Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Utomhusolding 2013 – Vad ska ni odla?

  • Utomhusolding 2013 – Vad ska ni odla?

    Posted by Anonymous on 2013-03-16 at 15:32

    Nu börjar våren närma sig och det är dags att börja planera och förbereda inför årets utomhusodling! :D

    I den här tråden kan vi diskutera våra kommande odlingar i allmänhet och dela med oss av tips och råd till varandra.

    Vad tänker ni odla för strains? Vilken jord? Klimatzon?

    Själv har jag en del Thypoon frön som ska väckas till liv efter över 1 års väntan och det blir i Zon 4. Förra året blev det bara ett måttligt resultat på grund av slarveri med jord och en dålig plats så det här året ska det göras riktigt.
    Om ni har några tips på bra jordblandningar till Thypoon så hojta till!

    Edit:Postade i fel forumdel, mod får helst flytta den här till utomhusodlings delen. Tack.
    [Mja..tycker den passar ganska bra här. Universitetet är mest till för diskussion om fakta/kunskap kring olika ämnen. /Mod]

    replied 10 years, 10 months ago 14 Members · 46 Replies
  • 46 Replies
  • lesseboo

    Member
    2013-03-16 at 17:17

    I år ska det testas New Zealand style,grävde ner en hel del kött som varvades med kompost,samt jord.Nu har blandningen fått gotta till sig under vintern,och när vädret tillåter blir det några feminiserade GHS AutoBigBang där.Resten danska semi auton,Nepal,Purple typhoon osv..

  • panzarankaaan

    Member
    2013-03-16 at 19:35

    1maj är väl ett bra datum att sätta tjejerna?
    Tänkte sätta ner jack herer

  • ryder

    Member
    2013-03-17 at 00:28

    I år kommer det smälla! Efter flera säsonger kommer det det bli episkt.

    Inte för att det har gått dåligt innan precis . 2011 fick jag ut ungefär 100g torkad vikt per planta (drygt 2m i höjd med topkolor som 1,5l pet), men dom har alltid visat näringsbrist. Så i år skall dom bli så mätta att en belgian blue skulle känna sig liten i jämförelse..
    Det var iofs Typhoon växer ohämmat här uppe. I år blir det andra mer indica baserade sorter.

    Setup:Zon 1, 90% Kogödsel, 9% Blomjord och en del Benmjöl placerat i 100% sol (viktigt!)

  • casthiel

    Member
    2013-03-20 at 15:40

    Tänkte prova Auto Viking AK47 ifrån Norden Seeds denna säsongen efter mitt totala misslyckande med icke autos förförra året.

    Tänkte börja med att vegga dem inomhus under 36w spiral lampor från Kjell&company för att sedan plantera om dem till större krukor som skall stå utomhus.

    Jordblandningen kommer att bestå av planteringsjord, perlit och blåkorn så som jag har tänkt nu. Kom gärna med tips på bättre blandningar ni som har lite mer erfarenhet.

  • pontus

    Member
    2013-03-24 at 19:37

    Garanterat Typhoon! Gillar den starkt. Förra sommaren fick jag hyfsad skörd, trots skuggig plats och regn hela jäkla sommaren. Är nöjd med potensen, men vore kul att korsa den med något annat lämpligt.. Är bara rädd att förstöra de slitstarka generna, finns nog ingen annan som fixar den nordiska sommarens alla vädertyper som typhoon!

  • casthiel

    Member
    2013-03-25 at 21:45

    Här kommer en bild på min “fina” tattar setup för vegg innan utsättning.

  • weedlover

    Member
    2013-03-26 at 08:28

    Har tänkt sätta Northern lights utomhus, blir feminiserade.

  • panzarankaaan

    Member
    2013-03-26 at 14:10

    Tjabba!

    Ey castheil på din bild, uhm har du 2st bara?? Använder du dig av lampa Och fläkt bara i garderoben och håller temepraturen på cs 24-28 grader?
    Och dina krukor va äre för liter mått på dom? ser ut som 15 liters? tänkte vegga med 10 liters jag typ 5st.. i samma utrymme som du ungefär

    MVH

  • panzarankaaan

    Member
    2013-03-26 at 14:12

    Tjabba!

    Ey castheil på din bild, uhm har du 2st bara?? Använder du dig av lampa Och fläkt bara i garderoben och håller temepraturen på cs 24-28 grader?
    Och dina krukor va äre för liter mått på dom? ser ut som 15 liters? tänkte vegga med 10 liters jag typ 5st.. i samma utrymme som du ungefär

    MVH

  • casthiel

    Member
    2013-03-26 at 14:49

    @PaNzarankaaaN wrote:

    Tjabba!

    Ey castheil på din bild, uhm har du 2st bara?? Använder du dig av lampa Och fläkt bara i garderoben och håller temepraturen på cs 24-28 grader?
    Och dina krukor va äre för liter mått på dom? ser ut som 15 liters? tänkte vegga med 10 liters jag typ 5st.. i samma utrymme som du ungefär

    MVH

    Tjenare, nee jag har 3 st till i småkrukor nu :) Och de andra krukorna är väl max 5 liters. Ska plantera mina i trädgården sen, inhägnat så ingen insyn från grannar och diverse ;)

    Ja graderna försöker jag hålla inom 26-28 men för tillfället så är det 30 grader. Läste någonstans att det var max.

    Hoppas att inte det blir för varmt för damerna.

  • panzarankaaan

    Member
    2013-03-26 at 15:33

    Allright :) tänker köra med en 250w MH, men har en liten sånhär growbox först för fröna liksom så när dom växt klart så flyttar jag dom till jag tror jag kör på 7l under vegg men ahh kör nog på kring 28-30 isåfall (Y)

  • casthiel

    Member
    2013-03-26 at 15:58

    Ska nog köra en runda med Mikromachine Auto från Kannabia efter.

    Den ska tydligen yiealda 180-240gr per planta utomhus under optimala förhållanden ;) Då har man lite att rulla iaf :) Då kanske det blir en 150w MH lampa för vegg istället eller 200w LE.

  • panzarankaaan

    Member
    2013-03-27 at 07:17

    250w kan det bli för varmt??

  • casthiel

    Member
    2013-03-27 at 07:56

    Om du ska köra i lika litet utrymme som jag så blir det garanterat för varmt med 250w utan extra fläktar, 150w är nog mer lagom i så fall.

    Annars får du trycka in lite mer fläktar så löser det sig nog.

  • kaptain

    Member
    2013-03-27 at 08:37

    Hej, jag är nybörjare på det här. 8) Tänkte prova att se om det går att få något resultat på dessa:
    Higway Delight, Purple Power, Afghan Outdoor och Passion 1.
    Funkar det i mellansverige, omkring 60:onde graden? Eller har jag helt gjort bort mig med detta första försök till utomhusodling? 😳
    Hinner de blomma?

    Drar upp dem inne med en växtledlampa ca: 4-6 veckor innan utsättning. (Har testat ett par, och det ser bra ut. Är runt 25 cm och välmående efter ganska precis en månad.)
    Beräknar att jag kan sätta dem i marken i mitten av maj, förhoppningsvis…

Page 1 of 4

Log in to reply.