Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Varför tittar inte mina flickor upp!?

  • mrriqard

    Member
    2011-11-06 at 09:03

    @Club_one wrote:

    @MrRiqard wrote:

    God damn vilken baby, hon får ju knappast plats i min garderob. Haha :-D Men 2 plantor(Northen lights) i en garderob under en LE på 200W.. Vad brukar man kunna få? Ta i beräkning också att det är en färsking med sin första setup. ;-)

    Först måste jag fråga varför du valde coccos före jord? Står i flera odlings guider att vanlig jord är det enklaste att börja med. (tror jag)

    Anledningen till att det blev cocos istället för jord handlar väl mest om lathet. Jag beställde ju saker som näring, jiffy pots, lampor och annat och på den sidan när man gick in på jord/medium så fanns det bara olika cocos blandningar och ingen jord. Därför blev det cocos. (stod ju att det bara var att börja odla i)

    Och din skörd fråga är du inte ensam om. Visst är det jobbigt att inte veta om man får 5g eller 150g? :)
    Men efter att jag kollat runt själv och sett hur andra lyckats första/andra gången med liknande setup så är det mellan 15-35g/planta.

    Ja det vill jag lova att det är. Men menar du på fullaste allvar att det bara kan bli 5g på en planta? Yaks, då känns det ju som en ganska stor risk man tar för lite utdelning :-O Speciellt med tanke på att jag hade husis här för mindre än 2 veckor sen. Som tur var hittade dom inget och jag hade inte fått hem mina beställningar då. Puh! :-) Men alltså man eller jag, vill ju gärna att en skörd ska räcka att röka på dagligen tills nästa skörd. Personligen tycker jag att det blir lite drygt om det blir avbrott på nån månad mellan gångerna.. :-/

    Önskar dig lycka till och att du läser om alla odlings guider du har hittat lite då och då med jämna mellanrum bara så man har det där :)

    Tack så jättemycket! :-) Önskar även mig själv lycka till och även till alla andra hemma odlare. Jag läser som sagt lite odlingsguider men fattar inte alla ord som används eller namn snarare, dessutom så tycker jag att en guide säger så och en annan säger si. Så ju mer jag läser desto fler frågetecken får jag. Känns enklare att fråga om lite grejer då och då. Så vill passa på att tacka alla fina människor som ställer upp och svarar. :-)

  • club_one

    Member
    2011-11-06 at 09:55

    @MrRiqard wrote:

    @Club_one wrote:

    @MrRiqard wrote:

    God damn vilken baby, hon får ju knappast plats i min garderob. Haha :-D Men 2 plantor(Northen lights) i en garderob under en LE på 200W.. Vad brukar man kunna få? Ta i beräkning också att det är en färsking med sin första setup. ;-)

    Först måste jag fråga varför du valde coccos före jord? Står i flera odlings guider att vanlig jord är det enklaste att börja med. (tror jag)

    Anledningen till att det blev cocos istället för jord handlar väl mest om lathet. Jag beställde ju saker som näring, jiffy pots, lampor och annat och på den sidan när man gick in på jord/medium så fanns det bara olika cocos blandningar och ingen jord. Därför blev det cocos. (stod ju att det bara var att börja odla i)

    Och din skörd fråga är du inte ensam om. Visst är det jobbigt att inte veta om man får 5g eller 150g? :)
    Men efter att jag kollat runt själv och sett hur andra lyckats första/andra gången med liknande setup så är det mellan 15-35g/planta.

    Ja det vill jag lova att det är. Men menar du på fullaste allvar att det bara kan bli 5g på en planta? Yaks, då känns det ju som en ganska stor risk man tar för lite utdelning :-O Speciellt med tanke på att jag hade husis här för mindre än 2 veckor sen. Som tur var hittade dom inget och jag hade inte fått hem mina beställningar då. Puh! :-) Men alltså man eller jag, vill ju gärna att en skörd ska räcka att röka på dagligen tills nästa skörd. Personligen tycker jag att det blir lite drygt om det blir avbrott på nån månad mellan gångerna.. :-/

    Önskar dig lycka till och att du läser om alla odlings guider du har hittat lite då och då med jämna mellanrum bara så man har det där :)

