Ett svenskt cannabisforum › Forums › Coffeeshopen › Coffeeshopen › Topp 10 bästa filmer!
Topp 10 bästa filmer!
Posted by rikskriminalen on 2011-03-19 at 21:02Enligt Rikskriminalen:
1. The Thing (1982)
2. The Expendables (2010)
3. Lord Of The Rings Trilogy (2001)
4. No Country For Old Men (2007)
5. Home Alone (1990)
6. There Will Be Blood (2007)
7. Rambo (2008)
8. Leprechaun (1992)
9. The Road (2009)
10. The Three Burials Of Melquiades Estrada (2005)
Hur ser din lista ut? Vilka filmer placeras i din topp 10?
replied 12 years, 10 months ago 22 Members · 27 Replies- 27 Replies
Dr säger:
1: The Matrix – http://www.imdb.com/title/tt0133093/
2: 300 – http://www.imdb.com/title/tt0416449/
3: American History X – http://www.imdb.com/title/tt0120586/
4: Pulp Fiction – http://www.imdb.com/title/tt0110912/
5: Requiem for a Dream – http://www.imdb.com/title/tt0180093/
6: V for Vandetta – http://www.imdb.com/title/tt0434409/
7: The Watchmen – http://www.imdb.com/title/tt0409459/
8: Pi – http://www.imdb.com/title/tt0138704/
9: Surf´s Up – http://www.imdb.com/title/tt0423294/
10: Queen Of The Damend – http://www.imdb.com/title/tt0238546/Och på detta lägger jag till “haters gonna hate”. Filmerna är toppen och bör ses!
Borde även lägga till att jag är svag för slow-motion och Queen of the damned får va med bara för soundtracket!
Edit #1:
Detta var inte helt lätt. Underworld ska också få en notis. Härlig film, mycket solwmo och lite “shaky camera” skiten dom började med på 90talet.Edit2:
Ingen säger något om denna jävla underbara super film:
The Imaginarium of Doctor Parnassus – http://www.imdb.com/title/tt1054606/1. Fight Club
2. Apocalypse Now
3. Donnie Darko
4. Batman: The Dark Knight
5. Star Wars episode IV-VI
6. Stranger than Fiction
7. Terminator 2
8. Blade Runner
9. Waking Life
10. Mad Max: The Road WarriorMen om jag skulle välja något att titta på resten av mitt liv skulle det vara “Seinfeld”, det går inte att ledsna på.
1. I Am Legend
2. Alien 4
3. Alien 2
4. Team america
5. scary movie 2
6. machete
7. Napolion dynamyte
8. goodfellas
9. harold and kumar
10. Kick ass!ej i ordning men alla grymma filmer
Oj inte lätt men här kommer de (Listan är framtagen med tanke på forumets fundament:)
Sånger från andra våningen
Clockwork orange
Bladerunner
Flykten från NY
Life aquatic
Pulp fiction
Lost in translation
True grit
Das Boot
WatchmenBubblare:
Deer hunter
Nightmare before christmass
De andras liv
Grandmas boy
Kickass
Hotrod
Napoleon Dynamite
Ironman
24/3 Family guy trilogin jevvla så roligListan kommer med största sannolikhet editeras allt eftersom (tog inte 5 min…)
en topp 10 lista utan att rangordna rullarna skulle nog gå för sig.
Sagan Om Ringen Trilogin – Extended Cut
Terminator Salvation – http://www.imdb.com/title/tt0438488
Hachiko: A dog’s story – http://www.imdb.com/title/tt1028532
(En fantastisk film som lämnar väldigt få människor oberörda)
Matrix – http://www.imdb.com/title/tt0133093
Blade Runner – http://www.imdb.com/title/tt0083658
Watchmen – http://www.imdb.com/title/tt0409459
Ip man – http://www.imdb.com/title/tt1220719
Life (Dokumentären) – http://www.imdb.com/title/tt1533395utan någon inbördes ordning:
Requiem for a Dream
Black Swan (Såg den igår, blev mycket positivt överaskad!)
Waterworld
Matrix
Will Hunting
Star Wars Episode V
Snatch
The Hurt Locker
Mr. Nobody
The Invention of LyingHövdingen: Ja visst är black swan riktigt bra? Man blir helt insvept i hennes värld. Fantastiskt skådespeleri alltså.
Oj en sådan här tråd har jag nästan varit på väg att starta, kan man få lite film tips från olika folk också! Bra initiativ rikskrim!
Okey, hmm ja då ska vi se, nu radar jag bara upp en massa filmer inte bästa först och “sämst” sist, utan bara filmer som är riktigt se värda.
Avatar (ingen har nämt denna konstigt nog)
The thing
Boondock saints
Paranormal activity
Stargate SG1/atlantis (serier)
Den gröna milen
Starwars (alla filmer)
Sagan om ringen triologin
Tron: Legacy
Matrix (alla filmer)
District 9
Resident Evil (alla filmer)
Independence Day
Armageddon
Starship Troopers (alla filmer)
Farscape (serie så sjukt bra budskap)
Signs
The Chronicles of Riddick
Event Horizon
Men in Black (alla filmer)
Æon Flux
2012
The CoreOrkar inte skriva något mer, men som ni ser är jag sci-fi nörd Återkommer med fler filmer senare idag, någon som har ett hett tips film tips kanske ? Helst inom sci-fi genren
/razer :hippie:
Snatch
Svart Katt Vit Katt
It
Svart Katt Vit Katt
Deer Hunter
Once Upon a Time in America
Monty Pythons Galna Värld
Scarface
Scarface
Once Upon a Time in Americarangordnade dyrast först?
waterworld (fan det fanns någon annan som också fattar att den filmen äger)
the prestige
mulholland drive
bullet in the head
chocolat
the science of sleep
primerkommer inte på fler som platsar på listan just nu
1. The Beach
2. Pulp Fiction
3. Half Baked
4. Fear and Loathing in Las Vegas
5. Cheech & Chong Up in Smoke
6. Super High Me
7. Blow
8. Shottas
9. Requiem for a dream
10. InceptionUtan någon ordning:
1. Dune
2. Krull
3. Half baked
4. The life aquatic
5. Terminator Salvation
6. Bram stokers Dracula
7. Batman – The dark night
8. Cheech & Chong Up in Smoke
9. Ringen trilogin
10. Gladiatoroch så otroligt många fler…
1. The Lord of the ring (alla 3)
2. Armageddon
3. Thank you for smoking
4. Juno
5. A Walk to remember
6. Kellys Hjältar
7. 12 Fördömda män
8. Eternal Sunshine Of A Spotless Mind
9. V For Vendetta
10. AlienSäkert missat någon som är bättre, och säkert fel ordning. men 10 bra filmer iallafall.
Forrest Gump. Den måste nämnas här!
Såg half baked igår..klart cool rulle rekommenderas.
Log in to reply.