• Valet September 2006

    Posted by reaper on 2006-03-31 at 17:51

    Hallå!
    Är det någon som har seriös koll på vilket av de större partierna som är mest cannabis-liberala, och i vilken utsträckning deras liberalitet yttrar sig.
    Jag misstänker att alla partierna avskyr “dödsknark”.
    Finns det i så fall några mindre partier som har vettigare syn på narkotikapolitiken? I så fall vilka? Jag vägrar nämligen att lägga min röst på osympatiska, kontrollerande människor!

    Fred till er alla

    replied 17 years, 9 months ago 13 Members · 42 Replies
  • 42 Replies
  • fr

    Member
    2006-04-01 at 09:06
  • imagine

    Member
    2006-04-01 at 12:41

    Jag tror att man får titta på hur de olika partierna i Europa ställer sig.
    Vilka står var i t.ex Danmark och Holland eller nu i Tjeckien ?
    Är det högern, vänstern eller de gröna ?

  • reaper

    Member
    2006-04-01 at 12:48

    @Hubbe wrote:

    http://www.liberalapartiet.se

    Liberala partiet är dock inget enfrågeparti. Dom vill t.ex legalisera skjutvapen (vilket jag är emot).

  • reaper

    Member
    2006-04-02 at 12:58

    Rent spontant känns det ju som att det skulle vara högern och möjligen även de gröna som står för en eventuell minimal drogliberalism.
    Nä, nästa stora swecan-projekt får helt enkelt bli att starta ett parti!

    Peace

  • imagine

    Member
    2006-04-06 at 04:48

    Jag tror att behövs olika forum för politik på Swecan…
    Då jag röstar vänsterut så har jag ganska lite med högerfolk att diskutera om. Vi har en gemensam ståndpunkt i den här frågan, men annars inte mycket mer.

    Så länge som politik på Swecan endast diskuteras i allmänna termer så kommer makten att skita i oss … men om vi organiserar oss i vanlig mening så blir vi farliga.

    /L

  • friggs

    Member
    2006-04-06 at 19:56

    @Imagine wrote:

    Jag tror att man får titta på hur de olika partierna i Europa ställer sig.
    Vilka står var i t.ex Danmark och Holland eller nu i Tjeckien ?
    Är det högern, vänstern eller de gröna ?

    I EU-parlamentet så är De Gröna de som är mest cannabispositiva. Det är bara det svenska miljöpartiet står ut och går mot strömmen och från början inte ens ville tillåta industrihampa. Det har iofs sin orsak då MaLou Lindholm, aktiv hassela-tant, var europaparlamentsledamot för Miljöpartiet. Under sin tid i parlamentet så lyckades hon bland annat att få den brittiske biträdande narkotikageneralen Mike Trace sparkad från sin FN-tjänst med hjälp av Hasselas nätverk. Mike Trace ifrågasätter nämligen den restriktiva narkotikapolitiken och är positiv till harmreduktion vilket ju gör honom till djävulen själv i Hassela-sektens ögon. MaLou Lindholm är inte längre europaparlamentsledamot för Miljöpartiet och kanske kan de andra gröna partierna inom EU i framtiden få de svenska att tänka om?

  • hankrearden

    Member
    2006-04-06 at 19:59

    @Imagine wrote:

    Jag tror att behövs olika forum för politik på Swecan…
    Då jag röstar vänsterut så har jag ganska lite med högerfolk att diskutera om. Vi har en gemensam ståndpunkt i den här frågan, men annars inte mycket mer.
    /L

    Har aldrig riktigt förstått varför man ställer sig på den liberala sidan i denna fråga, men i övrigt ställer sig till vänster. Det är helt enkelt svårt att fatta hur en person kan ställa sig på den individuella friheten och den personliga valet i en fråga, men i övrigt vara för diktatur eller överhetsstyrning.

    Dessutom måste man också förstå att det aldrig någonsing kommer bli fritt med “knark” i ett vänsterstyrt samhälle. Så har aldrig skett och så kommer aldrig ske.

  • imagine

    Member
    2006-04-07 at 13:56

    Hej “HankRearden” .

    Du beskriver tydligt vad jag menar…
    Vi har tyudigen en gemensam ståndpunkt, i övrigt gillar jag Beatles och du gillar USA:s president.

  • hankrearden

    Member
    2006-04-07 at 16:24

    @Imagine wrote:

    Hej “HankRearden” .

    Du beskriver tydligt vad jag menar…
    Vi har tyudigen en gemensam ståndpunkt, i övrigt gillar jag Beatles och du gillar USA:s president.

    Jag gillar Beatles samt ogillar moralisten och vänstermänniskan George Bush. Sålunda fler saker vi har gemensamt.

  • gr0g

    Member
    2006-04-07 at 20:26

    vänstermänniskan George Bush.

    :?:

  • hankrearden

    Member
    2006-04-07 at 20:36

    @gr0g wrote:

    vänstermänniskan George Bush.

    :?:

    En person som är för högskattesamhället, moraliserar över människors livsval och förbjuder folk att leva som de själva vill är min motståndare och sålunda vänster.

  • reaper

    Member
    2006-04-07 at 21:46

    George Bush e ju f*n inte “vänster” han e nykonservativ o zionist vänlig, höger av högsta rang altså. För att inte nämna vilket jä*la “¤!!%¤ han e.

  • fr

    Member
    2006-04-07 at 22:11

    @Yonny wrote:

    @Hubbe wrote:

    http://www.liberalapartiet.se

    Liberala partiet är dock inget enfrågeparti. Dom vill t.ex legalisera skjutvapen (vilket jag är emot).

    Det är jag också emot… men de är dessvärre så vitt jag vet det enda partiet som vill legalisera.

  • hankrearden

    Member
    2006-04-08 at 08:21

    @X42X wrote:

    George Bush e ju f*n inte “vänster” han e nykonservativ o zionist vänlig, höger av högsta rang altså. För att inte nämna vilket jä*la “¤!!%¤ han e.

    Om man nu väljer att använda sig av höger-vänster-skalan som jag personligen anser är rätt korkad och meningslös, så hamnar karln till höger i jämförelse med socialdemokrater och kommunister. Jämför man istället med liberaler och anarkokapitalister blir han vänster.

    Konservatismen är ganska så höger i ekonomiska frågor, men djupt moraliserade och har en stark tendens att lägga sig i människors livsval och kan därmed sägas vara vänster i såna frågor. Konservativa vill också ha kvar välfärdsstaten, det vill inte vi som verkligen står till höger.

    @Hubbe wrote:

    Det är jag också emot… men de är dessvärre så vitt jag vet det enda partiet som vill legalisera.

    Den som vill diskutera det partiet och dess ståndpunkter kan göra det på http://www.liberaldebatt.com

    Partiet är dock ett liberalt sådant och därmed för den personliga friheten i så väl ekonomiska som sociala frågor. Att en person ska ha rätten att göra vad denne vill med sin egen kropp är en självklarhet för alla frihetsälskare.

  • gr0g

    Member
    2006-04-08 at 10:10

    @HankRearden wrote:

    En person som är för högskattesamhället, moraliserar över människors livsval och förbjuder folk att leva som de själva vill är min motståndare och sålunda vänster.

    Jag skulle hellre kalla dessa människor för politiker. Det finns t ex
    inget parti i riksdagen som inte moraliserar. Den kristna högern (kd)
    är nog antagligen värst.

    Skjutvapen är för övrigt redan lagliga, om du har licens.

Page 1 of 3

Log in to reply.