    Tack så jättemycket! :-) Önskar även mig själv lycka till och även till alla andra hemma odlare. Jag läser som sagt lite odlingsguider men fattar inte alla ord som används eller namn snarare, dessutom så tycker jag att en guide säger så och en annan säger si. Så ju mer jag läser desto fler frågetecken får jag. Känns enklare att fråga om lite grejer då och då. Så vill passa på att tacka alla fina människor som ställer upp och svarar. :-)

    Googla varje ord som kommer upp som du inte är säker på då. Använder olika guider olika metoder osv så är det helt enkelt en smaksak. Här får du också olika svar. Vissa gillar kanske att toppa sina plantor, andra LST eller att FIM’a. Vissa kör jord, vissa kör coccos. Ena har LE andra har HPS osv, osv, osv… Med andra ord så är det bäst att bara fortsätta knöla in guiderna i huvudet än hur knepigt dom kan vara skrivna.
    Guiderna faller på sin plats i huvudet till slut. Jag har nog läst varje guide runt 5 gånger. Och då menar jag dom mest populära, svenska guiderna och vissa från USA.

  • norrmannen

    Member
    2011-11-06 at 10:39

    Hei!
    Er det biobizz næring du har?
    i sånna fall er inte den så læmplig at anvenda i 100% cocco, 100% cocco odling blir mera som hydro, imo.
    Er lite flera saker som behøvs at tenka på nær du går for 100% cocco, PH,EC etc..
    Vill hellre rekomendera dej at gå for 70%jord og 30% cocco, da får du en mycke luftigare mix och du kan behandla den som jord med biobizz næring.
    Så kjør du på det førsta odlingen medan du leser deg upp på cocco:)

    ska jag kjøra på svorska el holde meg til norsk?

  • mrriqard

    Member
    2011-11-06 at 10:47

    Norrmannen: Tack infon! Blir att köpa hem ECO-jord från Ica så kör jag 70-30. :-) Du kan snake nörsk det är helt okej. haha :-D

  • mrriqard

    Member
    2011-11-06 at 13:29

    En tanke som jag hoppas någon kan svara på: Jag har ju 2st 6 liters krukor. Blir det bra om jag kör 2 frön i varje? Så man kan dryga ut skörden lite eftersom min garderob inte är såå stor. :-)

  • norrmannen

    Member
    2011-11-06 at 14:21

    vil ikke anbefalle 2frø i samme potte, da får du ofte 1 stor som tar all næring og 1 liten som verken får lys el næring.
    vil også anbefalle og potte opp underveis, så lenge du ikke kjører med autos.
    stor krukke til liten plante kan gi deg problemer med vanningsrutine og påfølgende ph problemer.
    går du likevel får den løsningen så lær deg og kjenne vekten av potta med og uten vann.

    lykke til videre!

  • mrriqard

    Member
    2011-11-07 at 13:31

    Det har gått tre dygn nu sedan jag planterade nya frön i jiffy pots. Men ännu har dom inte tittat upp. Förstår ju att det säkert är normalt och att jag ska ge det lite tid. Men jag behöver råd. Grisen var ju här för 2 veckor sen på onsdag och letade igenom min lägenhet. Hittade inget, MEN.. Jag hade ju en inköpslista på alla grejer. Nu har jag fått känslan av att dom spanar på mig. Har sett personer sitta still i sina bilar med perfekt insyn till min lägenhet. Hur ska jag bete mig, ska jag lägga ner ett par månader och vänta och se. Eller ska jag chansa och bara köra på? Hur skulle ni gjort. Det är ju nämligen stor satsning på narkotika i min stad och några vänner sitter redan häktade därav deras första påhälsning hos mig.. -Nojjig Riqard

  • windowlicker

    Member
    2011-11-07 at 13:40

    @MrRiqard wrote:

    Det har gått tre dygn nu sedan jag planterade nya frön i jiffy pots. Men ännu har dom inte tittat upp. Förstår ju att det säkert är normalt och att jag ska ge det lite tid. Men jag behöver råd. Grisen var ju här för 2 veckor sen på onsdag och letade igenom min lägenhet. Hittade inget, MEN.. Jag hade ju en inköpslista på alla grejer. Nu har jag fått känslan av att dom spanar på mig. Har sett personer sitta still i sina bilar med perfekt insyn till min lägenhet. Hur ska jag bete mig, ska jag lägga ner ett par månader och vänta och se. Eller ska jag chansa och bara köra på? Hur skulle ni gjort. Det är ju nämligen stor satsning på narkotika i min stad och några vänner sitter redan häktade därav deras första påhälsning hos mig.. -Nojjig Riqard

