Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Update [400w hps] 21 dagar i blomm 19/3!

  • Update [400w hps] 21 dagar i blomm 19/3!

    Posted by reaper on 2006-12-24 at 16:26

    :hemp: Hejsan alla livsnjutare.. Nu ska jag berätta lite om våra plantor och hur vi har nått dit vi är idag. :D

    Vi började med att köpa LE, då var vi riktiga nybörjare, vi hade då 4-5 st på en vind. Vi hade 1 planta i en kartong som var preparerad med folié. Den växte på som den skulle tills det började bli lite kallt ute, det är ju som sagt vinden och det är ganska ruggit där uppe. Plantan mådde sämre och sämre, och drog ihop sig mer och mer så vi fick ta hem allting till en kompis, där plantan visade sig må riktigt bra under bara några timmar.

    Efter ett tag, hittade vi ett bra erbjudande på SweCan köp&Sälj, där vi rackade en 400w/HPS lampa.
    Nu tänkte vi att de skulle bli skitbra och att allt skulle gå frid och fröjd, men nej då. Tvärtom, vi hade värmeproblem, och våran kompis var nästan aldrig hemma, så dom blev kraftigt uttorkade några av plantorna dog.

    2 stycken av 5 överlevde, och kompisen flyttade sedan ifrån oss 😥 och vi var tvugna att gå tillbaka på vinden, och då var det ju ännu kallare ute men det var inget problem med en 400w HPS, enda problemet var under blomm, men det fixade vi en värmefläkt till. Och igår den 23 December klockan 18.00 släcktes lampan, och vi gick över till blomm-fasen.

    Men nog om de, våran set-up på vinden är:

    400w lampa
    2 stora bordsfläktar
    en 2 liters mäsk flaska (som vi då och då byter ut)
    sen har vi 1 värmefläkt som är inställd att spruta ut värme från 23-27 grader.

    i vegg har jag gjort en liten set-up hemma i mitt nattduksbord.
    där har jag änsålänge 4 st LE men jag tycker det räcker, för jag ska inte ha plantorna där hela tiden utan bara någon månad som sedan ska under hps:en i 2 veckor och sedan också blommas.
    Jag har en inbyggd-dator-fläkt, 4 LE, lite vatten och shitt :)

    så här ser det ut utanför

    Öppnar man lucka nummer 1 så ser du:
    :P

    Sen har jag en bild på en planta i vegg, den är toppad och kanske lite mer än 1 månad gammal, det är nu det börjar växa rejält :)

    Det var lite bilder på min set-up och plantan som vi har i Vegg.
    Tyvärr har våra 2 plantor vi hade i blomm blivit stulna.. Men den jag har i vegg ska under hps i blomm om någon månad :)

    Sen har vi samma planta fast uppifrån..

    det börjar hända lite grejer med min planta, dne börjar växa på rejält nu!
    De finns ju nite så mkt och skriva om den förutom att den mår jävligt bra, jag lägger upp en bild 1 gång i veckan i alla fall :)

    [/b]

    replied 17 years, 1 month ago 9 Members · 116 Replies
  • 116 Replies
  • reaper

    Member
    2006-12-24 at 19:54

    Hur många Watt är varje lågenergilampa på?

    Hoppas du får mycket fint röka annars :D

  • mob

    Member
    2006-12-25 at 11:01

    Hehe, hoppas jag också! 😆 :hemp: :hippie:

  • reaper

    Member
    2006-12-25 at 15:30

    Jag tror det är 23 eller något sånt. sen är det 1 som är lite mer, och en annan som är lite mindre men jag har inga mer tjocka fötter så jag kan inte koppla in fler stora lampor..

    Tackar :) det hoppas jag också :munchies:

  • reaper

    Member
    2006-12-27 at 09:15

    Fimpar på golvet och grejjer!
    Haha nejmen, häftig byrå!
    Får hoppas den bättrar på sig lite och mår bra
    lycka till

  • reaper

    Member
    2006-12-27 at 14:29

    Vi har dom på vinden, vi sitter där och smögar med stolar musik :) håller dom lite sällskap :D

  • reaper

    Member
    2007-01-03 at 02:49

    Jag undrar om man kan blomma den i det lilla skåpet.. Jag undrar om de ska gå asså..

