• Summerjam 2010

    Posted by psychonaut on 2010-04-01 at 16:39

    Drar ner tillsammans med Mad_hatter och ett par polare, blir första gången för allihopa tror ja.

    Kommer bli fett med artister som

    Damian Marley + Nas
    Julian Marley
    Gentleman
    Inner circle
    Don carlos
    SOJA
    Martin Jondo :D

    http://summerjam.de/

    Sidan finns på engelska med om man klickar uppe i högra hörnet men står inget om campingen på engelska så ja har en fråga till folk som vart där tidigare.

    När öppnar campingen så man kan dra dit tidigt :?:

    replied 13 years, 9 months ago 7 Members · 19 Replies
  • 19 Replies
  • teslakid

    Member
    2010-04-12 at 17:54

    Ja va där förra åter med en kompis å ska dit nästa också.

    Campingen ligger runt en skö där folk tältar lite som dom vill, men finns områden där man inte får sätta sitt tält och några familje områden man får betala lite för att campa på, men där finns duschar och toa så man slipper gå till bajamajorna (som ändå sköts fint) och det är allmänt lungnare om för dom som har barn med sig.

    Finns platser där man kan ställa husbil/husvagn också, men det kostar ca 80€ om ja inte mins fel.

    Tror inte de är nån speciel dag då man får böja campa där, men de börjar nog komma folk 2-3 dagar innan den börjar iaf.

    Jag kom dit dagen innan förra året och då va där helt fult runt hela skön men vi hadd tur och hitta en liten plats på rätt sida skön så behövde bara gå i ca 5-10min för att komma till festivalområdet, men va lika fult med tält på andra sidan skön, 1 timmes gång från festivalområdet :P

    De går dock gratis bussar man kan åka med till fetivalen och till en butik för att handla mat om man vill laga själv.

  • reaper

    Member
    2010-04-20 at 19:43

    Är det nån som vet hur man enklast tar sig dit med bil, vad kostar färjor och sånt över? Ligger inte alltför långt från Amsterdam så kanske finns nån som kört den vägen innan?

    Tänkte åka så fort campingen öppnar eller kanske 2 dar före minst.

  • psychonaut

    Member
    2010-04-21 at 14:15

    Härligt, vi är 2 bilar nu verkar det som ska ner. Har faktiskt inte kollat hur det går med färjor o så, börjar väll bli dax nu.

    Vore ju ballt om man kunde hooka upp där nere el nått med ett enda gigantiskt camp:P

    Jag och Mad_Hatter tar en bil ner iaf. Har väll planerat åka på måndag morgon/eftermiddag. Offisielt öppnar det väll torsdag morgon så man kan byta till sig sina armband men som jag fattat det är det bara att glida ner tidigare om man känner för det.

    Blir säkert att vi tar vägen förbi amsterdam på vägen hem sen om pengarna räcker till:D men det räknar vi med iaf =D

  • mad_hatter

    Member
    2010-04-22 at 10:33

    Shue, jag har kollat lite på färjor å andra typer av resor för att ta sig dit. Om man ska ta färja dit så är det billigaste alternativet nog att åka till Danmark och fortsätta därifrån, då kan man få en resa för ca 1300 tur och retur (räknat på 1bil med 4passagerare) men ska man åka direkt till Tyskland så är de billigaste jag hittills hittat 5000 tur och retur. Känns som att man sparar en hel del genom att åka till danmark för så dyr är ju inte bensinen ändå.
    Från Fredrikshamn så tar man E45an helavägen ner till Hannover i Tyskland, sedan svängerman av till E30 mot Osnabrück, när man kommit till Osnabrück går E37 raka vägen in till KÖLN och Summerjam!
    Det är iaf såhär jag har planerat att köra kanske finns de någon som har en bättre väg?

    Jah Bless

  • mad_hatter

    Member
    2010-04-22 at 12:01

    Har kollat lite nogrannare på hur man kan köra ner till Köln, google maps har en funktion som söker den bästa vägen åt dej och då fick jag en lite anolunda mot vad jag hade tänkt från början. http://maps.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=Malm%C3%B6&daddr=Amsterdam&hl=sv&geocode=&mra=ls&sll=53.871963,9.975586&sspn=9.687288,23.818359&ie=UTF8&z=7
    Där e de nya klordinaterna, kommer bli att ha med GPS på resan känner jag nu =)

    Hur många mer än vi ska bila ner? skulle va kul att slå följe =)

    Bless

  • reaper

    Member
    2010-04-22 at 15:10

    Kollade också lite mer om resan till Köln och förstod det som att enklaste vägen är som du säger genom Danmark, finns färjebiljett mellan helsingborg-helsingör + rödby-puttgarden, tur och retur 4-5 pers i en vanlig bil = 2000:-

    Tar man färjan endast över rödby-puttgarden och istället kör över bron från Malmö kostar det 1397:- + 375:- * 2 (tur och retur) = ca 2200:-

    =)

  • mad_hatter

    Member
    2010-04-23 at 05:43

    Ok, men med stena line så hamnar man på ca 1300 tur och retur (om man tar de billigaste alternativet och inte måste ha bästa färjan + tid) fast då hamnar man ganska långt upp i Danmark, men man får ganska rak väg. Sedan har jag inte alltför långt till Göteborg häller så hamnar nog på +-0 var jag än väljer att korsa havet.

