 04:27

    Lite ideer om hur man får bort botten på en glasvas:

    När jag gjorde the i ett glas en gång var vattnet för varmt och glaset sprack precis i bottnen. När jag lyfte glaset låg botten kvar på diskbänken och allt the rann ut :(

    En kompis visade mig engång att om man placerar ett vanligt askfat (de där svarta/genomskinliga de har överallt på uteställten) och dänger till ovanifrån, så spricker ölglaset jämt och fint ungefär vid botten.

    Kan man inte rista med en glaskniv och sedan spräcka?

    Bara ideer, men kankse värda att testa.

  • reaper

    Member
    2003-05-15 at 06:42

    mitt tips för att kapa av en vas är enkelt och beprövat, farsgubben lärde mig det, han brukade göra dricksglas av spritflaskor när han vaer ung i ungern. Så här gör man:

    Ta bara ett snöre indränkt i aceton eller bensin och knyt runt stället på vasen/flaskan där du vill ha snittet, tänd på och låt brinna av, sen häller du bara kallt vatten påoch glaset skall spricka efter snöret. eventuellt får man knacka lite, men då är det risk för sprickbildning.

Page 2 of 2

Log in to reply.