Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Utomhus odling 2009-04-05

  • Utomhus odling 2009-04-05

    Posted by cancerdancer on 2009-04-05 at 16:38

    Idag har jag varit i skogen och planterat mina första växter för denna säsongen.
    Lite tidigt men man ska ju börja i tid så får man se om de blir nått.
    Natt tempen kan ju ta knäcken på dom små liven om oturen är framme.

    Strain: G13/Hash Plant x White Widow sticklingar

    Man kan ju alltid hoppas att dom växer till sig och blir stora, så inte djuren i skogen äter upp dom.
    2009-04-05

    replied 14 years, 11 months ago 9 Members · 24 Replies
  • 24 Replies
  • knugen

    Member
    2009-04-05 at 16:58

    Oj! Jag visste inte att man kunde plantera ut plantorna så tidigt, det lär ju bli en hel del frostnätter, och har för mig att plantorna ska vara lite robustare innan man sätter ut dem.

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 17:56

    Vilken växtzon odlar du i? Hoppas att det milda vädret håller i sig!
    Ser bra ut.

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 18:02

    Oavsett om det är zon1 så finns det väl en ganska stor risk för frostnätter? Om ni skall plantera ut redan så får ni nog se till att täcka plantorna åtminstone en bit in i april.

    Där jag bor har knappt tjälen gått ur marken och SMHI visar två frostnätter bara den här veckan :(

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 19:23

    hoppas värkligen att du har väder gudarna med dig mannen!!!
    jag håller tummarna :?

    -men dom ser riktigt fina ut.
    lycka till
    mvh

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 20:35

    Hoppas det inte blir för kallt, men kul att du fått ut dem. Hoppas de klarar sig.

  • freezy

    Member
    2009-04-05 at 20:53

    finfint! hoppas dom klarar kylan som sakt. funderar på att på börja utomhus odlingen jag med nu:)

  • Teslakid

    Member
    2009-04-05 at 21:13

    fin fint! får hoppas de håller sig milt nu..

    jag bor i zon 1 å tänker sätta ut några nu i veckan också :) har dock inte försått minna så får hoppas de räcker med att sätta en avsågad pet-flaska över fröt..

  • koi

    Member
    2009-04-07 at 06:19

    Grymt!
    Detta ska bli enormt spännande. Jag undrar verkligen om de kommer hinna att blomma klart.

  • cancerdancer

    Member
    2009-04-09 at 16:16

    idag var jag och kollade till mina små liv för att se om dom har klarat sig även om de varit kallt på natten. ingen minus grad men nära noll 2 gånger. Hade inte väntat mig nått speciellt av dom men så här såg dom ut idag.

    Finns fortfarande hopp med lite tur


    Avbryten och svårt sargad

    Inte så mycket att göra åt saken bara ut och plantera nya men jag ska nog vänta till 1 MAJ i allafall så inte alla jag kommer sätta kommer att dö.
    Jag ska förgro lite Dieselryder hemma först + att jag sitter och väntar ivrigt på mina Thypoon frön som kommer kanske nästa vecka om jag har tur.

  • reaper

    Member
    2009-04-09 at 18:07

    det suger ju.
    den ena såg lite trött ut.. RIP

    hoppas det fungerar bättre nästa gång :)
    mvh

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-04-09 at 22:28

    Synd men du visste det själv men hoppades på det bästa vänta till första veckan i Maj som du skrev…
    Lycka till med andra plants!

  • reaper

    Member
    2009-04-10 at 09:44

    tråkigt men kanske lite väntat med nederlag, props för att du prövar gränserna och lycka till med nya plantor :)

  • reaper

    Member
    2009-04-10 at 10:47

    @CancerDancer wrote:

    idag var jag och kollade till mina små liv för att se om dom har klarat sig även om de varit kallt på natten. ingen minus grad men nära noll 2 gånger. Hade inte väntat mig nått speciellt av dom men så här såg dom ut idag….

    Vet inte om du ska vara allt för ledsen ändå. OK att den andra såg lite körd ut men den första kan ju ta sig.
    Är de från samma moder?
    Om den första tar sig så vet du ju iaf att du har en strain som klarar ganska elaka temps.

    keep it up.

  • cancerdancer

    Member
    2009-04-13 at 09:11

    Måste bara få berätta en ganska lustig sak som hände mig idag när jag var ute på mitt ställe.
    När jag kom fram till platsen så satt det 2 pensionärer där och myste med kaffe och smörgåsar.
    Inget speciellt med det tänkte jag så det är bara att hålla masken och vandra runt lite på stället och se på allt annat som växer och blommar där nu.(Det är en gammal torpgrund från 1800 talet djupt inne i skogen med diverse växter som är kvar sen dess)
    Iallafall när jag hade gått runt där en liten stund så ville den gamla farbrorn visa mig nått intressant han hade hittat en bit därifrån.
    Ivrigt följde jag med och misstänkte att det var mina plantor han hittat och tro själva fan att det var dom han sett men låtit vara kvar, och frågade mig om jag har sett CANNABIS nån gång.
    Nej! svarade jag samtidigt som jag frågar hur han vet att det är det.
    Då rycker han upp dom båda och säger DET SER MAN PÅ BLADEN.
    Ok! svarar jag helt oförstående och låtsas som inget.
    Då säger han att han brukar vara här uppe ofta på sommaren med sin fru och fika P.G.A att hans far hade ägt platsen.
    Sen började han berätta för mig om stället och vi satt 1 timme minst och diskutera om att det var synd att allt gammalt försvinner.
    Han frågade vad jag arbetade med och jag sa att jag jobbar med skogsarbete själv, då frågar han mig om jag kände vissa personer som jobbar med skogsarbete och till min förvåning visar det att jag har ofta jobbar med hans måg men ville inte säga det till honom.
    Nu är det bara och hitta bättre platser istället. så ingen gammal nucka hittar dom igen.
    Slutet gott allting gott. :) :D 😆 😮

  • reaper

    Member
    2009-04-13 at 09:35

    Haha rolig historia. Synd på plantorna bara. Du får leta upp ett nytt ställe!

    Mvh/fdstoner

Page 1 of 2

Log in to reply.