Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Stone’s tankar om reklam…Är vi så dumma?

  • organisk

    Member
    2009-11-29 at 21:55

    klockan, Att du aldrig köpt något eftersom du undermedvetet påverkats av reklam finner jag högst osannorlikt.

  • hank_moody

    Member
    2009-11-29 at 22:09
    Stonehead wrote:
    Just det Hank, (kul att se dig igen).
    Rinner det av, eller urholkar droppen stenen?

    Tack detsamma, alltid lika kul att se dig på alerten Stone :)
    Det rinner av hoppas jag, för om alternativet är “hål i hôvve” måste jag undersöka min huvudvärk nogrannare :ohmygod:

    Stonehead wrote:
    Sublima budskap var stort på 40 talet, tror jag. Man experimenterade med budskap i reklamfilm, där man visade en Cola flaska var 16e ? ruta i en film och medvetandet registrerar inte detta men i undermedvetandet fastnar det.

    http://www.snopes.com/business/hidden/popcorn.asp :)

    Stonehead wrote:
    Men detta med PR är så intressant, tex i politik. Man har sedan länge övergett budskapet, nu gäller det att “profilera sig” och reklambyråer har tagit över en stor del av polemiken. Vi kan tacka dom för tex Måd, heter hon så? trevlig? dam som “inte har en aning”.
    Det är ett allvarligt ämne. Hur framställs “klimatproblemet”,”miljöproblemet” i media och i politiken?
    Jo! Precis som storföretag/politiker vill, det är beställningsjobb. För att måla den bild man behöver just då.

    Jo precis. Maskineriet vi kallar Samhället är alldeles för stort och komplicerat för att påverka i större grad under en mandatperiod. Man kan justera räntor hit och a-kassenivåer dit och även om de i sammanhanget små förändringarna påverkar människor (vissa väldigt mycket) så tuffar maskineriet ändå på, sakta men säkert.

    Stonehead wrote:

    Ensam man gör så gott han kan. :|

    budson, bra skrivet tycker jag. :)

    klockan wrote:
    “vi” kan du vara själv.
    skulle aldrig köpa något, för att någon säger det till mig..
    80% av befolkningen sitter i en box och har fel…

    Alla har vi fel. Vissa har fel ofta, andra sällan.
    Om vi ska anta att 80 % är en rimlig andel skulle jag säga att befolkningen har 80 % fel, inte att 80 % av befolkningen har fel. Men det var kanske så du menade.

  • adam

    Member
    2009-11-30 at 14:47

    Själv så har jag (nästan :oops:) slutat titta på TV. TV’n ger så många intryck och jag tappar en stor del av min förmåga att tänka rationellt framför den. Jag behöver rikta min energi inåt. Det är viktigt att analysera och reflektera över saker men det går inte när man tar in för mycket.

    Jag tror många unga har samma svårigheter som mig. De får fler intryck från media och samhället än de klarar av. Det leder till skeva världsbilder där t.ex. småtjejer tror att killar gillar tjejer med anorexi.

  • klockan

    Member
    2009-12-01 at 18:34
    organisk wrote:
    klockan, Att du aldrig köpt något eftersom du undermedvetet påverkats av reklam finner jag högst osannorlikt.

    jag sätter min odling på, att du inte hittar en ting i mitt hus som du kan relatera till någon reklam. 8)
    jag är 100% medveten om vad jag köper… är inte du det?? 😉

    Hank_Moody wrote:
    …80% fel

    jag menar att 80% har fel, i den egenskap att dom påvekas av reklam, om det nu är fel?!
    20% vet vad dom håller på med,
    majoriteten har fel…
    inför diktatur 😉

  • reaper

    Member
    2009-12-01 at 20:32

    Greetings!

    Jag är allvarligt oroad. Finns ingen här med humor? Är det någon därute som röker?
    Om ni yngre är så seriösa och navelskådande, hur ska ni då bli i min ålder?
    Loosen Up.

    Nå. Det finns mycket reklam som är bra, ibland bättre än programmen.
    Jag har inget emot reklam i sig som: Den här chokladen är god och så, utan den vilseledande reklamen, som i livsmedel eller “vi förbättrar miljön i Tanzania” när vi dumpar miljoner ton farligt avfall där. 😳 nu blev jag allvarlig.

    Cencus:

    I denna tråd skulle jag vilja att Ni: Illustra Medlemmar av Detta Secreta Sällskap

    Ha Lite Kul

    Jag kan också tänka mig reklam vi skulle vilja se, typ: Jag är inte bara Tandläkare jag är Bonde också, och en tandlös kalv suger bäst. 🙄

    Må Nu.

  • billball420

    Member
    2009-12-01 at 20:49

    Den omedelbara reaktionen på det mesta som bjuds av TV-reklam är att: Reklamsäljare är fantastiska. Alt.: Reklamköpare är totalt sinnesslöa.

    Eftersom varorna tydligen säljs trots/tack vare reklamen, är den antagligen inte så dålig iaf.

    Det finns en del reklam som är bra/rolig. Problemet är att jag aldrig kommer ihåg vilken vara reklamfilmen promotar. Då kan man ju diskutera om filmen är så bra, för sitt ändamål.

    Med en HDD och dubbla tuners på sin DVB C/T/S är problemet löst. :D

    bill

  • bomben

    Member
    2009-12-01 at 20:53

    Något som är kul är att de alltid gör reklam för medicin på dagtid :)

  • reaper

    Member
    2009-12-03 at 20:35

    Hej.
    Hittat 2 nya blåsningar:
    Båda är shampoo.
    1. Bambu extrakt ger nytt liv. Har ni tänkt på varför det inte gör ont att klippa håret/naglar..redan dött.
    Vist man kan göra det glansigare osv. med olika medel. Olivolja duger bra.
    De medel som tillverkarna använder och som ger denna Lyster & Luftighet omedelbart är Silikon eller något liknande.
    Ni som har använt detta i sprayform kan nog intyga att det torkar ut håret mer i längden.
    Nå nästa, den här gillar jag, såg den idag:

    2. Dubbelt så mycket Avocado!
    Ahh den är bra, och ärligt, (låter falskt när man säger så) om du duschar så gnid in en avocado i håret! Det är ju bra, troligen bättre.

    Må nu alla Må Bra.

Page 2 of 2

Log in to reply.