Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Skånsk Thaipan 2005, nu med budshots! ~~~

  • Skånsk Thaipan 2005, nu med budshots! ~~~

    Posted by reaper on 2005-09-29 at 10:57

    Fick ett gäng fröer av draken, feta creds för det! Lyckades tyvärr bara få ut två av dem i skogen och när en av dem tidigt visade att den var både pojke och flicka bestämde jag mig för att göra hasch av det lilla som fanns. Den andra lät jag stå kvar och längre in i blom visade även den snoppen för mig. Dock var det en väldigt liten snopp så jag tänkte att det inte gjorde så mycket. Jag besökte plantan ungefär var trejde dag och knep bort snoppar (hanblommor) så budsen blev relativt fröfria trots allt.

    Bestämde mig för att skörda idag så här är lite bilder som jag för att bevara minnet. Tyvärr så är kameran jag använde inte särskilt bra på närbilder så jag kunde inte ta några trichosome close ups eller ens close up budshots. Men här kommer vad jag fotade idag, ska försöka låna en kamera av någon annan när budsen har torkat.





    Ber om ursäkt för dålig bildkvalité, dels är det för att jag inte är någon toppfotograf och dels är det pga av att kameran inte är något vidare på närbilder.

    Älskar den lila färgen på bladen och även på budsen. Thaipan luktar väldigt väldigt lite och det är inte förrän man klämmer på budsen som man känner den söta doften av ganja. Grymt bra strain för utomhus, dock är jag lite konfunderad över att ha fått 2 av 2 hermisar. Hörde av en vän att Thaipan är odlad på hermisgener och vet inte om det stämmer, men oavsett så är ruset otroligt skönt. Samplade en liten bud som röktes i bong och det var helt otroligt. Kändes som någon satt och masserade mitt tredje öga samtidigt som jag kände mig otrolig hög, hög som att min kropp var lättare än vanligt och samtidigt så jordad och stabil. Ett par små färgglada mandalamönster morphades på väggen framför mig och det kändes nästan religiöst. Psykedelia :) Sativa helt enkelt. Smyger sig på och helt plötsligt kommer man på sig själv med att vara fett hög.

    Fett med kärlek åt er och särskilt till draken.
    Boom Shiva!

    replied 18 years, 5 months ago 9 Members · 25 Replies
  • 25 Replies
  • reaper

    Member
    2005-09-29 at 11:01

    Kan också tillägga att snörena använts för att stötta plantan i en storm för ett par veckor sedan. Valde ett väldigt skyddat ställe men allt eftersom våren och sommaren fick träden runtomkring mer och mer blad och tyvärr fick min lilla vän nog lite väl lite solljus. Därav den tunna stammen ochden förhållandevis lilla (lila) skörden.

    Man får vara glad ändå, för det finns inget aldrig någonting att vara ledsen för :)

    Kärlek!

  • maja

    Member
    2005-09-29 at 11:48

    Mycket fint, en strain som jag så gärna vill odla. Verkar vara helt finemang att odla ute i Sverige. Någon som har några fröer över? 8) Peace

  • agatonsax

    Member
    2005-09-29 at 12:42

    @Cyklon wrote:

    masserade mitt tredje öga

    Var det brunögat eller :D :P 😆

    Nä men allvar, det var en stilig växt du hade där, gillar verkligen färgerna, trevligt med lite annat än bara “vanligt grönt”

  • enviousness

    Member
    2005-09-29 at 12:44

    Kul att se att Thaipanen fortfarande lever och odlas i vårt land! :)

    Alltid spännande med svenskutvecklade strains liksom. Synd bara att de blev hermisar bägge två. Kan Draken tänkas ha slarvat med generna? Låter märkligt. Får väl skylla det på den skumma sommaren tills vidare. Snyggt jobbat iallafall, hoppas det ska smaka!

  • draken

    Member
    2005-09-29 at 13:55

    ..vackert som attan, Cyklon. Om någon månad börjar en fröodling enbart för å få bort hermisgenerna :hippie:

    Du beskriver stuket jädrigt bra :yeah: fast jag brukar se svarta katter i ögonvrån lite då å då :shaking

  • megathron

    Member
    2005-09-29 at 15:31

    Jävlar vad fin den är!

    Draken, när tror du det kommer finnas klara frön?
    och tror du det finns så man kan köpa? :P

  • reaper

    Member
    2005-09-29 at 16:28

    Fan va snyggt! Så mörk och jävla fin den är :hippie:

    Draken… Ja fröproducera dom, och sprid till oss Swecans! Du har tydligen gjort en ultimata utomhusstrain för Sverige :britesmile:

  • loffe

    Member
    2005-09-29 at 16:31

    Mycket fint, gillar färgen på Thaipan. :D
    Synd det där med hermisarna, men det blir nog svårt att få bort när det är (antar jag?) såpass mycket Thai, en strain känd bla för hermafrodism. 😆

  • megathron

    Member
    2005-09-29 at 18:17

    Sen å andra sidan så får man ju massor fler frön som man kan ge bort 😉

  • reaper

    Member
    2005-09-29 at 18:31

    Lite OT, men Megathrons idé är väldigt bra. Om Draken kunde fröproducera en del och skickar till några swecannare, så dom kan vidare fröproducera och skicka till resten 😉 Jag tycker att Thaipan bör bevaras mycket väl, och det får INTE dö ut! Den visade sig vara en väldigt bra strain till utomhus, och andra håller säkert med.

    Draken.. Har du inte fått tanken på att skicka en del thaipan fröer till någon seedbank? Någon måste bli intresserad av denna strain som passar bra för norra länder!

    Må bäst!

  • reaper

    Member
    2005-09-29 at 18:35

    Sativa är ju alltid kul att se på.. Röka på osv..
    Grattis till mandalatapeter och en någotsånär lyckad och avslutad utomhusskörd! :)

    /T

  • new_farmer

    Member
    2005-09-29 at 20:19

    Ohhh Fasen ville också ha thaipan till i år igen!!!!!!!!!! :(:(
    Det är en riktigt grym utomhus strain, och att den har lite hermis gener i sig tror jag med… vi plocka väll en 40-50 hermisar förra året. Men det går att får endast damer med thaipan! man får slå på lite större helt enkelt ;) dom största var dock damer när det gällde vår odling :P

    Och att försöka frö producera thaipan 😆 vi får se vad som händer hoppas på det bästa iaf.

    Tillbaka till dina fina damer :) underbar färg verkligen! hur länge lät ni dom stå ute? eller står dom fortfarande kvar? jag tyckte thaipan STANK inomhus fick bokstavligen huvudvärk när vi trimmade budsen. THAIPAN to the people :) Och sen är ju ruset helt okej från thaipan!

    peace

  • reaper

    Member
    2005-10-03 at 10:36

    Tog ett par bilder till i lite bättre ljus innan jag tog upp min vän ur jorden.


    Här är vad bladklippet användes till. Butangasmetoden.

    Igår kom jag och en vän fram till att lukten kan beskrivas som citrusmango. Citrus med ett lite sött inslag. Smaken är för tidigt att säga då budsen inte är kurerade ännu. Återkommer med budshots om ett par dagar.

    Draken, hermisfria Thaipan låter strålande! Håll mig uppdaterad :)

    Boom!

  • reaper

    Member
    2005-10-25 at 12:12

    Ganjabuds med trichomer på, det är så gott att få.






    Tack till anonym vän för hjälpen med bilderna. Boom Shiva!

  • reaper

    Member
    2005-10-25 at 20:16

    jag avundas dig :mrgreen: men dom var mycket fina iallafall :D

Page 1 of 2

Log in to reply.