• flagellant

    Member
    2006-03-22 at 19:02

    @Flagellant wrote:

    Du talar alltså om ren LR med sativafenotyp?

    @Osopolar wrote:

    Ja precis, de som odlat lowryder vet att vissa plantor blir lite större och av mer sativa fenotyp. Fyra generationer av sativa fenotypen i Lowryder är inkorsade men det finns fortfarande plantor som blir små mer indica lika plantor. Dock blir de flesta blir 50-60cm små sativa plantor med riktigt bra uppåt röka.

    Det låter väldigt mysigt! LR verkar ju ha en hel
    del genetisk variation, och det är kanske lite
    konstigt att Joint Doctor inte har släppt en
    “LR Indica” och en “LR Sativa”. Men detta
    blir måhända lite OT i denna tråd.

  • flagellant

    Member
    2006-03-23 at 07:27

    Mini Gun-debatten fortsätter på Needweedseeds forum:

    Den gamla Mini Gun-tråden, borttagen 23/3:
    http://www.needweedseed.com/ForumsPro/viewtopic/t=125.html

    @UnNatuReal, en duktig finlänsk odlare, wrote:

    Hope that Mini Gun is not ripped off Mdanzig’s LR X AK-47 X LR sold at Planetary Pride some time ago. I dont trust Ride-Low[-Hybrids] anymore after remembered how they tried to get some seeds from my friend at other board and same time here was supposed to became similar cross to sale…

    Och på Highbred har UnNatuReal startat tråden
    L@B genetics and Ride-Low-Hybrids:
    http://www.highbred.net/forums/index.php?showtopic=1761

    Här är en generell synpunkt om användning av strains som andra
    har förädlat fram:
    http://www.highbred.net/forums/index.php?showtopic=179

    @CannablissUK wrote:

    People are moaning about JDs [Joint Doctor’s] strain being copied… all genetics these days are copied, JD himself copied other people genetics to create LR.

    Men poängen är väl att om man har
    lånat så ska men ge raka besked om det.

  • flagellant

    Member
    2006-03-23 at 08:56

    😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯

    Nu är det kokta fläsket stekt! På Needweedseeds
    forum har man raderat den gamla Mini Gun-tråden
    och skapat en ny, där första inlägget ser ut så här:

    @Ride-Low-Hybrids wrote:

    ak47 x lowryder x ak47 x lowryder x lr. then inbred to form 100% auto. not 10,20, or 80% 100% Auto

    Raderingen av diskussionen är fullständigt oseriös,
    rena rama Laila Freivalds-metoderna!

    😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯

    Här är den nya Mini Gun-tråden:
    Edit: Nu borttagen.
    http://www.needweedseed.com/ForumsPro/viewtopic/t=150.html

    @UnNatuReal wrote:

    Why did you delete old thread of this topic?

    It does not matter if MD’s akxlrxlr dont autoflower, it does matter if you made them autoflower (I dont claim you did that, but I have some doubts of your breeding claims). Joint Doctor may be also very happy to buy some of his MTFxLR that someone has inbred few generation to get them to have better AF-rates..

    “Stoop Low” thing happened over month ago. You (or someone you know) asked my friend at HG420 to send some Stuporsonic X Lowryder seeds to him and there was supposed to come cross named “Stoop Low” to sale back then and was promoted by (wrong) picture taked from diary where that cross was talked about. Zerves told to my friend that hybrid was supposed to given by you.

    @Ride-Low-Hybrids, själv moderator på Needweedseed, wrote:

    noo thats wrong. and no i didnt make mdanzigs akxlrxlr auto. i never knew he had auto ak’s.
    — — — — —
    i dont need to exsplain myself to you any more so if u have any other questions pm me..

    Den sista kommentaren är absurd. Alltså:
    Upphovsmannen till Mini Gun, som själv är
    moderator på forumet, har avlägsnat en hel
    tråd där vissa inlägg ställer (helt rimliga)
    frågor om hur Mini Gun kom till. Sedan säger
    han att han inte behöver förklara sig ytterligare,
    och tydligen förstår han inte hur illa det ser
    ut att han (i egen sak) raderade tråden.

    Edit:
    Nu, några timmar senare, är även den nya
    censurerade tråden borttagen.