    Ligg lågt ett tag! Det kan ju vara som du nojjar upp dig, men är även stor risk att dom har span på dig.
    Bara lev som vanligt, ta det lugnt med rökande, och odlande ett tag, låt dina nerver lugna ner sig lite medans du är clean så att säga. Sedan kan du ju kolla om det fortfarande känns som du har span.

    Om du verkligen vill odla vidare gör det diskret! Din odling får inte synas in från fönster, varken odlingsplats eller andra saker som kan förknippas med odling. Se även till så att inte allt för mycket folk är hos dig, en fest är ju okej. men att det kommer massa rökpolare, snuten ser det som försäljning om rökpolarna är kända sen innan.

    Hoppas allt går bra :)

    PEACE

  • mrriqard

    Member
    2011-11-07 at 19:26

    Yes! Äntligen så börjar den ena potten titta upp! Känns så skönt! Bara min snutnojja kan ge sig. Jag är helt övertygad att polisen håller ett öga, men jag tänker som så, varför ska dom ge sig på mig. Jag håller mig på min kant, säljer inget, jobbar och betalar skatt. Undrar bara när den andra potten ska kika fram. :-) tack för svaret windowlicker. Uppskattas! Jag tror jag kör på, som sagt jag vet att dom tittar men jag har persiennerna för och dom har ingen giltig grund att titta in på.

  • rosvo

    Member
    2011-11-07 at 20:40

    Alla här tänker nog på snuten ska du veta! Så länge man håller sig cool i samhället så är det lungt. Inte ute och flänger på krogen och blir packad som ett as och får följa med snuten till station.. Utan bara hålla låg profil så länge man odlar , så gör jag.. spelar mindre volym på helgerna med musiken osv. ja du förstår..

    Ta det lungt så ska det gå bra! :)

    Mvh

  • mrriqard

    Member
    2011-11-08 at 00:31

    Men vad tror ni om mig egentligen?!? Jag springer inte på krogen, fan jag är snart 30år, har fått nog av det.. Jag håller mig fett lugn, men är man känd så är man. Blir ännu tydligare i en småstad som den jag bor i. Jag jobbar på dagarna, kommer hem och sköter min hund, lägenhet m.m. Är ändå orolig, gillar inte när grisen står utanför! Vi får se vad som händer med det. Hur som helst, nu har båda mina babys tittat fram, tror ni det funkar med fyra krukor i en garderob med en 200W lampa?

  • rosvo

    Member
    2011-11-08 at 00:38

    @MrRiqard wrote:

    Men vad tror ni om mig egentligen?!? Jag springer inte på krogen, fan jag är snart 30år, har fått nog av det.. Jag håller mig fett lugn, men är man känd så är man.

    Hehe tjena kompis ;)

    Mvh

  • ghosta

    Member
    2011-11-09 at 01:56

    Första odlingen och nojja tror jag går hand i hand.
    Ska själv dra igång min första odling och brukar i normala fall ha nervena i schack när man e ute på rövarstråk, Men nu känns det som om jag e den ända kriminella snubben i hela min hemstad och hela svea rikes poliskår håller ett öga på mig.

    En bra ide kan ju vara att ta reg nr på bilarna du tror e span och kolla upp dom.

  • mrriqard

    Member
    2011-11-14 at 14:31

    Ghosta – haha, du har så rätt så. Jag känner igen mig helt i de du skriver. Min nojja har lagt sig lite grann nu faktiskt, ganska skönt. Sen tänker jag som så att, kommer dom hit och hittar på det så är det väl så, inte mycket att göra åt saken.. Den dagen den sorgen liksom. :-D Tack för svar, uppskattas!

  • ghosta

    Member
    2011-11-16 at 13:56

    Förstår din frustration ang fröna satte 5 st white widow och 10 st G13 haze i sticklingskuber i helgen och ingen har kollat upp än.
    Hur går det för dina små rackare?

    MVH-Ghosta

Page 2 of 3

Log in to reply.