Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken SOG (WW & SK#1) LE 200W + LED 120W (UPDATE SKÖRDAT!!)

  • robinho

    Member
    2012-02-03 at 22:56

    Dom ser rejält tilltuffsade ut under LE lampan, kan nästan inte räknas som LowStressTraining längre, ser snarare ut som intensiv träning för OS 2012 det där (hehe)!
    Måste dock erkänna att det ser ganska riskfyllt ut att ha alla kablar och kontakter så nära plantorna, ingen möjlighet att ha det utanför tältet?

    Diggar den här odlingen riktigt mycket, gediget jobb wl!

  • fl

    Member
    2012-02-04 at 07:03

    snyggt windowlicker :D

    håller med robinho, du borde ha förgreningsdosan någon annanstans, längre ifrån krukorna eller åtminstone högre upp i tältet.

  • windowlicker

    Member
    2012-02-07 at 12:49

    robinho: hehe jo men mina damer gillar det hårt ;) angående kablarna så är de faktiskt inte så nära som det ser ut. Sedan så är det lugnt också, då jag tar ut alla plantor när jag ska vattna dem, och vattnar dem i duschen. Har dock möblerat om lite i tältet så det ser numera lite snyggare och kablarna är mer dolda.

    Blir inte update ännu, det enda som hänt är att alla växer på som fan och breder ut sig och de kommer fler och fler små vita pistiller lite här och där :)

  • Trollkarln

    Member
    2012-02-07 at 13:25

    Tycker du ska ta bort easy rollsen från LE lampan, kan tjäna lite höjd där.
    Annars ser det riktigt bra ut :)

  • windowlicker

    Member
    2012-02-07 at 15:13

    @Trollkarln wrote:

    Tycker du ska ta bort easy rollsen från LE lampan, kan tjäna lite höjd där.
    Annars ser det riktigt bra ut :)

    har tänkt på det innan och måste tacka dig som påminde mig. :clap: Har nu fixat lampan så den är på samma nivå som LED lampan.

    Har ingen erfarenhet alls av “vanliga” strains, dvs icke auto. Så är det någon som vet om det kommer komma en växt-spurt nu när dom börjat utveckla pistiller eller dom kommer inte bli mycket större?

  • Trollkarln

    Member
    2012-02-07 at 15:37

    @windowlicker wrote:

    @Trollkarln wrote:

    Tycker du ska ta bort easy rollsen från LE lampan, kan tjäna lite höjd där.
    Annars ser det riktigt bra ut :)

    har tänkt på det innan och måste tacka dig som påminde mig. :clap: Har nu fixat lampan så den är på samma nivå som LED lampan.

    Har ingen erfarenhet alls av “vanliga” strains, dvs icke auto. Så är det någon som vet om det kommer komma en växt-spurt nu när dom börjat utveckla pistiller eller dom kommer inte bli mycket större?

    Hehe ingen fara :D
    Vad jag har läst så har dom en liten stretch period några veckor in i blom för att sen stanna upp och koncentrera sig på blomningen.

  • windowlicker

    Member
    2012-02-08 at 10:30

    Hej alla mina cannabisbrukande vänner, jag hade först inte tänkt uppdatera förrän om 6 dagar… Men kunde inte hålla mig haha.

    Idag är mina damer 28 dagar, de växer på för fullt, man ser pistiller komma lite här och där. Damerna växer på både höjd och bredd.
    Förutom ett par jobbiga sorgemygg så har allting gått riktigt klockrent.

    Måste även tacka Trollkarln som påminde mig om att höja LE lampan haha.

    Förälskad som jag e i denna hobby sitter jag redan nu och planerar nästa grow och har många roliga idéer, frågan är bara vilken man ska välja :thinking:

    Det var allt för mig idag,

    PEACE

    mvh fönsterslickaren

  • Trollkarln

    Member
    2012-02-08 at 11:07

    Ser mycket bra ut nu :) ett till tips om det går, så kan du ju försöka ställa något under krukorna så kommer kommer lite högre mot LE lampan :)

    Typ DVD fodral eller något liknande :)

  • ykxm

    Member
    2012-02-08 at 11:19

    Tror herr trollkarl menade att det medförde mer utrymme vid behov, genom att kunna flytta upp lampan mer, inte att du skulle flytta upp lampan nu och öka avståndet. Sänk den igen, eller höj upp krukorna. Lättast är väl att göra det sistnämda, höja upp alla kurkor en bit, om du vill ha ett kort avstånd alltså, då båda dina lampor numera har samma höjd. :P

  • smogmeister

    Member
    2012-02-08 at 14:04

    Det var nog bra att du höjde LE-lampan. Nu får alla plantor ljus från både LE och LED och det gillar de nog väldigt mycket. Jag misstänker att de 2 plantorna som ligger mellan LE och LED kommer sträcka sig mest eftersom de har längst till ljuskällorna. Det blir intressant att se åt vilket håll de väljer att sträcka sig, om de föredrar LEDen eller LE :D

  • windowlicker

    Member
    2012-02-08 at 16:43

    Trollkarln och y=kx+m: jag ska faktiskt ha dom en bit ifrån så att dom sträcker sig lite :)

    smogmeister absolut! ska bli spännande. LED piskade iaf skiten ur LE i veg, får se hur det blir nu i blom :)

  • fl

    Member
    2012-02-09 at 07:40

    Tjaa..

    Fin update, alla plantor där inne ser välmående ut speciellt de under LEDen :)

    Ska du switcha till 12/12 snart eller? Tror nog att LEDen tar hem bäst resultat även i blom :)

    Lycka till

  • windowlicker

    Member
    2012-02-09 at 08:36

    Jofan fläskläpp alla mår riktigt bra, är så sjukt nöjd över det :D

    hmm glömde säga det, satte dom i blom 3 dagar innan man såg pistiller. Så de har varit i blom 9 dagar nu. Har även just upplevt vad stretch innebär… haha, sedan jag kollade till dom innan dom gick i mörker vid 21:55 så har de växt något enormt! Såg aldrig av sån här stretch på mina autos så det är riktigt roligt att se :)

  • fl

    Member
    2012-02-10 at 07:44

    ah då börjar det roliga snart :D

    Jag har bara odlat Skunk#1 av Dutch Passion, och den stretchade till ungefär dubbla storlek, WWn vet jag dock inte.

    Blir gott med röka till våren 8)

  • cthullu

    Member
    2012-02-10 at 16:18

    borde du inte ha/haft en skiljevägg mellan avdelningarna om avsikten är att jämföra belysningarna?

Page 4 of 7

Log in to reply.