Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Utomhusodling 2011!!

  • Utomhusodling 2011!!

    Posted by cube on 2011-02-06 at 03:48

    Jag har planer för en utomhusodling som jag vill starta 1 Maj
    Jag hade tänkt plantera 6-8 Plantor ute på en Ö runt Stockholms Skärgård
    Solen lyser där nästan hela tiden.

    Hittils har jag läst lite guider och har förstått det mesta tror jag, Men behöver självklart mer hjälp skriver steg för steg vad jag tror jag ska göra lägg gärna till vad jag gör fel/ska göra.

    1. Jag ska ta och fukta ett papper o lägga fröna på och lägga en talrik över tills jag ser att fröna har knäckts.
    2. Då ska jag plantera dom i torvbriketter och låta dom växa till sig mellan 40-50 Cm Höga.
    3. Sen ska jag åka ut till min öde ö och gröva några hål ha i blomjord sen stoppa ner torvbriketter men fröna i jorden.

    Såpass mkt vet jag hittils !

    Någon som kan hjälpa mig med att hitta autoblommande frön som passar till denna odling har kollat men inte hittat något dunder helst ska dom vara klara inom 10 Veckor

    Tack i förhand !

    replied 13 years, 2 months ago 9 Members · 12 Replies
  • 12 Replies
  • Anonymous

    Guest
    2011-02-06 at 04:05

    Sweet – Big Devil Automatic

    THC: 18% / CBD: 1.2% / CBN: 0.3%
    Flowering indoor: 6 weeks
    Yield indoor: 400-550 gr/m2
    Harvest outdoor: 9 weeks after germination
    Yield outdoor: 40-100 gr/plant
    Height: Up to 1.5 meters, very large autoflowering plants!

    http://www.pickandmixseeds.co.uk/products/sweet-big-devil-automatic

    http://www.youtube.com/watch?v=J2nAnEQW_M0&feature=related

  • cthullu

    Member
    2011-02-06 at 11:47

    Att dra upp 40-50 cm plantor i små torvbricketter kan du direkt glömma.
    Torvbriketter används i regel till sådd och sedan stoppar man dem i kruka efter ca en vecka.

    Förstår inte heller varför alla nybörjare ska hålla på att krånga med pappersmetoden, den borde fan tas bort ur nybörjarguiderna. Enda fördelen med den är om man vill spara antalet såkrukor när man har massa frön av riktigt dålig kvalitet där många inte gror.

    Sätt ner fröna i små krukor direkt så slipper du flera onödiga steg.

    Du behöver inte förodla dem så stora heller.

  • katten

    Member
    2011-02-06 at 15:44

    @Vesslan wrote:

    Sweet – Big Devil Automatic

    http://www.pickandmixseeds.co.uk/products/sweet-big-devil-automatic

    FYFAN vad dyrt?! Måste vara det högsta fröpriset jag sett nånsin.

  • cube

    Member
    2011-02-06 at 16:40

    Tack för hjälpen !
    Kom gärna med fler tips !

  • smogmeister

    Member
    2011-02-06 at 16:46

    Ja pickandmixseeds är inte billiga. Själv köpte jag mina två lowryder feminized frön därifrån och det blev runt 30€ med frakt. Tog länge för dem att skicka också.

    Själv tänkte jag odla Easy Ryder och automatic Hindu Kush i sommar. Båda är autoflowering och snabba.

  • mojah

    Member
    2011-02-06 at 17:40

    Hemsidan i min signatur är svensk, så du slipper tullen och det går fort att skicka också! :) Har för mig att om man handlar för 500 :- får man även med 5 femmade frön av XXX Black Domina :) Det fick iaf jag när jag handlade av dom, bra service också… :)

  • Anonymous

    Guest
    2011-02-07 at 01:58

    @Katten wrote:

    FYFAN vad dyrt?! Måste vara det högsta fröpriset jag sett nånsin.

    Vill man ha kvalite på sina grejor och tar odlandet seriöst så får det kosta vad det kostar.

  • katten

    Member
    2011-02-07 at 02:17

    Seriöst, ska man dra upp 10-20 plantor så kostar bara fröna över tusen spänn. Rövarpriser är inte samma sak som kvalitet.

    Men fan, har man pengar så..

  • Anonymous

    Guest
    2011-02-07 at 07:35

    @Cube wrote:

    Jag har planer för en utomhusodling som jag vill starta 1 Maj
    Jag hade tänkt plantera 6-8 Plantor ute på en Ö runt Stockholms Skärgård
    Solen lyser där nästan hela tiden.

    Hittils har jag läst lite guider och har förstått det mesta tror jag, Men behöver självklart mer hjälp skriver steg för steg vad jag tror jag ska göra lägg gärna till vad jag gör fel/ska göra.

    1. Jag ska ta och fukta ett papper o lägga fröna på och lägga en talrik över tills jag ser att fröna har knäckts.
    2. Då ska jag plantera dom i torvbriketter och låta dom växa till sig mellan 40-50 Cm Höga.
    3. Sen ska jag åka ut till min öde ö och gröva några hål ha i blomjord sen stoppa ner torvbriketter men fröna i jorden.

    Såpass mkt vet jag hittils !

    Någon som kan hjälpa mig med att hitta autoblommande frön som passar till denna odling har kollat men inte hittat något dunder helst ska dom vara klara inom 10 Veckor

    Tack i förhand !

    jag vet inte om den där pappers metoden är så bra jag stoppar alltid mina fröer direckt i jiffy/torvbriketter 2. du kan inte ha dom i jiffy tills dom är 40cm-50cm jag brukar plantera om mina när jag ser att rötterna är på väg ut ur jiffyn då brukar plantan vara runt 5-10cam sen fråga 3 kan jag inte svaret men är det vid havet din ö ligger så ska man nog ha i tanken att havet är salt vatten och påvärkar säkerligen växtriket runt om kring doc är deta bara en tanke inget jag vet eller har på papper eller några studier om men lycka till och hoppas allt går bra mvh Emma :)

  • lord_irie

    Member
    2011-02-19 at 20:24

    Håller med Mojah, handlade precis från sensimilla.se, jätte bra service, tog 3 dagar, diskret brev, fick allt detta:

    sativa mix feminised 5st (greenhouseseeds)
    Lowryder feminised 5st
    XXX Black domina feminised 5st

    för 620 kr (inkl frakt och postförskottsavgift.)

  • ssdd

    Member
    2011-02-23 at 18:11

    Blir min första utomhus denna sommaren och har koll på allt men kan inte bestämma mig vilka frön jag ska beställa!

    så skulle verkligen uppskatta om någon hjälpte mig!

    är ute efter en Auto Feminized som ska odlas i zon 1

    av olika anledningar så skulle en svensk sida underlätta och har kollat på både
    sensimilla och ickysticky

    har kollat mycket på Grass-o-matics auto ak

    (http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=30096)

    även
    Auto Maxi GoM – Feminized

    (http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=30097)

    någon med erfarwnhet av dessa? rus mäng eller ja all information är av intresse : )

    har även kikat lite på frön från seedsman kanske någon som testat dessa?
    (deras auto-femmale )

    detta är även mitt första inlägg på swecan :D

  • elakaarne

    Member
    2011-02-23 at 21:02

    Ssdd: du kan lika väl köpa regular av någon här på swecan.
    Dieselryder är en bra strain. Om du måste ha femmade så har nordenseeds här på swecan en strain som heter Lowryder x.
    Som är en lowryder korsad med white darhf.
    Läs mer i köp och sälj.

Log in to reply.