    Någon som kan uppskatta på ett ungefär hur lång den blir, om ni kollar på bilderna är de inte högt i tak alltså..

  • reaper

    Member
    2007-01-03 at 21:34

    Det ser ju lite tight ut…….
    Blomma tvärt och bind ned som en galning
    (med STL tror ja d hette, hittar ingen guide nu men)
    Missade jag va d e för strain lr står det inte?

  • reaper

    Member
    2007-01-04 at 10:45

    Jag ska inte blomma där inne. Ska blomma under en 400w HPS..
    Strain vet jag inte vad det är, men det är ett BRA skunk, och känt där jag kommer ifrån ;).. Så de ska nog bli bra :)

  • reaper

    Member
    2007-01-04 at 14:38

    blev dom stulna?..
    hur vågar ni/du ha kvar setupen på samma ställe?
    jag skulle lägga ner direkt eller flytta allt skit

  • reaper

    Member
    2007-01-05 at 19:55

    Vi bryr oss inte :)

    De e chill asså, så jävla nojjigt e de inte.
    Det springer ju inte folk där hela tiden.. :)

  • reaper

    Member
    2007-01-24 at 18:41

    Den växer på som vanligt :) Den mår alldeles utmärkt, börjar bli lite för stor för det lilla ljus jag har..
    Men som sagt den ska bort snart och då kommer det hända grejjer ;)
    Det enda jag behöver är Timer och ett hänglås så sätts plantan i blomm.
    Ungefär 1 vecka kvar i vegg sen ska den under 400 watt HPS lampa :)
    Vet dock INTE vad det är för strain..
    Rökte ett FETT bra skunk för ett tag sedan, så fick vi massa frön och det tryckte vi ner i jorden direkt och så här ser den toppade plantan ut :D
    Den är toppad en gång men funderar på att klippa den igen :D Så den blir RIKTIGT maffig 😆

    Har planterat 4 nya som jag ska ha i vegg
    för den största plantan ska iväg snart och gotta sig under hps 😆 😉

  • reaper

    Member
    2007-01-30 at 11:48

    Tyvärr så dog en liten bebis :( Men det gör inte så mycket faktiskt..
    Jag vet inte varför den dog, jag har skött alla 4 exakt likadant men den gav vika under natten medans dom andra gottar sig som fan och mår utmärkt..

    Men men, ska köpa ett hänglås så idag ska den stora plantan under 400w HPS :) Ska bli fööööör gött :P Ska låta den vegga sig lite under HPS för vi har ingen fungerande timer, har testat 4 olika men ingen har fungerat så ska beställa en från SweGrow under veckan.

    Isolerings mattor ska vi också köpa, klä in garderoben i det, för vi har som sagt den på vinden och det är inte så många + grader där uppe :) Så en mindre update kanske kommer senare.. Peace-

  • reaper

    Member
    2007-01-30 at 13:18

    ser bra ut 🙄

  • reaper

    Member
    2007-01-31 at 11:46

    Tack :).. ska plantera om den stora plantan till 10 liter, sen ska den under HPS. Behöver som sagt bara en BRA timer och lite isolering.. 😆

  • reaper

    Member
    2007-02-06 at 00:16

    Kände bara för att slänga upp lite bilder..
    Jag toppade den stora plantan ännu en gång, och dom 3 små växer på medans den ena av dom är lite för sloow :)..
    Det är 2 sortes olika skurre men dom borde väll ändå växa i samma hastighet nästan.. ta en titt…


    Här har vi den stora plantan, toppad för trejde gången..:)
    Jag har all tid i världen så jag kommer nog att toppa den ännu en gång.. Min första planta ska bli heeemsk :D :D :D

    Mmmmhhh.. :D Snart blomm..
    400 hps watt som gäller då :)..
    Väntar bara på timer och isolering.. fet up-date inom kort ;)

Page 1 of 8

Log in to reply.