  • flagellant

    Member
    2006-03-23 at 13:02

    Ny tråd 23/3 ak x lr, nu borttagen:
    http://www.needweedseed.com/ForumsPro/viewtopic/t=151.html

    @Ride-Low-Hybrids wrote:

    as there is too much confusion on this little site i will just sell to those who pm me.

    the seeds will be at 30 uk pounds for 10 and 5 pounds postage and packaging.

    this is the price for all my seeds!

    take care all speak soon

    this is my last post so i will just edit this to update and also tell you whats new and whats for sale take care. […]

  • Osopolar

    Member
    2006-03-23 at 13:28

    Det verkar som han ride-low-hybrids killen har brytit ihop totallt. Han vägrar nu att svara på mina medelanden efter att jag ställde några obekväma frågor, så jag tvivlar på att jag kommer få köpa några frön i framtiden.

  • pinnen

    Member
    2006-03-23 at 13:54

    @Osopolar wrote:

    Det verkar som han ride-low-hybrids killen har brytit ihop totallt. Han vägrar nu att svara på mina medelanden efter att jag ställde några obekväma frågor, så jag tvivlar på att jag kommer få köpa några frön i framtiden.

    det var alltså de hör fröerna du pratade om i början av tråden? Det blir inga ak47xlr alltså?

    ingen som kan ordna ak47xlrxlr då? struntar i om dom är helt autoblommande.

  • flagellant

    Member
    2006-03-23 at 13:56

    Här kommer hela hans svar till UnNatuReal:

    @Ride-Low-Hybrids wrote:

    noo thats wrong. and no i didnt make mdanzigs akxlrxlr auto. i never knew he had auto ak’s.

    in that case of jd being upset then he would be probably at mdanzig for creating autos. i can simply say this if u dont want to buy any products then dont its as simple as that.

    the mtfxlrxlr is done by someone else. whats your problem im sure other people would like better auto rates and crosses i could simply go on highbed.com and make loads of acusations. becuase thats what they make on highbred all lowryder crosses and exsperiments. i have been doing this as long as mdanzig he just braught stuff out b4 me. thats simply it. so could you lose the topic ur just being selfish to others that may want some genetics.

    its as easy as this if anyboy else thinks that they would not like any hybrids then please state and i will not sell them to u, but if u do please tell unatural to stop being selfish and to stop making acusations.

    if it was a case of people being mad for using genetics then everyone could be mad at one another there all crossed some where down the line to create new strains.

    im trying to make lowryder hybrids for those that suit e.g potent ak lowryder and fruity lowryders e.g durban x lr…

    either way i dont need to exsplain myself to you any more so if u have any other questions pm me..

    På den raderade tråden från i morse
    fanns förresten också en medlem, vars
    signatur jag har glömt, som sade sig
    ha fått fram en 100 % självblommande
    AK47 x LR genom att i några generationer
    förädla Mdanzigs strain som såldes av
    Planetary Pride.

  • flagellant

    Member
    2006-03-23 at 14:09

    @pinnen wrote:

    det var alltså de hör fröerna du pratade om i början av tråden? Det blir inga ak47xlr alltså?

    Det är ju lite svårt att förhindra bulvaneri.
    Om nu Ride-Low-Hybrids inte vill
    sälja till just Osopolar, då kan ju
    vem som helst av oss handla av
    Ride-Low-Hybrids, och sedan är
    det bara att sätta igång fröfabriken.

      :munchies:[/list:u]
      Edit:
      Då ska man alltså regga sig på
      Needweedseed och PM:a till
      Ride-Low-Hybrids. Sen är
      det bara att hoppas på att han säljer
      utanför Storbritannien också.
  • pinnen

    Member
    2006-03-23 at 14:44

    jo det är klart men jag och många fler är lata och tycker det är krångligt att styra upp sånna här saker, så vi såg fram emot att nån skulle ta tag i det och sälja några frön. ;)

  • Osopolar

    Member
    2006-03-23 at 16:55

    Jo men ska man köpa fröerna av honom nu, har blivit lite osäker på om man kan lita på killen. Snackade med unnatureal på highbred och han tyckte inte att jag skulle ha något med snubben att göra. De pris som han nu uppger är dessutom ganska högt för tio frön. Hoppas dock att han ska sansa sig så jag kan få några frön.

Page 2 of 2

Log in to reply.