Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Skjutmiginte fixar och donar (200W LE, LR#2) – Skördat

  • Skjutmiginte fixar och donar (200W LE, LR#2) – Skördat

    Posted by reaper on 2007-04-15 at 20:10

    Hejsan alla Swecannare!
    Har varit en gedigen läsare här på swecan en bra stund, alltid lika kul att se hur folk växer fram denna underbara växt.

    Så nu är det såklart dags för första odling. Kör med 8 st LR#2

    – SETUP –:
    *Garderob 1,80x75x55 – HxBxD — Denna fördelad på 2 plan med då 90 cm utrymme i varje.
    *2 st 200W LE (Röd/Orange) + hemmabyggd armatur + easy rolls. — En på varje plan.
    *Diamond mylar från swegrow runt hela väggarna.

    – MEDIUM –:
    *6,5 L TECU-krukor
    *Hasselfors P-Jord
    *Leca i bott och topp.

    – NÄRING –
    Hela hesis näringspaket för jord från swegrow + powerzyme. Vattnet jag vattnar med ligger på pH 5,3.

    – VENTILATION –:
    Angående ventilation så har jag inte fixat någon sådan än utan låter dörren stå på glänt. Temp ligger stadigt mellan 25-27 C med 24h ljus. Fixar fläktar snart då och då ska jag även bygga ett segel som får upp luftfuktigheten.

    – CO2 –:
    Har 2 st 1,5 liters mäsk med slangar, på varje plan, som omsluter jordgubbarna.

    Så nu kommer lite bilder:

    Fröna kläcktes efter 2 dagar i pappersmetoden. Efter jag planterat ner de kläckta fröna i pluggar så kom de snyggt upp 9 stycken efter ungefär 2-3 dagar. En av dem dog lite senare pga miss-skötsel. Dem är ömtåliga när dom är små!

    9 stycken ser ljuset

    Hela setupen

    Övre plan

    Slänger upp mer bilder när jag får tid.

    Alla synpunkter, tips, konstruktiv kritik och creds uppskattas!

    replied 16 years, 11 months ago 4 Members · 41 Replies
  • 41 Replies
  • rexel

    Member
    2007-04-15 at 20:20

    finns bara possitiv kredit att ge dig gosse!

    Du har precis vad som behövs, kör på som du gör så kanske du kan köra en roligare strain nästa gång..

    jag tycker personligen att lowryder suger pitt, inge speciellt skönt röka, inga bigyields osv..

    Lycka till man!

    pz out

  • reaper

    Member
    2007-04-15 at 20:28

    @rexel wrote:

    finns bara possitiv kredit att ge dig gosse!

    Du har precis vad som behövs, kör på som du gör så kanske du kan köra en roligare strain nästa gång..

    jag tycker personligen att lowryder suger pitt, inge speciellt skönt röka, inga bigyields osv..

    Lycka till man!

    pz out

    Hmm, absolut. Skulle mer än gärna köra någon annan strain… men tror inte att jag har utrymme för det då jag bara har 90 cm till godo på varje plan, och det är exklusive lampan, reflektorn, easy-rollsen och krukor. Detta lämnar kvar typ 50 cm utrymme, vilket jag hoppas ska räcka för LR#2. Kanske skulle gå om man körde Scrog?

    Men är ändå inte LR#2 mera high-yielder än LR#1?
    Vid normaloptimerade förhållanden (typ schysst jord, bra ljus, rätt pH, näring), vad kan man förväntas få ut av LR#2?

  • rexel

    Member
    2007-04-15 at 20:35

    Hmm, absolut. Skulle mer än gärna köra någon annan strain… men tror inte att jag har utrymme för det då jag bara har 90 cm till godo på varje plan, och det är exklusive lampan, reflektorn, easy-rollsen och krukor. Detta lämnar kvar typ 50 cm utrymme, vilket jag hoppas ska räcka för LR#2. Kanske skulle gå om man körde Scrog?

