Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Odlingsplatsen – design & konstruktion Systemair RVK 125 225 m3/h Kanalfläkt, svåra att koppla in?

  • Systemair RVK 125 225 m3/h Kanalfläkt, svåra att koppla in?

    Posted by hemoglobin on 2007-08-05 at 12:17

    Alltså undrar hur man kopplar in dessa?
    Systemair RVK 125 225 m3/h Kanalfläkt, finns ju lite olika detata e från swedish grow!

    E det i mitt fall, bara att borra ett håll i taket på utrymmet jag ska odla i o fästa fläkten där o blåsa ut all varm luft, men om jag bara har en säg badrumsfläkt som inblås blir det inte typ fel nånstans då?

    Förklara lite för en oteknisk om detta med inkopplingen med kanalfläkten som den ovan o vad behövs mer när man köpt den där för att få igång den?

    MVH Johan

    replied 16 years, 9 months ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • hemoglobin

    Member
    2007-08-05 at 14:27

    En sak till!

    Är ljudet från fläkten högljutt??

    Typ bordsfläktar har man ju ofta på o dom stör ju ingen men hur mycket låter den här fläkten

    Mitt odlingsutrymme

    59cm brett, 170cm högt och 125cm långt

    Vet inte vad jag ska köra med som insug, får ju inte heller låta för mycket, men ljuddämpare låter att ta i lite väll alltså enligt mig, den kan väll inte låta så mycket fläkten, skall ju dessutom bara ha igång 12h dagtid då det är SOG blommkammare!
    MVH Johan

  • reaper

    Member
    2007-08-05 at 14:58

    Häng fläkten i gummisnoddar inne i setupen och led luften ut genom utblåshålet med en bit ljudisolerad fläktslang. Du kommer höra om fläkten är på eller inte utan att öppna dörren till setupen, men mycket mer än så låter det inte. De levereras ofta utan stickkontakt, så det får man skruva dit själv.

    Du behöver inte ha någon fläkt alls som insug, ett hål lågt i garderoben räcker. Ha helst fläkten på dygnet runt, inte bara när lampan är på.

  • hemoglobin

    Member
    2007-08-05 at 19:09

    Tack mannen för ett superbra sbar, där satt alla spikarna på plats!

    Inte ens tänkt tanken på att jag inte behöver nått inblås, luften lär ju sugas in per automat!! :D

    Men alltså

    Häng fläkten inne i i odlingsrummet, sätt fast en slang som leder ut luften genom utgångshål i taket?
    rätt va?

    Tack MVH Johan

  • reaper

    Member
    2007-08-05 at 22:53

    @Hemoglobin wrote:

    Häng fläkten inne i i odlingsrummet, sätt fast en slang som leder ut luften genom utgångshål i taket?
    rätt va?

    Japp det är rätt, men sätt fläkten/utsuget så högt upp och nära taket möjligt eftersom varm luft (det du vill suga ut) flytter uppåt.

Log in to reply.