Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Utomhusolding 2013 – Vad ska ni odla?

  • casthiel

    Member
    2013-03-27 at 12:52

    När frostrisken är över, någon gång i maj iaf.

  • theman

    Member
    2013-03-27 at 17:48

    tjena alla :)

    jag tänkte sätt ett gäng me auto ak47 men hittar fan inte dom någon stanns??? så blir nog någon annan auto.. och såklart ett gäng av Tanskas bönor.

    har någon något tipps på en billig och bra seedshop, har kollat lite på pick-and-mix men tycker dom verkar dyra? :thinking:

    föresten tycker det är kul med lite fart på forumet igen :)

  • casthiel

    Member
    2013-03-27 at 18:15

    Auto Viking AK47 från Norden seeds har du på Sensimilla för 190kr. Den sorten jag kör just nu ;)

    De har överlag de bästa priserna i Sverige tycker jag iaf.

  • dumdum

    Member
    2013-03-29 at 06:21

    har lite olika att testa utomhus i år, förhoppningsvis ger det bra avkastning!

    Strain lista –
    Purple thy x Purple Thy
    IBL Amnesia x NDB¨
    Rocket chunk x Purple Thy
    Mossys jem f3
    Instant coffee
    wpxbxo
    auto viking ak47
    auto blueberry
    Double Afghan Slam
    Djursland Sativa

    kommer säkert dyka upp en hel del fler strains på denna listan, men en bra början !

  • casthiel

    Member
    2013-03-31 at 18:29

    Fick en fundering angående vilken näring jag skall investera i då jag läste i en tråd på Flashback att Humboldts näring skulle vara toppen bra för damerna.

    Innan hade jag tänkt mig Biobizz näring men är det någon som kör med Humboldt och har kört med Biobizz förut som kan säga om Humboldt är en bättre investering.

    Kul att se planer för större odlingar också :P

  • hologram

    Member
    2013-03-31 at 20:59

    Skall slänga upp x15 Royal Dane x Typhoon, x5 Blue Mystic, och x5 Jock Horror. Dessa kommer planteras i 15L krukor med Hasselfors P-jord hyfsat nära havet i växtzon 2. Eftersom detta är min första odling någonsin så vet jag inte riktigt hur väl dem kommer växa, men förväntar mig ändå en hyfsad skörd då Royal Dane tydligen ska vara rätt tuff, och kunna hantera skandinaviskt klimat. Så hur tror ni denna skörden kommer bli vikt-/kvalitétsmässigt?

    Mvh. Hologram

  • theman

    Member
    2013-04-01 at 10:19

    @Casthiel wrote:

    Auto Viking AK47 från Norden seeds har du på Sensimilla för 190kr. Den sorten jag kör just nu ;)

    De har överlag de bästa priserna i Sverige tycker jag iaf.

    tack för tippset bler någ något där ifrån :)

  • ru420

    Member
    2013-04-02 at 14:27

    Jag tänkte ursprungligen sätta ut ak47 men blev att prova guerillas gusto ist :) satte dom i jorden idag 2/4 och ska planteras ut så fort det blir varmt i marken, bor i zon 3


    vegg i chassi

  • casthiel

    Member
    2013-04-02 at 21:39

    Editerad

  • cannabanana

    Member
    2013-04-05 at 12:24

    Första utomhusodlingen för mig. Kommer köra på 100 AF frön I Norra Sverige.
    Är inte riktigt hundra på vilken Strain ännu. Jag vill maximera yield, några förslag?

    Vad det gäller näring så kommer jag att köra med “Advanced Nutrients Heavy Harvest”, den finns inte tillgänglig I europa så om det är någon som är intresserad av denna så måste den beställas från en amerikansk återförsäljare. Den har fått mycket bra reviews.

    Lite info om AD Heavy Harvesy – http://www.advancednutrients.com/hydroponics/products/heavy_harvest/heavy_harvest_product_information.php

    (För er som är skeptisk, Jag kommer att lägga upp resultaten på AD Heavy Harvest I efterhand)

    Alla plantor kommer att veggas inomhus under kombination av 400W MH och 250W HPS lampor innan de blir förflyttade.

    Lycka till alla! :)

  • panzarankaaan

    Member
    2013-04-07 at 09:09

    Är de okey att använda en 25wattare för att låta fröt sticka upp??

  • ryder

    Member
    2013-04-07 at 13:09

    Det är inte ok. Du kan få ditt konto spärrat!

  • casthiel

    Member
    2013-04-21 at 12:37

    Får påökning till utomhusodlingen i veckan, 5st Bubblelicious X Onyx och 5st Danes White Pineapple Express, båda är regular Auto frön.

    Ska börja med ett utav varje så får man hoppas att det sticker upp 2 st damer ;)

    För övrigt blev det för varmt för 2st utav mina små Auto Viking AK47 så nu är det bara 3st lyckliga damer kvar, dom växer på rätt bra faktiskt.

  • onestreet

    Member
    2013-05-17 at 18:47

    ska man köra från tanskas typshoon sorter? eller ska man lägga massa mer cash på femmade auto strains? kan tänka mig man inte får ut så mkt på auto mot typhoonen ???

  • pontus

    Member
    2013-06-11 at 18:34

    @OneStreet wrote:

    ska man köra från tanskas typshoon sorter? eller ska man lägga massa mer cash på femmade auto strains? kan tänka mig man inte får ut så mkt på auto mot typhoonen ???

    Typhoon är riktigt trevlig enligt mig, riktigt supertålig och klarar sig blommande igenom en riktigt regning skitsommar med hyfsad skörd. En fin sommar kan den ge massor!

    Tycker den är rätt potent också, blir riktigt klibbiga och fulla med kristaller, i alla fall jämfört med vad jag förväntat mig.

Page 3 of 4

Log in to reply.