    Men är ändå inte LR#2 mera high-yielder än LR#1?
    Vid normaloptimerade förhållanden (typ schysst jord, bra ljus, rätt pH, näring), vad kan man förväntas få ut av LR#2?[/quote]

    Som det ser ut nu så kommer du säkerligen få ut bra på en lowryder 2!

    har bara odlat nr 1 och det rökat är helt ok, men endå inte som annat (billigare) frö osv.
    du kan givetvis scrogga för att få ner dom lite, eller köra 12/12 från frö direkt.. blir typ lika stora som lowryder då.

    Ge oss mera bilder så blir det skit bra :)

    haha pz

  • reaper

    Member
    2007-04-15 at 21:08

    @rexel wrote:

    Som det ser ut nu så kommer du säkerligen få ut bra på en lowryder 2!

    har bara odlat nr 1 och det rökat är helt ok, men endå inte som annat (billigare) frö osv.
    du kan givetvis scrogga för att få ner dom lite, eller köra 12/12 från frö direkt.. blir typ lika stora som lowryder då.

    Ge oss mera bilder så blir det skit bra :)

    haha pz

    Okej, jag lägger nog upp lite bilder på en gång:

    Övre plan 15 april – 20 dagar från frö.

    Nedre plan 15 april – 20 dagar från frö.

    En LR#2 som jag sådde typ 15:e april.

    Verkar ha blivit något fel på den, eller vad tycker ni? Ser ut som en liten dvärg. Tror det är för att när jag skulle plantera om den så var jag lite för hårdhänt med den så jag tror ett gäng rötter drogs av. Den nedre delen av stammen vart helt brun och nästan som ihålig. Den hängde och behövde hjälp med att stå upp. Den verkar dock ha repat sig då den stod stilla i växten ett bra tag.

    För övrigt så tror jag alla mina plantor har magnesiumbrist så imorgon far jag iväg till apoteket och köper epsomsalt (Magnesiumsulfat) då de bara “ber” om magnesium. 😆 Vad har magnesiumbrist för effekter på plantan?

    Jag tror att en av plantorna har börjat visa kön men det är lite för tidigt att säga definetivt på alla. Annars växer dom verkligen så att det bara knakar, man märker förändring varje dag.

    All for today, hoppas alla gillar det dem ser. I do! 8)

  • reaper

    Member
    2007-04-16 at 10:37

    blir intressant o se hur bra det blir med högwatts LE, gillar dem.

  • reaper

    Member
    2007-04-16 at 15:45

    Attans, var nere på apoteket idag och försökte fixa epsomsalt (magnesiumsulfat) men de verkar inte ha det på något apotek (har varit på 2 stycken). Har någon en idé på hur jag ska lösa magnesiumproblemet?

    Sen så har ganska många visat kön nu, och det verkar vara en hel del killar. :( Om jag vill göra frön, när ska jag då ta ut killarna för pollenuppsamling? Tänkte köra med kontrollerad pollinering (pensla på brudarna). När ska man göra detta?

    Tacksam för svar! :)

  • reaper

    Member
    2007-04-17 at 09:57

    Gaaah, när är bollarna redo för att släppa ut pollen???

    Tacksam om någon svarade ganska fort.

  • reaper

    Member
    2007-04-22 at 18:48

    Verkar vara dåligt intresse i min tråd så det är väl bäst man uppdaterar med lite bilder!

    Har hänt en del sen sist. Har nu bara 2 honor kvar av 6 plantor (vilket suger), 2 stycken har inte visat kön än (!). Planen är därför att göra en massa froen. Har valt ut en pappa vars fenotyp jag tyckte såg bäst och starkast ut. Har dödat de andra 3 killarna.

    Pollenkapslarna är nog på väg att kläckas, så räknar med att detta kommer ske imorgon. Går då direkt på pollineringen av de 2 honorna.

    Tänkte höra om någon har koll på hur många frön jag kan tänkas få ut om jag pollinerar alla buds resp. om jag sparar typ toppkolorna för puffning? (antar att det är väldigt individuellt men ungefär?)

