• VARNING! (hot från [email protected])

    Posted by eek_a_mouse on 2003-03-03 at 21:59

    Fick ett mail från den här snubben:
    [email protected]
    Där stod det:
    knarkarsvin hoppas att du dör
    Och han måste ha fått min mail ifrån den här sidan.
    Någon som vet vem det är eller fått samma meddelande?
    Han verkar vara någon som inte vet vad det handlar om i alla fall.
    Ni andra:
    Softa…

    replied 21 years, 1 month ago 8 Members · 22 Replies
  • 22 Replies
  • reaper

    Member
    2003-03-03 at 22:48

    Tråkigt att såna fördomsfulla människor ska finnas. Näe har inte fått nåt sånt mail. Hade min mail-adress på min profil, men tog bort den då jag fick mail från lite olika folk o jag tänkte de e säkrast att inte ha den där. Vill nån på forumet mig nåt så kan man ju skicka pm.

  • token

    Member
    2003-03-03 at 23:18

    Säker på att det inte är någon av dina lustiga polare som har “latchat” med dig?

    //Tok

  • trestor

    Member
    2003-03-04 at 01:30

    Nej, jag har också fått liknande mail från samma stofil med innehållet “hoppas du dör din feta hora”. Antagligen har denne person plockat ut ett antal email från sidan och skickat till.

    Mig skulle han dock kanske inte ha skickat till då jag kan en del om datasäkerhet och kan vara jävligt jävlig ibland ;)

    Hans IP är (eller var):
    195.84.111.2

    översatt med DNS blir det:
    ljungby2.ljungby.se

    Detta är aktivt nu när jag pingade, men kan iof vara någon annan som har det om det är dhcp-utdelat så börja inte hacka för fullt nu… Klart är iaf att den här personen bor i Ljungby och har kommunens bredband som ISP alternativt så har han skickat från skola, bibliotek eller liknande.

    Sådana dryga människor som skickar en massa skit och hotar en orkar jag inte med, ska se vad jag gör imorgon, troligen kontaktar jag kommunen i fråga och ber de stänga av personens internet.

    Edit:

    Skickade detta mail till honom också:

    Hej du!
    Dör kommer jag med största sannolikhet att göra förr eller senare, däremot är jag varken fet eller någon hora.

    Tänkte att det kanske kan vara roligt för dig att veta att jag kommer att kontakta IT-ansvariga i Ljungby för att stänga av ditt konto från vilket du skickar ut denna skit. Hjälper inte det är det en ganska smal sak att spåra upp exakt vem du är för vidare åtgärder.

    Skål!

    /Trestor

  • reaper

    Member
    2003-03-04 at 05:49

    Respekt Trestor 😆

  • reaper

    Member
    2003-03-04 at 09:36

    Haha, såna behöver du inte vara det minsta nervös/rädd för.
    Dom tjatar och tjatar, det råder åsiktsfrihet i Sverige så du får tycka vad du vill om vad du vill.

    Det är väl antagligen någon raggare som är sketen och pimplar vodka varje dag och har endast dåliga upplevelser från cannabis. En inorrant bonnläpp.

  • ganjasmurfen

    Member
    2003-03-04 at 09:59

    Jag bodde i Ljungby innan…

    Hans mail kanske Är relaterat till att det är många som har blivit haffade där…

    Därför drar han alla över en kant spelar ingen roll vilket berusningsmedel det är..

    Spekulationer är alltid kul ;)

  • trestor

    Member
    2003-03-04 at 10:10

    Falcon: Att få tag på sådana här triviala saker är inga problem, bara titta i epostets huvud (header), där finns all info om vilket program som används, vilka servrar det skickats genom och vilket ip som är avsändare. Detta går dock att förfalska så man ska inte lita på det FÖR mycket, men nu var detta skickat genom hotmail och de förfalskar inte informationen. I vissa mailprogram får man välja “show source eller nåt liknande”.

    Med ip’t sedan är det bara att göra en dns-förfrågan för att se vilken host det tillhör. Detta visade sig vara ljungby.se som sagt. Efter det är det dock lite svårare, uppgifter om vem som har vilket ip när, har it-avdelningen i kommunen men det får ju inte vem som helst ta del av såklart. Vad man kan göra är dock att anmäla ip till deras abuse-avdelning så stänger de i de flesta fall av användaren eller ger han/hon en varning.

    greenpuff: bara för att han har danieljonsson i emailen betyder inte det att han heter just det…

  • reaper

    Member
    2003-03-05 at 09:04

    Jag vet inte hur det är nuförtiden, men för några år sen (typ 98 och tidigare iaf) så gick det att använda hotmail som en open relay när man mailbombade.. (inte för att jag höll på med såna där barnsligheter på den tiden eller nåt sånt.. 🙄 )
    Skulle alltså inte lita allt för mycket på att mailet verkligen kommer från adressen i headern..

    /Mikael

  • dumle

    Member
    2003-03-05 at 09:37

    Med tanke på innehållet i mailet har jag svårt att tro att han ens vet om att det går att förfalska.
    Det skulle heller inte förvåna mig om han verkligen heter Daniel Jonsson.

  • eek_a_mouse

    Member
    2003-03-05 at 11:27

    Idioten som mailade mig skickade ett nytt mail idag och bad om ursäkt och sa att han skickade mailet fel.
    Att det var till någon annan…

  • reaper

    Member
    2003-03-05 at 12:56

    haha det var säkert menat till dig och alla cannabisbrukare som han vet mailadresser till, men nu blev han rädd när han insåg att man lätt kunde spåra honom :)

  • trestor

    Member
    2003-03-05 at 14:07

    Haha… hoppas han sket ner sig när jag mailade honom och berättade att jag visste var han bodde :D Skiter i att gå vidare med det hela nu.. han verkar fått en näsbränna iaf ;)

  • reaper

    Member
    2003-03-05 at 14:40

    Appropå det här så gjorde jag och några vänner en rätt elak grej för ca 1 år sedan. Det var en kille som muppat sig på liknande sätt så vi tog reda på hans adress, skickade en bit hasch i ett brev och skrev “Familjen Efternamn” på brevet så att hans föräldrar skulle öppna det eftersom han bor/bodde hemma. I brevet låg förutom haschbiten även ett litet brev där det stod typ “Här får du ett litet smakprov på den nya sändningen. Du handlade ju så mycket av den förra. Hoppas det smakar! /G”. Jag har dock ingen aning om hur det gick för honom men jag tror att han fick sig en liten näsbränna han också.

  • reaper

    Member
    2003-03-05 at 15:25

    skurk: Det lät lite elakt tycker jag. :?

  • dumle

    Member
    2003-03-05 at 15:33

    Sven_E elakt?
    Jag skulle bli ganska glad. 😉

Page 1 of 2

Log in to reply.