Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Thyphoon Guerilla 2011 (zon 1)

  • Thyphoon Guerilla 2011 (zon 1)

    Posted by shroomdude on 2011-05-05 at 10:03

    tjenare tjenare!

    Nu är det på gång! Min första utomhus odling. Har nyligen slängt ut ett 50-tal Thyphoon Zon 1. :) Blev inget förvegg dock då jag har brist på plats och jobbiga päron 😥 Men det hindrar inte mig! Slängde ca 20 st frö direkt ner i jorden och groddade ca 30 med pappersmetoden. Så nu ligger mina små bebisar i jorden och törstar efter sin första soluppgång. ( taggar så jag inte kan sova)

    Jag kommer ladda upp bilder när dem börjar tittar upp. Som ni ser är jag nyreggad (dock påläst) Så sträck gärna ut en hjälpande hand eller veva ut något tips. 😉

    Fakta:
    Strain – Thyphoon.
    Jord – Eco jord från ica.
    Plats – Utomhus zon 1 guerilla.
    Förrvegg? Nej
    Plantering- 11 L spannar med hål i botten, leca kulor sen jord.
    Soltimmar- ca 14 timmar
    Näring- inget tillsatt ännu ( bara höns gödsel som kommer med jorden)

    replied 13 years ago 4 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • doctordoom

    Member
    2011-05-05 at 10:07

    Kul och välkommen till swecan! :D

    Lite roligt att du är påläst och lägger din tråd i fel forum del :D

    Kommer bli spännande. Har du kört någon odling tidigare?

    Lycka till

  • shroomdude

    Member
    2011-05-05 at 10:42

    @DoctorDoom wrote:

    Kul och välkommen till swecan! :D

    Lite roligt att du är påläst och lägger din tråd i fel forum del :D

    Kommer bli spännande. Har du kört någon odling tidigare?

    Lycka till

    Tackar :)

    Oj asså jag har ingen koll på var man ska vara osv.

    Nej faktiskt inte, första nu men definitivt inte sista!

  • rambo

    Member
    2011-05-05 at 11:02

    Välkommen till swecan!

    Dock så skulle den nog passa bättre i utomhusodling.

    Skulle dock vara bäst ifall du körde direkt ner den i en grop som du har grävt ifall det finns möjlighet. Är det barr skog kan det även behövas kalkas. Pga av att ph är rätt så surt i barr skog. Eco jorden har jag själv kört med och funkade fint :) Sätta i lite perlite / leca skulle aldrig vara fel! Går att höja pht med ägg skal. Tycker dock att köpa dolmit kalk är det bästa altenativet kostar inte såg mck heller.

    har läst hör på swecan ett inlägg som duidui gjorde att kaffesump ska vara bra för växter. Håller fuktigheten i jorden bättre och gör den mer pårös så som jag fattade det hela rätt så om du dricker mck kaffe kan du alltid slänga ner lite kaffe sump!

    Gödsling kommer du inte behöva tänka på förens om några veckor.

    Du kanske kör på vanligt blåkorn i stället ? eftersom du körde sparnar tänkte jag tyker dock gödsling är bäst då man slipper vattna med näring varje gång. Ifall det är första gången skulle jag rekommendera kogödsel då chansen är svårare att övergöda sina växter.

    Såg nu att du hade skrivit

    Näring- inget tillsatt ännu ( bara höns gödsel som kommer med jorden)

    Dock inte det bästa att slänga ner groddar i gödslad jord vet dock inte hur gödslad den är bästa skulle vara ifall du körde lite såjord längst up men kanske inte är ett måste dock men kan hända att du bränner rötterna annars. Hönsgödsel är även väldigt starkt och bränner rötterna väldigt lätt ett altenativ är att du vattnar igenom krukan med jord i ett par gånger ifall du inte vill riskera att bränna dom vill säga. Körde på samma jord eco och den var gödslad drälle på lite såjord över och det gick fint! :)

    Folk brukar gräva en gropp slänga ner gödsel längst ner och jord över. Du kan även spara stammarna och gräva ner i slutet på oktober för extra näring till growen året efter. Dött kött är också något som kan göra jorden riktigt näringsrik vilket cannabis älskar det kan du gräva ner i slutet på oktober innan frosten så kan du gå tillbaka ditt i slutet på april när all kärle har gått bort och se efter så det inte har blivit upgrävt av djur.

    glöm även inte hur du ska hålla rådjur och sniglar borta!

    Jag brukar gräva ner ölburkar halvt fyllda med öl som jag har tagit bort toppen på så sniglarna kan åka ner där och drunkna. Rådjuren kör jag med råodör som jag har kletat ut på pinnar som ligger runt om växterna.

    Mvh

  • shroomdude

    Member
    2011-05-05 at 12:16

    Tackar!

    Jo det hade det nog är lite noob du vet :) kan man inte flytta tråden?

    Leca kulor har jag redan fixat, men var kan man skaffa dolmit och till vilket pris?

    Tack för alla tipsen, du verkar ha koll på läget!
    Vilken strain och i vilken zon odlade du?

    Jag har läst något om att urin är ett bra och enkelt alternativ för näring i det tidigare stadiet, vet dock inte hur mycket man ska börja med utan att bränna vid rötter och hur mycket man kan öka mellan gångerna. Ska dock ta det lugnt med näringen nu blev orolig nu ju.

  • billball420

    Member
    2011-05-05 at 12:30

    Eftersom Utomhusodling är en del av Universitetet skall det bara finnas speciellt intressanta odlingar där. Jag har flyttat minst ett dussin trådar från U till hit under våren.

    Så posten hamnade rätt. Om den blir lärorik kan den flyttas senare. (Om den inte har allt för många skräpposter i sig.)

  • doctordoom

    Member
    2011-05-05 at 12:43

    Näring snackas det om mer eller mindre konstant. Finns bra trådar här är en av dom som jag lärt mig mycket i: https://swecan.org//viewtopic.php?t=72348&highlight=n%C3%A4ring

    ( där såg jag att jag fick en känga också :( )

Log in to reply.