• melo

    Member
    2006-03-19 at 04:24

    Oj! Verkar ju vara ett riktigt guldkort for en liten utomhusodling i varat harda klimat..

    Det jag inte riktigt lyckas komma underfund med ar om den endast kommer finnas till salu genom den sidan eller om det saljs som en mdanzig-strain aven i andra seedshops?

    Helt klart ska jag vara beredd att bestalla mig en omgang nar dom dyker upp! Blir nog till att gora en froodling sen da jag tror att dom kommer ga at om man sager sa.. :)

    Ar det en mdanzig-strain? Blir sa valdigt fundersam nar jag skummar runt pa sidan.. 🙄

  • osopolar

    Member
    2006-03-19 at 17:51

    Nope är inte en Mdanzig strain utan av en brittisk breeder som kallar sig Ride low hybrids. Känner mig riktigt nöjd då jag i dagarna kommer få 10st frön 😆

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 18:01

    @Osopolar wrote:

    Nope är inte en Mdanzig strain utan av en brittisk breeder som kallar sig Ride low hybrids. Känner mig riktigt nöjd då jag i dagarna kommer få 10st frön 😆

    Det skulle vara guld värt om du skriver lite på forumet om hur det går sen. En fröodling är det nog många som skulle uppskatta med.

  • osopolar

    Member
    2006-03-19 at 18:05

    Om jag kan kontrollera mina nojjor kommer jag sälja frön till nästa vinter av Sativa dominant Lowryder, Masterlow, MiniGun och flera av mina egna korsningar.

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 18:17

    Jag har letat efter en liten sativa ett tag nu :P Är dom under utveckling eller bara i ditt huvud? Lite mer info om dina strains skulle vara väldigt kul, självklart i en ny tråd då det är väldigt strikt här på universitetet.

  • flagellant

    Member
    2006-03-21 at 02:34

    Det här var intressant:

    Den gamla Mini Gun-tråden, borttagen 23/3:
    http://www.needweedseed.com/ForumsPro/viewtopic/t=125.html

    @UnNatuReal wrote:

    How many generations Mini Gun is stabilized to get it 100% autoflowering?

    @Ride-Low-Hybrids wrote:

    F7 around now.

    crossed with serious seeds with lowryder then crossed the resulting seeds.

    and then backcrossed with lowryder and then crossed with the resulting 80% AF then crossed each other autoflowering traits and resulting seeds 100% which ive crossed seeds from ever since..

    Pikant satsbyggnad, med det går ju att
    förstå med lite god vilja.

  • reaper

    Member
    2006-03-21 at 06:17

    Det är ju iofs ganska lätt att säga att man arbetar på “nivå f7” för att det låter bättre än f2 😆

  • osopolar

    Member
    2006-03-21 at 07:20

    Jag har pratat med breedern till MiniGun och det är inte omöjligt att jag kan få köpa en större mängd orginalfrön. Skulle det finnas intresse att köpa dessa av mig? De kommer ju inte bli gratis minst ett par hundra för tio frön. Annars kommer jag som sagt säkert göra en fröodling i sommar som jag kommer sälja fröer från.

    Angående den sativa dominanta Lowrydern finns inte bara i mitt huvud dock är den inte helt stabil ännu.

  • melo

    Member
    2006-03-21 at 09:37

    @Osopolar wrote:

    Skulle det finnas intresse att köpa dessa av mig?

    Jag ar tveklost mycket intresserad av orginalfron, men jag kan inte garantera att jag koper dock. Att lagga upp en budget ar att sorja for utgifterna i forvag har nan sagt, men det kan ju skapa vissa bekymmer ocksa.. 😉

  • flagellant

    Member
    2006-03-21 at 09:38

    @Osopolar wrote:

    Jag har pratat med breedern till MiniGun och det är inte omöjligt att jag kan få köpa en större mängd orginalfrön. Skulle det finnas intresse att köpa dessa av mig? De kommer ju inte bli gratis minst ett par hundra för tio frön.

    Jag är klart intresserad, och jag hade annars
    tänkt köpa från Needweedseed. Fast det beror
    ju lite på priset.

      :love: [/list:u]
      @Osopolar wrote:

      Angående den sativa dominanta Lowrydern finns inte bara i mitt huvud dock är den inte helt stabil ännu.

      Du talar alltså om ren LR med
      sativafenotyp?

  • pinnen

    Member
    2006-03-21 at 10:13
  • skills

    Member
    2006-03-21 at 12:23

    Osopolar
    Det låter helt klart som en mycket intressant korsning och det finns nog många som är intresserade av att se den säljas via Köp och sälj…
    så jag tror du gör klokt att ta hem den där strainen för fröförsäljning…

  • osopolar

    Member
    2006-03-21 at 14:05

    Du talar alltså om ren LR med
    sativafenotyp?

    Ja precis, de som odlat lowryder vet att vissa plantor blir lite större och av mer sativa fenotyp. Fyra generationer av sativa fenotypen i Lowryder är inkorsade men det finns fortfarande plantor som blir små mer indica lika plantor. Dock blir de flesta blir 50-60cm små sativa plantor med riktigt bra uppåt röka.

  • flagellant

    Member
    2006-03-22 at 17:27

    @melo wrote:

    Är det en mdanzig-strain? Blir så väldigt fundersam när jag skummar runt på sidan.. 🙄

    Tack för nedanstående svar, Osopolar!

    I ett inlägg på Highbred påstås
    att Mdanzig har en 100 % självblommande
    AK47 x LR. Inläggets författare påstår
    också att en icke namngiven person ska
    ha plagierat denna korsning och kallat den sin
    egen. Inga namn nämns, men man kan undra
    om detta är en förtäckt kritik av odlaren
    Ride-Low-Hybrids, Mini Gun och Needweedseed.
    http://www.highbred.net/forums/index.php?showtopic=1751

    Jag har inte hittat något som säger att Mdanzig
    ställer sig bakom denna kritik. Och på Highbred
    finns sedan den 16 februari följande (positiva) tråd
    om Needweedseed. Det finns alltså inga indikationer
    på att Mdanzig eller Joint Doctor tycker att det är
    något skumt med Needweedseed.
    http://www.highbred.net/forums/index.php?showtopic=1554

  • osopolar

    Member
    2006-03-22 at 18:24

    Mdanzig hade aldrig en 100% AF som jag förstått det men han sålde (AK47xLR)xLR som var typ 80% AF via en kanadensisk fröshop tidigare. Läste någonstans att han tyckte det var en av de bästa korsningar han gjort. Men det kan mycket väl vara så att det är denna som de stabiliserat.

Page 1 of 2

Log in to reply.