    Här kommer lite update bilder:

    De två mammorna + en oidentifierad – 19 april
    Till vänster: Oidentifierad.
    Längst fram: Mamma nr 1.
    Längst bak: Mamma nr 2.

    De två mammorna + en oidentifierad – 22 april
    Till vänster: Mamma nr 2.
    Längst fram: Oidentifierad.
    Längst bak: Mamma nr 1.

    Den potentiella pappan (längst fram) – 19 april

    Den potentiella pappan (längst fram) – 22 april

    That’s all for now!

    Peace

  • reaper

    Member
    2007-04-22 at 19:56

    Dem ser ut att trivas bra där! lycka till nu!

  • reaper

    Member
    2007-04-24 at 21:01

    ps om hanarnas bollar.. döda hanarna direkt när du ser dem.. det kan smälla när som helst..o fort går det!..så låt dem inte va kvar en minut=).. o frågan vart man får tag på magnesium vill ja med veta.

  • reaper

    Member
    2007-04-24 at 21:06

    @lucifer wrote:

    ps om hanarnas bollar.. döda hanarna direkt när du ser dem.. det kan smälla när som helst..o fort går det!..så låt dem inte va kvar en minut=).. o frågan vart man får tag på magnesium vill ja med veta.

    hmm, men vadå? jag ska ju pollinera ju? då vill jag väl att dem ska smälla??

    Magnesium kan du få tag på http://www.aquascape.nu :)

  • reaper

    Member
    2007-04-24 at 21:09

    jaja!.. då skall du inte döda dem =) är så inställd på han-jakt!,,sry, borde läst på mer på din odling. !! 😳

  • reaper

    Member
    2007-05-03 at 21:07

    Sådär ja, dags för en uppdatering. Valborgsveckan har varit en tung vecka med mycket party så har inte haft så mycket tid för detta.

    Här kommer iaf en bild:

    De 3 som är kvar – 3 maj

    Det skumma med den till vänster är att den inte börjat blomma än! Det var denna som jag berättar om tidigare i tråden

    Någon som har någon koll på varför den inte autoblommade?

  • friheten

    Member
    2007-05-04 at 13:24

    Alla frön behöver inte autoblomma även om majoriteten gör det. Samma som med feminiserade frön det kan bli någon hane iaf tyvärr.

    Ser för övrigt riktigt bra ut tycker jag och skönt att höra att du inte har några temperaturproblem trots 2st 200 wattare. Går ju själv i tankarna om en LE odling igen så jävla mycket smidigare än en HPS i mindre garderobs/stealthodlingar.

    /Mvh Friheten

  • reaper

    Member
    2007-05-04 at 22:06

    @Friheten wrote:

    Alla frön behöver inte autoblomma även om majoriteten gör det. Samma som med feminiserade frön det kan bli någon hane iaf tyvärr.

    Ser för övrigt riktigt bra ut tycker jag och skönt att höra att du inte har några temperaturproblem trots 2st 200 wattare. Går ju själv i tankarna om en LE odling igen så jävla mycket smidigare än en HPS i mindre garderobs/stealthodlingar.

    /Mvh Friheten

    Totally true, men jag tror inte det handlar om att fröt var dåligt. Snarare att den vart tokmisshandlad i början (drog av några rötter) och den stannade då i växten någon vecka eller två. Stammen nertill vart helt rutten men den repade sig efter ett tag. Kan man sätta den under 12/12 och få den att blomma sen gå över till 24/0 igen så att det fortsätter att blomma?

    Kör bara på en 200 wattare nu, men det är verkligen inga problem med värmen nu kan jag säga… ligger runt 22 grader vid krukhöjd, skulle tippa på runt 25 kanske vid topparna… Vad tycker ni för övrigt, ser det bra ut?

    Har även en till fråga, när vet jag när jag ska ösa på med Phosphorus plus (typ PK 13-14). Dem såg ljuset den 28 april typ, så de har väl varit uppe i 5 veckor typ. Har inte riktigt koll på hur lång tid det tar för dem att blomma klart? Någon med koll?

    Mvh skjutmiginte

Page 1 of 3

Log in to reply.