Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling skörd på en 125w le odling?

  • rhegor

    Member
    2004-12-17 at 20:27

    @666 wrote:

    har precis skördat, ja fick typ 2 liter buds med min le odligng…vet dock inte vikten men ja gissar på 60g

    666 hur många plantor?

  • reaper

    Member
    2004-12-17 at 22:15
  • reaper

    Member
    2004-12-17 at 22:20

    jag skördade 35g per 125w le…..

  • yogi

    Member
    2004-12-18 at 12:38

    @ICON wrote:

    Vem vill dra upp 150 – 200g och missbruka en drog istället för att dra upp runt 20-30 och verkligen njuta av den som man ska göra.

    Ehh, va? :?: Är det kanske så att du är avundsjuk på folk som vet vad dom gör och faktiskt kan odla cannabis eller vad är det för fel? Självklart är det roligare att skörda 200 istället för 20 g. Missbruk handlar väl knappast om hur mycket gräs man skördar??!! 🙄 😯 Bara för att du sitter på några heggen behöver du inte röka allt på en gång.:roll:

    Tycker att ni som har fastnat med ert jävla hps:ande ska ta och coola ner för plantan kommer alltid att suga åt den mängd ljus den behöver och då är det skitsamma om du odlar under 125w le eller 150 hps. Ger man rätt sorts och mängd ljus så spelar det inte någon roll vilken procedur man använder sig av.

    Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Det är givetvis inte “skitsamma” om du odlar under 125 W LE eller 150 W HPS. Plantan suger kanppast åt sig den mängd ljus den behöver. 🙄 Den använder snarare det som finns till förfogande.

  • yogi

    Member
    2004-12-18 at 12:42

    @meehan wrote:

    så ska de låta:D

    Men du skördar väl inte 170-200g på EN planta väl???

    Nej, men jag förstår inte fixeringen vid gram/planta. Det är helt ointressant. Gram per watt på den yta du har är betydligt intressantare. Vissa gillar att odla några få stora “träd” och andra föredrar tätt packade sticklingar som blommas tidigt. Själv hör jag till de sistnämnda.

  • reaper

    Member
    2004-12-18 at 15:52

    15g/planta tycker jag låter lite, men alla har väl olika erfarenheter… detta är vad jag lyckades åstadkomma med 125W LE:

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=24805&highlight=odlad+125&sid=8ec7e3d4329f1473bc424b27877d3ed2

    Hade tyvärr ingen våg, men mer än 15g är det nog iaf..

  • reaper

    Member
    2004-12-18 at 20:00

    Ehh, va? Är det kanske så att du är avundsjuk på folk som vet vad dom gör och faktiskt kan odla cannabis eller vad är det för fel? Självklart är det roligare att skörda 200 istället för 20 g. Missbruk handlar väl knappast om hur mycket gräs man skördar??!! Bara för att du sitter på några heggen behöver du inte röka allt på en gång.

    Mmm, man kan oxå köpa ett hekto brass istället för en femma. Man kan köpa en limpa cigg istället för ett paket och man kan köpa sprit på taxfreen istället för på systemet [MOD]regelbrott[/MOD].

    Av någon underlig anledning så tror jag inte att vi kommer att finna en ny Einstein på detta forum. 😆

  • reaper

    Member
    2004-12-18 at 20:25

    @StudentPuffaren wrote:

    15g/planta tycker jag låter lite, men alla har väl olika erfarenheter… detta är vad jag lyckades åstadkomma med 125W LE:

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=24805&highlight=odlad+125&sid=8ec7e3d4329f1473bc424b27877d3ed2

    Hade tyvärr ingen våg, men mer än 15g är det nog iaf..

    Riktigt snyggt. Vad var det för färg på LE lampan? Röd?

  • rhegor

    Member
    2004-12-19 at 03:19

    @ICON wrote:

    Ehh, va? Är det kanske så att du är avundsjuk på folk som vet vad dom gör och faktiskt kan odla cannabis eller vad är det för fel? Självklart är det roligare att skörda 200 istället för 20 g. Missbruk handlar väl knappast om hur mycket gräs man skördar??!! Bara för att du sitter på några heggen behöver du inte röka allt på en gång.

    Mmm, man kan oxå köpa ett hekto brass istället för en femma. Man kan köpa en limpa cigg istället för ett paket och man kan köpa sprit på taxfreen istället för på systemet [MOD]regelbrott[/MOD].

    Av någon underlig anledning så tror jag inte att vi kommer att finna en ny Einstein på detta forum. 😆

    vissa väljer att odla med mh/hps och får större skörd.
    vissa väljer att odla med le och får mindre skörd.

    vad är problemet?

    det är klart att man inte behöver röka mer bara för att man får större skörd.

    likaså är det ingen merit att få större skörd med mer lumen.

    vad är problemet?

    live and let live.

    vi stoners måste hålla ihop. det är vi mot resten av sverige.
    iallafall som samhället är nu.

  • weasel

    Member
    2004-12-19 at 03:35

    Yogi,jag är jävligt sugen på din SOG taktik.

    Har du nån länk från OG som förklarar mer ?

  • yogi

    Member
    2004-12-19 at 17:53

    @ICON wrote:

    Mmm, man kan oxå köpa ett hekto brass istället för en femma. Man kan köpa en limpa cigg istället för ett paket och man kan köpa sprit på taxfreen istället för på systemet jävla såsskalle.

    Av någon underlig anledning så tror jag inte att vi kommer att finna en ny Einstein på detta forum. 😆

    Och där tog dina argument slut, om du någonsin haft några. 🙄 Varför inte bara strunta i att posta om du inte har något vettigt att komma med? Personangrepp och förolämpningar gör ingen glad, iaf inte mig. 👿

    Stort Karma – till dig. Du förtjänar ingen som helst respekt!!! 👿 👿 👿

  • yogi

    Member
    2004-12-19 at 18:14
  • reaper

    Member
    2004-12-22 at 22:40

    Och där tog dina argument slut, om du någonsin haft några. Varför inte bara strunta i att posta om du inte har något vettigt att komma med? Personangrepp och förolämpningar gör ingen glad, iaf inte mig.

    Stort Karma – till dig. Du förtjänar ingen som helst respekt!!!

    Fuck off med din karma. Det är inte jag som sitter här och skryter om “narkotikabrott”. 😆

  • reaper

    Member
    2004-12-22 at 23:31

    Men vafan!!
    Orka bry sig om allt!!!

    klart man får större skörd me hps!!! min tanke va bara om de verkligen va lönt att odla me LE om de ger så lite..

    självklart så e de kul att odla ändå… men jag vill iaf ha ut lite mer av allt slit….

    skitsamma nu !!! somliga gillar att odla me Le och få mindre skörd… somliga gillar att odla me hps och få fetare skörd… skitsamma!!!!!!!!!!!!!

    vi alla har ändå samma intresse!!!

  • reaper

    Member
    2004-12-23 at 08:08

    ICON

    Varför lägga ner så mkt energi och så lång väntan för att få njuta av ynka 30gubbar när man lika gärna kan odla upp ett par HG :?:

    Det där var det dummaste argumentet jag hört på länge.

    Alla kanske inte är som mig, men jag odlar hellre upp en FET odling så att jag kan betala hyran, elkostnader osv.. och samtidigt slippa oroa mig för när det ska ta slut, och kanske dra in några kronor på köpet:evil:

Page 2 of 4

Log in to reply.