    Jah Bless

  • reaper

    Member
    2010-04-26 at 22:38

    Jag var där med ett gäng förra året och det var SJUKT härligt, en av mina bästa sommrar någonsin.

    Ställ gärna frågor, jag svarar mer än gärna på allt möjligt.

    Maten runtom campingen är dyr, det är inte värt det. Köp med mat, fixa en grill eller så. Musikspelare är ett måste, du kommer spendera mer tid än väntat på campingen. Fixa sköna madrasser. Trädgårdsstolar / brassestolar är ett absolut måste. Ett hegge på 5 dagar är ett måste.

    En grinder, en bong och en herrans massa ocb är ett måste.

  • reaper

    Member
    2010-05-01 at 14:12

    @Samhallsfara wrote:

    Jag var där med ett gäng förra året och det var SJUKT härligt, en av mina bästa sommrar någonsin.

    Ställ gärna frågor, jag svarar mer än gärna på allt möjligt.

    Hur är det med att röka där? Röker folk öppet? Behöver man noja? Kollar dom sånt där? =)

  • vooselagina

    Member
    2010-05-01 at 14:27

    Hade lääättt viljat åka dit. Dock så gör jag aldrig saker själv :/

  • teslakid

    Member
    2010-05-09 at 16:58

    @E40 wrote:

    @Samhallsfara wrote:

    Jag var där med ett gäng förra året och det var SJUKT härligt, en av mina bästa sommrar någonsin.

    Ställ gärna frågor, jag svarar mer än gärna på allt möjligt.

    Hur är det med att röka där? Röker folk öppet? Behöver man noja? Kollar dom sånt där? =)

    Det är helt lungt, förra året stod de ett 10tal svarta killar utmed vägen man får från tälten till festival området och frågade om man ville köpa. Sen sitter folk överallt vid tälten eller framför cenen och röker helt öppet.
    Det gick runt lite poliser och kollade bland tälten lite halv slött men då gömde alla spliffen tills dom hade gått. Tror inte dom tog någon utan bara gick där för att visa att dom finns.

  • jrgong

    Member
    2010-06-28 at 13:51

    Kommer bli helt GALET! :D
    Vi är 2st just nu som kommer bila ner, men imorrn får vi se om vi blir 3!
    (Annars har jag ev. en biljett över)

    Det är första gången vi åker, ser fram emot skön musik o skönt folk!
    btw. Ni som åker ner, har ni kollat vädret? :D

    Ses där nere!

  • teslakid

    Member
    2010-06-28 at 20:40
  • teslakid

    Member
    2010-07-05 at 15:45

    Å så grymt de blev sen!

    30 grader eller mer första dagarna, eller iaf sen ja kom dit på onsdag natt.
    Sen regn i nån timme på lördagen tror jag de va, så det slutade damma så mycket, å sen helt lagom väder dom sista dagarna :)

    Massor med skön musik, fint väder och underbara människor :D

    Sitter fortfarande i Summer jam-bubblan nu å bara njuter till nått mix tape en Dj där gav mig å drömmer tillbaks
    8)

    Bara börja räkna ner till 2011 nu!

  • mad_hatter

    Member
    2010-07-06 at 17:11

    EPIC!

    Fan ad härligt det var. Allt var bara underbart och bäst.
    Vi kom dit på tisdag förmidag och fixade vårat camp. Det var inte mycke folk där när vi kom så kan klart rekomendera att dra lite tidigare för att få en naajs plats. Vädret a ju som sagt kanon hela veckan. Och sjön va awsome. Fixa en madras att glida runt på så mår man som en kung.

    Rökat där nere var riktigt grymt. Man fick runt 3g för 200kr så inget man klagar på (om man räkna bort måndagen efter då folk gick och GAV bort weed gratis. De kom flera snubbar som bara kom fram till oss med stora påsar och bara sa “here, take it´s free” sedan köpt vi 20g för 250sek.

    Sedan hade vi ju klart musiken. AWSOME. Min favorit var helt klart SOJA, de bara ägde mina sinnen. Va helt i huvet och flöt iväg i min egna fina värld. Sedan Martin Jondo.
    Hoppas de kommer mycke artister nästa år med som man gillar.

    Nu räknar vi dagarna till nästa år.

    HELGA!!!

Page 1 of 2

Log in to reply.